Lukáš Pondělíček: Po Krumlovu panuje spokojenost

Pondělíček, Lukáš | foto: Citroën Sport

Lukáš Pondělíček hodnotí své vystoupení na Rally Český Krumlov

I když je Ponďa znám jako otevřený kritik všech nepravostí a nesmyslných věcí, k letošní Rally Krumlov říká: „Krumlov vždy patřil k mým oblíbeným soutěžím. Letos však pořadatele odvedli perfektní práci a výsledkem byla skvěle připravená soutěž od časového harmonogramu, přes zabezpečení tratě, až po servisní zónu. Další pochvalu je třeba vyseknout za předstartovní posezení pro jezdce.“ K tomu dodává, že malou kaňkou pro něj osobně bylo vysoké startovní číslo – šedesátkou hluboko v poli byl opravdu rozčarován.

Soutěž byla o to zajímavější a důležitější i proto, že se jela jako první soutěž nově vypsané Citroen Racing Throphy CZ. A v té míří Ponďa na nejvyšší příčky. Vše začalo společným představením posádek, fotografováním a natáčením pro televizi. Se Simonem Jean-Josephem přijel i francouzský inženýr, specialista na C2 R2. Právě s ním Ponďa hodně diskutoval nový setup auta.„Jemu se to vůbec nezdálo, kroutil hlavou a vysvětloval mi, že to takhle nejde, že budeme mít auto rozvážené a že to máme ještě radši před startem předělat. Ale když pak viděl průběžné výsledky a časy, které jsme zajížděli, začal si od nás sbírat data :-)“.

K samotnému průběhu prvního dne Ponďa říká: „Jelo se nám skvěle, dokonce se neudála ani žádná krizovka, na další cé dvojku jsme najeli více než tři minuty, všechno šlo jak po drátkách až do poloviny posledního servisu, kdy jsme zjistili, že z převodovky vyletěl šroub a je díra v obalu. Koupili jsme okamžitě novou a mechanici předvedli koncert, když je dokázali za půl hodiny vyměnit. Za to jim patří obrovský dík!“.

 

Ukázalo se, že jde o výrobní vadu, převodovka už je ve Francii, kde ji technici SADEVu zkoumají. Celá záležitost znamenala pozdní příjezd do časové kontroly po servisu a z toho plynoucí dvouminotovou penalizaci, díky níž Ponďa klesl v pořadí skupiny A ze třetího na páté místo. V rámci A6 si díky náskoku udržel třetí pozici. Druhý den už Ponďa zvolil zcela opačnou taktiku: „Nebylo kam spěchat, s minutovým náskokem na auto za mnou jsem se rozhodl raději v klidu dojet do cíle a udržet třetí místo v A6 a vedoucí pozici mezi jezdci s Citroeny.“ To se nakonec bez problémů podařilo, a tak Ponďa s Pavlem přejeli cílovou rampu jako třetí posádka ve třídě A6 a jako nejrychlejší Citroen. V celkovém hodnocení MMČR ve třídě to znamená udržení výborné druhé pozice v průběžném pořadí.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy