Karel Trojan / Zdeněk Jůrka – comeback na druhou v Lužických horách

Rally Lužické Hory (CZE) | foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin

Karel Trojan se při Thermica Rally Lužické hory vrátil na závodní tratě

Je totéž stát v místě vyhrazeném pro diváky, dávat si klobásu, usrkávat pivo a rozumovat nad jednotlivými průjezdy nebo být  aktérem navlečeným do nehořlavé kombinézy, dostávat do interkomu pokyny spolujezdce a pevně svírat volant rallyového speciálu, který se řítí po trati rychlostní zkoušky ? Karel Trojan už dobře ví, že rozdíl je přímo obrovský! „Před několika měsíci jsem si uvědomil, jak moc mi závodění vlastně chybí. Ačkoli je na co vzpomínat a příběhů k vyprávění jsou za ta léta v rallysportu spousty, ten pocit, který člověk zažívá, když z něj opadne předstartovní nervozita a konečně zamíří na trať je nenahraditelný a silně návykový,“ komentuje svou motivaci jezdec, který patří mezi postavy navždy spjaté se zlatou érou české rally. Málokteré hospodské vzpomínání rallyových fandů se obejde bez líčení nějaké jeho spektakulární krize, jen málokterý sestřih z období kategorie WRC se obejde bez rozevlátého průjezdu vozu s Trojanovou jmenovkou. „Byl jsem až zaskočený spoustou pozitivních reakcí po oznámení našeho startu na Rally Lužické Hory. Lhal bych, kdybych nepřiznal, že mi přízeň fanoušků polichotila…“, přiznává Karel Trojan.

Do horkého sedadla byl povolán Zdeněk Jůrka, který si v Hrádku odbyl také restart po bezmála dvouleté pauze. „Nabídka od jezdce Karlova formátu se prostě neodmítá. Bylo pro mě poctou, že po našem loňském společném „špiónském“ působení pro Martina Prokopa usoudil, že by nám to mohlo jít i v ostrém tempu na trati. Moje ambice byla velmi jednoduchá – nic nezkazit a snažit se, aby měl Karel co nejčastěji pocit, že jedeme stejný závod…,“ dodává kladenský spolujezdec.

Modrobílé Mitsubishi Lancer Evo IX bylo jako vždy pečlivě připraveno v dílnách teamu Korno Motorsport, sídlícího ve stejnojmenné vesničce Korno, na dohled středověkého Karlštejna. Korno je tak vedle Abu – Dhabi jednou z mála obcí, které získávají svou popularitu díky rallysportu. „Prozatím tím podobnost Korna a Abu-Dhabi bohužel končí…Pokud by snad měla pokračovat i v objevech nerostného bohatství, určitě bych se nezlobil,“ dodává místní patriot Karel Trojan. Případné ropné naleziště za týmovými dílnami by rozpočtu rozhodně prospělo, prozatím však musel jezdec přistupovat k technice velmi citlivě. Úkol pro náročné tratě prvního letošního rallysprintu zněl tedy jasně – učit se, rozjíždět se, sehrávat se, zrychlovat se – a hlavně nic nerozbít ! Ačkoli takovým zadáním závodnické já poněkud trpělo, muselo sledování dosažených časů a ambice na výsledek ustoupit do pozadí.

Přesto nebo právě proto figurovala nově složená dvojice po první sekci na slušném desátém m„V rychlých pasážích mám zatím obrovský respekt. Věděl jsem, že bude pauza znát, ale že až takhle… Mám pocit, že vše, co jsem dřív dělal naprosto automaticky si dnes musím v hlavě zadat, odůvodnit, vyhodnotit, schválit, odhlasovat, zkontrolovat a pak teprve provést! Ale přes to všechno je krásné být zpět !“, ístě absolutního pořadí. Příjemné překvapení pro jezdce, který nacházel ve svém výkonu stále velké rezervy. komentoval v poledním servisu.

Modrobílá „devítka“ po předposledním testu pronikla krátce dokonce na celkové deváté místo. „Na pár okamžiků jsem v sedmé rychlostní zkoušce začal mít pocit, že už jedu jako zamlada. Za velmi mlada, když jsem to ještě moc neuměl…,“ usmíval se v cíli spokojený Karel Trojan. „Jsem s průběhem závodu i výsledkem velmi spokojený. Při pohledu do startovní listiny na konkurenci a do kalendáře na délku své závodnické pauzy jsem v první desítku nedoufal. Snad se i partneři našeho týmu přesvědčili, že můžeme být nejen na trati, ale i ve výsledcích docela vidět a nezůstane u ojedinělého vystoupení.“

A ztráta v poslední RZ, která znamenala návrat na desáté místo? „To víte, nikdo neví, kam se naše nově nastartovaná kariéra může pohnout a nácvik taktického zpomalení v poslední RZ se pro Mistrovství světa může vždycky hodit…“ dodávají s nezbytnou nadsázkou Karel Trojan se Zdeňkem Jůrkou.

Zbývá dodat snad jediné – poklona organizátorům. Ačkoli od povodní, které zasáhly kraj v okolí Hrádku nad Nisou a Frýdlantu, uplynulo již několik měsíců, přesto byly stopy řádícího živlu patrné bezmála na každém kroku. Najít i v takové situaci energii na uspořádání tak náročného podniku vyžaduje skutečné nadšení a sílu, které si tým Korno Motorsport velmi váží a přeje stejnou míru entuziasmu i do dalších ročníků této kvalitní soutěže!

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy