TNT: Krkonošskou jízdu za bronzem ukončila havárie

rally krkonoše | foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman

Na třetí podnik rallysprintového šampionátu Rally Krkonoše odjížděli Jaromír Tarabus s Igorem Norkem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MČR Sprintrally. Po dvě třetiny soutěže se drželi na třetím místě absolutně a na prvním místě ve třídě 2 mezi vozy S2000. ONBOARD: Bohužel, dvě rychlostní zkoušky před cílem přišla havárie, která všechny naděje na medailové umístění zmařila.

Posádka Abarthu Grande Punto S2000 v atraktivním designu značky lyží Elan těžila po celý závod především z výborného vstupu do soutěže. Na prvních dvou rychlostních zkouškách se podařilo zajet velmi podobné časy s vedoucím duem Pavel Valoušek, Martin Semerád. To znamenalo kromě stabilního třetího místa absolutně i bezpečné vedení mezi vozy S2000. „Nebylo to z jezdeckého hlediska úplně ideální a na některých RZ jsem nebyl se svým výkonem příliš spokojen, ale s výslednou pozicí jsme samozřejmě spokojení byli,“ potvrzuje slibný vývoj soutěže letos tradičně sebekritický jezdec.

Na třetí pozici se pak Jaromír Tarabus s Igorem Norkem drželi až do osudné havárie na RZ 6, přestože se jim postupně začal zezadu přibližovat německý multišampion Kahle s Octavií WRC. Na RZ 6 však skončila posádka AK Rallysportu Brno pouhých čtyři sta metrů před cílem rychlostní zkoušky v lese nad pětimetrovým srázem. Při opuštění trati navíc bočně atakovala jeden z vzrostlých stromů lemujících cestu. K nepříjemnému incidentu posmutnělý pilot poznamenává toto: „V druhé rundě RZ jsme chtěli pozici udržet, ale ne za každou cenu, protože prioritní místo bylo získat slušný bodový příděl do klasifikace šampionátu. V úzké pasáži v lese před cílem RZ jsme bohužel byli na uskákaném příjezdu do těžké pravé zatáčky rychlejší, než jsme měli být, a trefili jsme levou stranou jeden ze stromů u cesty. Za tuto chybu bych se ostatním členům týmu i našim partnerům rád omluvil.“

Havárii pocítil nejtvrději spolujezdec Igor Norek, který si z ní odnesl řádně naražená žebra. Žádná další zranění se po prohlídce v nemocnici naštěstí neprokázala. „Co se dá dělat, snažili jsme se, drobná chybička v nevhodném místě nám to bohužel celé pokazila. Děkujeme za lékařské ošetření a velmi přátelský přístup záchranářům i personálu nemocnice v Trutnově. Především bych také rád vyzdvihl pořadatelské zajištění, protože na start RZ dorazila během patnácti minut od naší nehody náhradní sanitka. Ostatní posádky na startu tedy mohly pokračovat v ostrém závodě, přestože obvykle bývá v těchto případech RZ pro zbytek pole zrušena. Takže velká pochvala patří pořadatelům za minimalizaci sportovních následků naší nehody.“ Pro Igora má krkonošská nehoda zvláštní příchuť, protože jde teprve o jeho první havárii v rally, a ještě ke všemu přesně v 50. závodě jeho jedenáctileté kariéry. Není vyloučeno, že jde o český spolujezdecký rekord  – v závodnické hantýrce řečeno – „v čekání na ránu“. „No, trochu škoda, ta padesátka tam padnout mohla. Ale nemůžu to Mirovi vyčítat, protože do cíle většiny mých předchozích závodů bez nehody mě dovezl právě on. Ale když už o tom mluvíme, tak by mě docela zajímalo, jestli má někdo více závodů bez nehody. Může se mi klidně ozvat…“ Dodává s bolavými žebry, ale již s úsměvem, Igor Norek.

Ohlédnutí za nevydařenou soutěží však můžeme zakončit pozitivní zprávou, ve které týmový manažer Dan Trunkát zatím nenápadně oznamuje rozšíření plánu letošních závodů o další podnik. „Co se týče Krkonoš, je to samozřejmě velká škoda. Závod byl rozjetý velmi dobře a byly ve hře důležité body do vývoje rallysprintového šampionátu. Nicméně, je to rally, takže s tím se musí počítat. Důležitější samozřejmě je, že kluci jsou v rámci možností oba dva v pořádku. V této chvíli už se díváme dopředu k dalšímu závodu, což bude nastávající Rally Bohemia.“

Pro více informací o posádce můžete navštívit www.tarabus.cz a pro aktuality z chodu týmu profil na facebooku.

Onboard i s opuštěním trati můžete vidět ZDE.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy