Soutěž proběhla za příjemného počasí, které nic neubralo na obtížnosti rychlostních zkoušek, které přinesly těsné souboje, bohužel také těžké havárie a organizační problémy.
Mezi největší favority se řadily jezdci na vozech Mitsubishi Lancer Evo IX. Mezi nimi nechyběl Roman Kresta, který přijel s jasným cílem obhájit prvenství z nedávné Valašské rally. Smělé cíle samozřejmě očekávaly další jezdci jako Václav Pech, Pavel Valoušek, Karel Trojan a další. Na konkurenčních vozech značky Subaru se do bojů o přední příčky chtěli zapojit Vojtěch Štajf, Emil Triner či Dan Běhálek. S vozem kategorie S2000 se na start postavil Josef Peták se svým Peugeotem 207. S obdobným autem se poprvé představil také Roman Odložilík. Naopak chyběl Míra Tarabus a jeho Punto S2000.
Klatovský okruh, který již tradičně otevíral šumavskou rally mohl napovědět, které posádky budou soupeřit o čelní pozice. První vítězství si připsal Kresta před Valouškem a Pechem. Čtvrtým místem ihned zazářil Roman Odložilík. Tato okruhová zkouška ale také nepřála některým špičkovým posádkám. Václav Arazim udělal hned v prvním kole gumu a byl nucen jí přímo na okruhu měnit. Ztratil tedy něco málo přes minutu a půl.
Ještě hůře dopadl mladý Jaroslav Orsák, který zboural jeden z retardérů a jeho ztráta činila po první zkoušce dvě minuty a třicet devět vteřin.
Hned v úvodu celé soutěže, konkrétně na RZ 2 přišla první velká havárie. Nedaleko startu rychlostní zkoušky vyletěl z tratě vůz Mitsubishi Lancer Evo VII, který pilotoval Daniel Landa. Pilot byl po nehodě v bezvědomí a musel být za pomocí diváků a spolujezdce Jana Škalouda vyproštěn z vozu a ihned odvezen do nemocnice. Při této nehodě došlo podle očitých svědků k velké nedůslednosti záchranných složek, které u nehody zasahovali. Co se přesně stalo nevíme a necháme tuto situaci posoudit osoby, které byli přímo na místě nehody. Posádka je z nejhoršího venku a v nemocnici zůstává už jen na pozorování. Rychlostní zkouška byla po nehodě zastavena a zbytku startovního pole přidělen náhradní čas.
V pořadí třetí rychlostní zkouška přinesla podobný scénář ovšem v podání Petera Gavláka a Miloše Hůlky. Posádka taktéž havarovala a na místo musela vyrazit záchranná služba. Spolujezdec Miloš Hůlka utrpěl otřes mozku a byl převezen do nemocnice. Zkouška byla rovněž zrušena a dalším posádkám opět přidělen náhradní čas. Na stejné vložce havaroval také Jan Votava a pro poruchu elektroniky byl nucen odstoupit Vladimír Barvík.
Další zrušení rychlostní zkoušky na sebe nenechalo dlouho čekat. Jaromír Tomaštík havaroval na RZ 5 a zkouška byla opět zastavena. Posádky z vyššími startovními čísly si tedy mnoho nezasoutěžily.
Celý první den úřadoval Roman Kresta a z devíti rychlostních zkoušek vyhrál sedm. Zbylé dvě pro sebe ukořistil Václav Pech. Do party patřil ještě Pavel Valoušek, který bojoval s Václavem Pechem o umístění za suverénním Krestou, ovšem porazit oba jezdce na některé ze zkoušek se mu nepodařilo. Čtvrté místo patřilo Trojanovi, který už na vedoucího Krestu ztrácel přes jednu minutu. Parádní pátou příčku okupoval Jan Jelínek a šesté bylo jediné Subaru v první desítce průběžného pořadí pilotované Vojtěchem Štajfem. V servisním areálu před RZ 6 končí Václav Arazim kvůli poruše převodovky jeho Mitsubishi a na letošní šumavu nebude určitě v dobrém vzpomínat.
Velké změny na čele pořadí přinesla poslední zkouška první etapy,která měřila necelých jedenáct kilometrů. Největším překvapením bylo odstoupení málokdy chybujícího Pecha, který urazil kolo a musel ze soutěže odstoupit. Chybu udělal taky výborně jedoucí Jelínek, který havaroval. Pilot, který držel do té doby výborné páté místo se snažil s poškozeným vozem ještě pokračovat, ovšem cíl rychlostní zkoušky už nespatřil.
První etapu Rally Šumava tedy na prvním místě dokončil Roman Kresta, který měl před druhým Pavlem Valouškem k dobru minutu a tři vteřiny, před třetím Trojanem dokonce ještě o minutu více. Čtvrtý usínal Štajf, pátý překvapivě Volf. Dále Trněný, Triner, Odložilík, Běhálek a desátý Peták.
První rychlostní zkouška druhé etapy přinesla potíže hned několika favoritům. Druhý Valoušek jel s prasklou poloosou a ztrácel drahocenný čas, protože do servisu bylo ještě daleko. S problémy se potýkal skoro celý den a propadl se až na čtvrtou pozici. Na posledních dvou rychlostních zkouškách dokázal zrychlit a dostat se ještě na pěknou třetí pozici. Hned ráno musel odstoupit Milan Liška kvůli technickým problémům svého Mitsubishi, které museli na svých vozech řešit také Odložilík a Petr Zedník.
Start rychlostní zkoušky s pořadovým číslem 12 byl kvůli neukázněným divákům opožděn skoro o čtvrt hodiny a na to jakoby doplatil Josef Sedláček s Radkem Mifkou, kteří museli odstoupit kvůli poruše spojky resp. elektroniky.
Čtrnáctý test znamenal konečnou pro výborně jedoucího Volfa a také Viktora Szabó. Oba měli problémy na stejném skoku, ale pro Viktora Szabó dopadl incident daleko hůře. Po vážné nehodě vyvázla posádka naštěstí bez zranění. Jiří Volf po výletu mimo trať ještě pokračoval, ovšem navzdory velkému poškození vozu zkoušku nedokončil.
Skvělý výkon předvedl v sobotu mladý Jarek Orsák, který dokázal třikrát porazit kompletní startovní pole a dokázal se po problémech na první zkoušce a z devatenáctého místa po první etapě probojovat na konečné deváté místo! Zrychloval také Peták, který poskočil oproti prvnímu dni o pět příček vzhůru. Pěkný souboj o šesté místo sváděl také Trněný s Trinerem, které nakonec dělila vteřina a dvě desetiny.
Vítězem Rally Šumava se stal tedy Roman Kresta před Karlem Trojanem a Pavlem Valouškem. Kompletní výsledky soutěže můžete shlédnout zde. Do čela šampionátu se dostal Roman Kresta s náskokem sedmi bodů na Valouška a jednadvaceti na Pecha.
Třetí soutěž “velkého“ mistrovství byla plná zvratů, nečekaných situací a některé z nich možná zaskočily i samotné pořadatele. O vysokých rychlostních průměrech některých rychlostních zkoušek se bude asi ještě dlouho povídat a doufejme, že to povede k větší důslednosti ostatních pořadatelů našich soutěží, abychom na každé soutěži nemuseli číst tolik nepříjemných zpráv o těžkých haváriích a následných zraněních.