Kromě titulu evropského šampiona vybojoval Tlusťák se spolujezdcem Janem Škaloudem na domácích tratích prvenství v Mezinárodním mistrovství České republiky ve skupině A, ve třídě A6 i kategorie 2WD. "Sezona dopadla nejlépe, jak mohla. Chtěli jsme vyhrát mistrovství Evropy, tomu jsme všechno podřídili a nakonec se to povedlo," shrnul letošní rok sedmadvacetiletý závodník.
Po deseti letech za volantem dvoukolky se rozhodl pro změnu. Díky podpoře partnerů vyjednal s mladoboleslavskou továrnou nákup zcela nové Škody Fabia S2000, kterou mu v říjmu předali tovární jezdci Škody Motorsport Jan Kopecký a Finem Juho Hänninenem. Tlusťák zvažoval, zda si pořídí český vůz, který se v první sezoně po oficiálním představení propracoval mezi elitu vozů kategorie S2000, nebo jestli se rozhodne pro Peugeot 207 stejné specifikace.
"Nakonec jsme vybrali škodovku, která nám poskládala auto na zakázku. Měla výborné výsledky a my teď máme opravdu špičkové auto," pochvaloval si nový vůz jezdec z Rakové u Zlína. "Měli jsme nůž na krku. Chtěli jsme se posunout dál a jedinou možností byl nákup vozu třídy S2000. Sponzoři nám řekli, že jej můžeme mít, ale musíme zajet vynikající výsledky. Naštěstí se to povedlo a auto je tu," dodal.
Posádka Tlusťák - Škaloud už absolvovala testovací jízdy v novém voze a má z něj vynikající pocity. Závodní premiéru se Škodou Fabia S2000 si odbudou v pátek a v sobotu na 15. ročníku Pražského rallysprintu. "Testy dopadly fantasticky, ale stejně si minimálně půl sezony budeme zvykat na novou techniku. Proto v Praze nebudeme riskovat. Půjde hlavně o pobavení fanoušků," mínil Tlusťák.
V nové sezoně 2010 by chtěl absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky evropského šampionátu. "Chceme závodit hlavně na asfaltu. Předběžně máme v plánu asi čtrnáct startů," uzavřel Tlusťák.