WÜRTH PARTR rally Vsetín doznala během své krátké doby velký růst. Náročné rychlostní zkoušky, kvalitní příprava soutěže i dobrá organizace pak lákají další a další jezdce, aby navštívili Vsetín a následně se popasovali s erzetami na kotárech.
Jedním z těch, kteří na WURTH PARTR rally Vsetín poprvé obléknou závodní kombinézu, je i Tomáš Enge. První český jezdec ve Formuli 1 a současný tovární jezdec stáje Aston Martin Racing poslal přihlášku mezi prvními. Na Vsetíně bude Tomáš startovat opět s „plyňákem“ Mitsubishi Lancer EVO IX a noty uslyší od zkušeného Michala Ernsta. Na předcházejícím sprintu v Jeseníkách dokázala tato posádka premiérově vyhrát první RZ v historii ČR s vozem na plynový pohon a na Valašsku by ráda na tento trend úspěchů navázala. Přihlášku samozřejmě nezapomněli zaslat ani další atraktivní jezdci. Jaroslav Orsák to má do Vsetína co by kamenem dohodil a již zde jednou vítězství slavil. Letos má „Jarin z Poteča“ malý mistrák velmi dobře rozjetý a na skoro domácí trati může slavit další velký sportovní úspěch. Na start sprintu se postaví s Mitsubishi Lancer EVO IX, jak jinak než s Karlem Vajíkem na místě spolujezdce. Druhý v průběžném rallysprintovém pořadí je Josef Peták. Příbramský jezdec sází na jistotu, a tedy na Alenu Benešovou a vůz Peugeot 207 S2000. Kalkulace do posledního sprintu jsou jasné. Peták potřebuje zvítězit, a pokud dojede Orsák hůře jak třetí, bude Hroch rally team slavit. Pokud klobůcký jezdec dojede na bedně, je titul jeho. Seznam přihlášených nabízí i další atraktivní jezdce, či vozy. S číslem jedna na dveřích Subaru Impreza N14 pojede Václav Pech, který bude opět testovat vůz pro Vojtu Štajfa. Startovní listina nabízí mimo jiné i sedm vozů specifikace S2000 a čtyři WRC. Peugeot 207 S2000 budou vodit po valašských rychlostních zkouškách vedle Petáka také Jozef Béreš jun. a Lukáš Lapdavský. Velmi rychlé Grande Punto představí ještě rychlejší a dravější Jaromír Tarabus. Domácí značka, tedy Škoda Fabia S2000, bude zastoupena dvakrát: Romanem Odložilíkem a Grzegorzem Grzybem. Sedmičku es dvoutisícovek doplní Karel Macek s Toyotou Corollou. Atraktivní jízdu slibují i wrcčka. Octávie budou zastoupeny Pavlem Valouškem, Honzou Štěpánkem a populárním Igorem Drotárem. WRCovému mámení neodolal ani Milan Pantálek, který usedne do Škody Fabia. Na trati se předvede i patnáct vozů Mitsubishi Lancer EVO IX. A tak bychom mohli ve výčtu atraktivních jezdců a vozů pokračovat. Pořadatelé obdrželi přihlášky od 106 posádek. Hlavní rallysprintové pole čítá 81 posádek, Pohár mládeže dvě a K4 pohár ČR v rally 24 posádek.
Na závěr ještě musím oznámit zkrácení rychlostní zkoušky. S ohledem na to, že se patřičným složkám nepodařilo včas zajistit zpevnění části komunikace nad Vsetínem na rychlostní zkoušce Malá Bystřice – Vsetín, jsou pořadatelé nuceni tuto erzetu zkrátit. Oproti původní délce 8,24 km, má třetí měřený rychlostní úsek délku 6,80 km.
Všechny informace k WÜRTH PARTR RALLY Vsetín 2009 najdou příznivci rally na www.vsetin.rally.cz