Jde o celkem logické spojení, protože Škoda a automobilový sport patří k sobě od nepaměti. Respektive ještě déle. Už značka Laurin&Klement se na počátku minulého století účastnila motocyklových a automobilových podniků po celé Evropě. Zde stojí za zmínku, že Václav Vondřich se čtyřdobým dvouválcovým motocyklem Laurin&Klement (813 cm?, 3,7 kW) vyhrál v roce 1905 slavný Coupe International na dourdanském okruhu, považovaný ve své době za neoficiální mistrovství světa. V témže roce opustila brány stejného závodu Voituretta, aby o rok později zvítězila v závodu do vrchu na rakouském Semmeringu.
Vozy Škoda továrního týmu stály na startu téměř všech ročníků Rally Bohemia, přičemž jezdci Václav Blahna, Jiří Šedivý, Emil Triner, Roman Kresta, John Haugland nebo Juho Hänninen tuto rally celkem desetkrát vyhráli. Takovou tradicí se může pochlubit jen málokterá značka. V současné době je společnost Škoda Auto v podstatě jedinou automobilkou, která tak velkou měrou podporuje automobilovou soutěž, navíc ve městě, kde se automobily vyrábějí déle než sto let.
Bez vydatné pomoci společnosti Škoda Auto by nebylo možné v současné době uspořádat tak velký motoristický podnik, jakým Rally Bohemia bezpochyby je. A protože se jedná o cílenou spolupráci i pro další roky, dochází letos také ke změně loga, které bude oficiálně představené v příštích dnech a které má v podstatě zahájit novou cestu vzájemné spolupráce mezi Škoda Auto a Autoklubem Bohemia.
A co by to bylo za rally, kdyby na ní chyběly škodovky. Diváci se mohou těšit jak na účast úspěšných továrních automobilů Škoda Fabia S2000, ale v rámci mezinárodní Rally Bohemia Historic Show se představí na rychlostních zkouškách prakticky všechny typy, které se v minulosti této rally zúčastnily od typu 100, 110, 110 RC, 130 RS, 130 LR až po Favorit. Závěrem si připomeňme, že první posádkou, která se v roce 1974 vydala na trať Rallye Škoda, byla kvasinská dvojice František Udlínek a Jiří Pavlovský se Škodou 110 R Coupé. S číslem jedna na kapotě dojeli do cíle na 10. místě.
Z jezdců, kteří stáli na startu prvního ročníku a ještě dnes aktivně závodí v nejrůznějších veteránských soutěžích, jmenujme Josefa Srnského, Tomáše Hanka, Zdeňka Ponce, Františka Udlínka nebo Zdeňka Válka.
Když už jsme u vzpomínání, tak bychom neměli zapomenout na pana Jaroslava Mansfelda, stavitele tratí mnoha ročníků, včetně toho úplně prvního. Dlouhá léta patřil neodmyslitelně k mladoboleslavské rally. K němu se v pozdějších letech přidal syn ing. Jaroslav Mansfeld, jenž pak převzal jeho štafetu a dodnes je jedním z členů organizačního výboru Rally Bohemia.
Další informace aktuálně na www.rallybohemia.cz