Rally Bohemia je pro Vojtěcha Štajfa domácí soutěží a už v minulosti na ní slavil nejeden úspěch. Letošní ročník pro něj byl o to důležitější, že následoval po nepřetržité sérii prvenství, která doposud měla na svém kontě nově složená posádka Štajf – Rajnoha. Jejich Subaru Impreza WRX STI po úspěšné „rozcvičce“ na Rally Vrchovina zatím ani v Mezinárodním mistrovství ČR v rally nepoznalo hořkost porážky a úspěšný výsledek z mladoboleslavské soutěže mohl posádku pestrého auta postrčit blíže k cíli sezóny, tedy k mistrovskému titulu ve třídě 3.
Hned od úvodu rally bylo jasné, že Štajf s Rajnohou nechtějí nic ponechat náhodě. První vteřinku oproti soupeřům získali hned v prologu, další začaly přibývat v sobotu od rána. Před druhým průjezdem návarovskou zkouškou už bezpečně drželi pozici v první desítce a jejich náskok na druhého jezdce kategorie produkčních vozů činil víc než minutu. „Pak se ale poškodil spojkový válec a nějakou dobu jsme jeli bez spojky. Zejména na startu erzety to pak bylo náročné, auto jsme museli trochu potrápit a mysleli jsme si, že ani do servisu nedojedeme,“ popisuje dramatické chvilky pražský pilot. „Naštěstí ale Subaru vydrželo a my jezdili dobré časy na vložkách i bez spojky. Trochu to tvrdé zacházení ale odnesly transmise, což se druhý den ukázalo na dlouhé sychrovské zkoušce. Tam nám asi ve třetině praskla poloosa, ale ani tentokrát to nebylo fatální a dokonce i na této zkoušce jsme ve třídě byli nejrychlejší. Už v sobotu jsme si zažili i jednu krizovku na místě, kde havaroval zkušený Peták, ale štěstí bylo tentokrát po celou dobu na naší straně a my se mohli v cíli radovat z vítězství a cenných bodů. Z letošních našich vítězství bylo tohle určitě nejtěžší, a tak z něj máme opravdu velkou radost, před námi navíc skončily pouze speciály kategorie Super 2000. Připomnělo mi to proto ročník 2005, kdy na Bohemii byla rychlejší než my pouze drahá wéercéčka, startující navíc tehdy ve zvláštní klasifikaci,“ usmívá se Vojtěch Štajf.
Doplňme, že posádka Štajf – Rajnoha byla na letošní Rally Bohemia pouze jedinkrát ve své třídě poražena a pouze na dvou rychlostních zkouškách se jejich vůz Subaru Impreza nevešel do první desítky absolutní klasifikace. Úspěšná série tedy pokračuje a před posledními dvěma soutěžemi chybí pouhých 28 bodů k tomu, aby si jezdci Subaru Czech Duck Racing Teamu pojistili náskok před jedinými teoretickými soupeři v boji o titul, Radkem Mifkou a Tomášem Plachým. Důvod ke slavení tedy opět byl, a to i díky tomu, že mladoboleslavského cíle dosáhla také druhá týmová posádka ve složení Petr Kačírek – Bohumil Černoch. Kačírek s Černochem dojeli ve třídě na šesté příčce a zejména pilot byl spokojen, že si po delší pauze opět naplno užil dlouhou soutěž.
Ještě více spokojen byl ale samozřejmě Vojtěch Štajf. Ale ne úplně se vším: „Poprvé jsme závodili na pneumatikách předepsaných pro evropské soutěže, opravdu se mi proto ulevilo, že na Bohemii vydrželo dobré počasí. My jezdíme tradičně na Pirelli (vždyť i vedeme Pirelli Cup), a tato značka má výjimku, která dovoluje pouze upravit stávající suché obutí. Kdyby ale zapršelo, bylo by to i pro nás složitější. Konkurence například s micheliny se už takhle srovnávala s novinkou mnohem obtížněji, proto musím opět zopakovat svůj názor – nařízení o nových pneumatikách sice na jednu stranu chápu, neboť se tím docílí určitého snížení nákladů, ale toto konkrétní rozhodnutí FIA bylo velmi unáhlené. Měnit předpisy v polovině sezóny, kdy není možné ani pořádně testovat, to je zkrátka stupidní…“ Pochopitelně, po úspěšné Bohemii ale Štajfovi nevydrželo rozčilení nad nelogickými předpisy dlouho, pouze naoko byla také jeho závist vůči těm jezdcům, kteří se fotili s půvabnými týmovými hosteskami Subaru Czech Duck Racing Teamu častěji než on. Barvy týmového sponzora Rockstar byly navíc vidět i na jednotlivých erzetách a budou vidět i dál – tým totiž slibuje, že na svých facebookových stránkách v nejbližších týdnech vyhlásí další soutěž o svezení na shakedownu před Barum rally. Ještě jedno místečko pro tuto jízdu totiž je zatím neobsazeno.