I v letošním roce byla populární „Barumka“ zařazena do mistrovství Evropy a taktéž do Mediasport Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Na této soutěži nemohla chybět ani dvojice René Dohnal – Rudolf Kouřil a jejich tradiční Škodou Fabia třídy 7. I když tento start vznikl takřka na poslední chvíli. Pro Rendu to byl druhý start na „Barumce“, když v loňském roce na této soutěži debutoval ve Volkswagenu Polo třídy 10 a odvezl si poháry za druhé místo. V letošním roce se opět celý Dohnal Rally Team soustředí především na starty ve sprintrally a tak cílem na Barum Rally bylo, posbírat co nejvíce zkušeností, soutěž si užít a dojet zdárně do cíle.
Ještě před samotnou soutěží proběhl v pátek dopoledne tradiční shakedown poblíž Slušovic, kde si jezdci mohli naposledy vyzkoušet své načiní před startem soutěže. „ Letošní Barum Rallye nebyla v našem plánu ještě měsíc před svým startem. Proto jsme byli moc potěšeni nabídkou WR Motosport startovat se Škodou Fabií. Původně jsme měli startovat s naší letošní Škodou Fabia. S tou nakonec startoval Petr Hapala a my jsme jeli s Fabii dovezenou ze Slovenska. Byla otestována do třídy 7, takže jsme třídu 10 jet bohužel nemohli. Seznamovací jízdy Barum Rallye byly klasicky časově náročné a unavující svou délkou. Hlavně čtvrtek, který pro nás začínal od 8 hodin a do postele jsme se dostali ve dvě hodiny ráno, kvůli najíždění městské RZ, která se trénovala o půlnoci. V pátek ráno jsme absolvovali 4x shakedown a nastavili vůz dle našich představ. Malý handicap jsme viděli v delším převodu, který na místní rozbité a kopcovité RZty asi nebyl úplně ideální,“ říká před samotným startem soutěže René Dohnal.
V podvečer proběhl na zlínském náměstí slavnostní start a večer již úvodní superspeciální rychlostní zkouška v ulicích Zlína, jenž je u fanoušků velmi populární. Kluci nechtěli na úvod udělat nějakou zbytečnou chybu a zaznamenali třetí čas ve třídě. „Na městskou RZ jsme se velmi těšili, kvůli její neopakovatelné atmosféře. Bohužel vždy uteče tak rychle, že diváky člověk ani nestihne vnímat. Samotná zkouška se nám docela dařila, snažili jsme se vyhýbat obrubníkům a jet čistě. Bohužel dvě zatáčky před cílem se v nejužším místě „zašprajcoval“ taiwanec Yein s Twingem R2. Museli jsme téměř zastavit a ještě jsme ztratili na cílové rovince, kterou jel taiwanec velmi pomalu. Tudíž jsme šli spát docela zklamaní ztrátou hned na úvodní zkoušce, ale závod byl ještě dlouhý a stát se mohlo cokoliv,“ popisuje trable hned v úvodu pilot Fabie.
Sobotní etapa obsahovala celkem osm rychlostních zkoušek a to včetně legendárního Trojáku či Pinduly, jenž se jela za tmy. Renda s Rudou již v úvodu etapy poskočili na druhé místo před Luboše Picka, kterého drželi po celou etapu bezpečně za svými zády. Přesto se posádka Fabie nevyhnula technickým problém. Kluci nestačili pouze na vedoucího Vlastu Hodaně. Z osmi testů však kluci odjeli pouze pět a to z důvodů zrušení obou průjezdů Pindulou a taktéž druhého průjezdu Semetína. A jak viděl René Dohnal úvodní etapu přetěžké „Barumky“? „První etapa slibovala neuvěřitelně náročnou trať s množstvím vytahaného bláta a záludných míst. Druhá runda s trojicí RZet Pindula, Troják, Semetín hovoří za vše. Už od začátku etapy jsme zvolili rozumné, rychlé tempo a brzy jsme se dostali na druhé místo ve třídě před pana Picka. Překvapil mě velký počet havárií a bylo vidět, že hodně posádek bralo Barumku spíše jako sprint než vytrvalostní závod. Po první rundě nám 10km před Otrokovicemi odešel posilovač řízení, který kluci dokázali za 30min vyměnit a schytali jsme jen 20s penalizaci. Díky moc pánové za super práci. Další runda byla z našeho pohledu velmi smutná. Zrušená Pindula i Semetín znamenaly menší počet ostrých kilometrů a tedy méně potřebných zkušeností. Další výzvou byla noční Pindula, na kterou jsme se hodně těšili a připravovali jsme se na ni. Bohužel opilý polští fanoušci byli proti a doufám, že si pár facek zasloužili a také dostali. Takže suma sumarum jsme první den zakončili na druhém místě ve třídě s minutovým náskokem.“
Neděle už měla být pouze o tom udržet se na cestě a na vytahaném blátě neudělat zbytečnou chybu. Hned úvodní Maják byl však kvůli nehodě Rujbra zrušen a druhá etapa tak začala pro Rendu s Rudou až na Jankovicích. Stabilní druhé časy a k nimž přibyl jeden třetí, daly ve výsledku krásné druhé místo ve třídě 7 za nedostižným Vlastimilem Hodaněm. „Nedělní etapa nebyla žádnou procházkou růžovým sadem. Těžké Rzty jako Maják či Jankovice byly velmi náročné sami o sobě. Nedělní déšť udělal z trati doslova klouzačku v lesních částích. První Maják byl pro nás zrušen po havárii Patrika Rujbra. Jankovice se nám docela podařily, ale bylo jasné, že časy v neděli nebudou tak dobré jak v sobotu. Jednoduše charakter tratí našemu autu neseděl. Na přejezdu z Jankovic jsme zjistili pomalý defekt levé zadní pneumatiky, kterou jsme těšně před časovkou vyměnili. Ihned po startu RZ12 jsem přeslechnul jednu zatáčku a bylo zde velké štěstí, že jsme nešli do stromu. Druhou rundu už jsme jeli v poklidném tempu a dojeli si pro druhé místo ve třídě. Na první místo jsme absolutně neměli, protože stíhat Felicii Kit Car je s naší Nkovou Fabií nemožné a nebo to alespoň já nezvládnu.
Závod tedy hodnotím jen pozitivně, podařilo se nám absolvovat „Barumku“ podruhé v řadě a moc mě těší zvýšení náskoku nad „Barumkou“ na 2:0. Chci poděkovat rodině, sponzorům, fanouškům a klasicky týmu WR Motorsport za perfektně připravené auto, které nás podrželo na jedničku. Barum Rally byla nejtěžším závodem, který jsem kdy absolvoval a byla rozhodně těžší než loňský ročník. Naším dalším plánem jsou Rally Jeseníky, kde s Fabií završíme letošní ročník a pomalu se budeme připravovat na další sezónu,“ komentuje průběh nedělní etapy a celého závodu Renda Dohnal. Jak už bylo řečeno, tak poslední start ve sprintrally absolvuje posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil na Rally Jeseníky.