Z vinného sklípku rovnou k vítězství

Rally Hustopeče (CZE) | foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman

Agrotec Rally Hustopeče je jediným podnikem v kalendáři tuzemských rallyových šampionátů, který soutěžní peloton přivádí na pohostinnou půdu jižní Moravy.

V kraji vína a slivovice se při hustopečské rally závodilo již poosmé, startovní pole však bylo v dosavadní historii této soutěže nejpočetnější. Mezi 80 posádkami, jež se v pátek večer vydaly na trať, nechyběli Martin Vlček a Richard Lasevič s Peugeotem 206 Kit Car, kteří si přijeli zkrátit více než měsíční pauzu v programu sprintového seriálu.

Posádka stáje JT Říha Group Rally Team teprve podruhé změřila síly s letos velmi silným startovním polem „velkého“ šampionátu. Obratného, ale výkonově lehce handicapovaného peugeota čekaly specifické tratě v prostředí Pálavy, kombinující technické pasáže ve vinicích s mimořádně rychlými úseky v otevřené krajině. Nechyběla ani šotolina, která v podobné míře nebývá na soutěžích mezinárodního seriálu příliš často k vidění. Bohužel, zasáhla vyšší moc a pořadatelé museli jeden z nejhezčích úseků tratě ještě před startem odvolat kvůli protestům ekologických aktivistů. Soutěž tím sice přišla o necelou desítku „ostrých“ kilometrů, účastníci (a zvláště piloti „předokolek“) se však přesto shodovali, že hustopečská rally dá posádkám i technice hodně zabrat. „Zkrácení tratě nás mrzí, protože se zrovna jednalo o úsek z kopce, kde se maže výkonový handicap našeho auta,“ posteskl si před startem Martin Vlček. „Naším hlavním cílem v Hustopečích je důkladný test před pokračováním sprintového seriálu. Určitě to ale neznamená, že bychom si nechtěli výsledkově spravit chuť po odstoupení v Krkonoších,“ dodal pilot.

Foto: Tomáš Brázdil , Rallyzone.cz


Samotná soutěž byla tvořena dvanácti rychlostními zkouškami, rozdělenými do dvou dnů. První etapa přinesla noční průjezdy dvojicí kratších testů, v sobotu pak následovaly nejdelší a nejobávanější úseky itineráře. Páteční „warm-up“ neměl mít na vývoj rally zásadní vliv, už během něj však své účinkování ukončili Josef Peták, Jan Šlehofer a řada dalších favorizovaných jmen. Martin s Richardem se s nástrahami tratě seznamovali opatrně a v půlnočním cíli jim patřila sedmá příčka ve skupině „dvoukolek“, doplněná o stříbrný post ve třídě 6. Na odpočinek ale nebyl čas – sobotní start totiž organizátoři naplánovali už před osmou hodinu ranní.

Martin s Richardem se v sobotu dobře probudili a během dopoledne se jim v řídnoucím poli podařilo postoupit na první příčku v „šestkách“ a čtvrtou v kategorii. Jejich souboj s dravým Italem Elwisem Chentrem probíhal prakticky na každé rychlostní zkoušce a hrály v něm roli pouhé desetiny sekund. Když se Chentre čtyři zkoušky před cílem vrátil do vedení třídy, posádka peugeotu se mu chystala úder vrátit. Náročná trať a velké horko ale vzaly síly mnoha posádkám, mezi nimi i Chentremu a jeho fabii. Když na 10. RZ z technických důvodů odstoupil, o prvenství Martina Vlčka s Richardem Lasevičem nebylo pochyb. Čtvrté místo v kategorie 2WD a vítězství ve třídě 6 pak bylo doplněno ziskem solidní šestnácté pozice absolutně. A jak viděla náročnou soutěž posádka?



Martin Vlček: „Tratě byly docela těžké, myslím, že na „předokolku“ obzvlášť. Několikeré průjezdy šotolinových pasáží se na voze podepsaly tak, že jen sčítáme škody a odpadlé nárazníky. Ale jinak to byl moc pěkný závod, velice náročný. Z mého pohledu zatím letos nic náročnějšího nebylo.“

Richard Lasevič: „Skvělé závody, moc jsem si to užil. Z mého pohledu těžko hledat výtku, počasí ideální, konečně jsem se trochu zahřál, auto mělo sice občas výpadky, ale nic neřešitelného a zásadního, snad jen moc nebrzdilo :-) :Takže konečně můžu říci: Bylo fajne, pěkne a dluhe...“

Další soutěží v plánu týmu JT Říha Group je východočeská Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční o posledním červencovém víkendu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy