REXTEAM: Rally Bohemia a dosud rozjetá sezona 2015

Rally Bohemia (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Povolením startů vozů WRC v hlavním mistrovství republiky se i v Rexteamu začalo koncem minulé sezony uvažovat nad pravidelnou účastí posádky Cvrček – Šálek. Po čtyřech startech s Fabií Super 2000 v sezoně 2013 s krásnými výsledky ( Thuringen rally: 2., Bohemia: 7., Příbram: zrušeno, Vsetín: 4.) nastala v minulé sezoně pauza. Začátek roku byl velmi hektický, neboť od ledna do dubna byl celý tým zaneprázdněn stavbou kopcového speciálu Fabia RS2000. V průběhu sezony bylo stále napilno, kopcový speciál se zúčastnil 11 závodů do vrchu a na většině z nich ho doprovázela i týmová Octavia WRC. Týmová Fabia Super 2000 byla prodána a Věroslav Cvrček mladší se zapojil do spolupráce s Továrním týmem Čínské Škody, kde po celou sezonu připravoval a nastavoval auto pro Nialla McShea.

Již v druhé polovině sezony byla Věroslavova touha po jakémkoliv startu obrovská, ale jednorázový start nebyl efektivní z hlediska zakoupení licencí a podobných investic. A vzhledem k milým informacím o znovupovolení startů vozů WRC v hlavním mistrovství se rozhodl zaměřit na sezonu 2015. Ihned po dojetí Pražského rallysprintu začaly velké repase všech důležitých dílů. „Na konci března jsme uspořádali test zaměřený na nastavení podvozku a diferenciálů s Romanem Krestou. Roman pochválil sílu motoru i funkčnost auta. Přesto test nedopadl úplně podle představ a po naší hloupé chybě skončil dříve, než bylo v plánu. I tak to byla další velká zkušenost,“ říká Věroslav.

Rally Bohemia, foto: Josef Vyšata

„Na Šumavu bylo auto opět v plné kondici, ale naše jízda po 18 měsíční pauze a testu, který nás moc nepovzbudil, byla ze začátku velmi opatrná. Byla snaha jet v klidu bez rizika, ale na určité vlastní hranici a tu posouvat. Nemělo cenu sledovat časy ostatních, jeli jsme několik let staré a ojeté pneumatiky. Dojetý závod, plný počet odjetých kilometrů a spousta poznatků nám pomohlo se v Hustopečích vrátit trochu více konkurence schopnější. Páteční etapu jsme celkem v pohodě odjeli, ale staré pneumatiky, které měly ojetou Šumavu a dvě sezony závodů do vrchu, už vůbec nefungovaly. Na sobotu jsme tedy nasadili novou sadu pneumatik, na kterou nám přispěl týmový kamarád Václav Donát. Původně jsem si ji chtěl pošetřit na Bohemku, ale nakonec nelituji nasazení již v Hustopečích. Spolu s výměnou převodovky, která měla kratší převody, se nám podařilo snížit ztrátu ze 3s na 1,3s/km. Celkem bez problému jsme předjeli Vaška Kopáčka, kterého jsme na Šumavě vůbec nestíhali. Hustopeče jsme si velmi užili, po dlouhé době jsme opravdu závodili a předvedená jízda již byla místy slušná. Stále zde bylo spousta chybiček a rezerv, ale to vzhledem k obrovské náročnosti a zrádnosti Hustopečských tratí bylo pochopitelné. Cítili jsme se slušně rozjetí a naladění na domácí Bohemii.

 Rally Hustopeče, foto: Jan Dušek  

Už před startem jsme ale měli problém s velkým nedostatkem potřebného odpočinku posádky. Já jsem z pracovních důvodů během posledních dnů před závodem téměř nespal a v noci ze středy na čtvrtek jsem trávil na dílně spolu s mechaniky celou noc. Dvě hodiny spánku odpoledne před tréninkem moc nepomohly a koncentrace na večerní trénink se hledala velmi těžce. Bohužel si musíme zajistit téměř celý rozpočet vlastními silami a to vlastnoruční prací. Vzhledem k povaze lidí z týmu nám je milejší občas vůbec nespat a celou noc pracovat, než se v noci budit strachy, jestli ráno zaklepe na dveře finanční úřad…Chvílemi už jsem zvažoval naši účast zrušit. Ale představa, že se za kopcem pojede Bohemka, v naší dílně bude stát připravené WRC a my budeme sedět doma, byla strašná, takže jsme do toho šli opět naplno.

Na první sekci jsme nasadili tvrdší směs pneumatik, na Sychrově se zdálo, že kloužou, ale osmý čas byl parádní. Na Bzí nás pozlobila hydraulika mezinápravového diferenciálu. Mechanici vše v servisu spravili a na druhou sekci jsme zkusili střední směs. Po 80km v Hustopečích už to také nebylo optimální. V neděli dopoledne jsme tedy vrátili tvrdou směs a chtěli jsme zkusit stáhnout 16s na Karla Trněného. Moc to ale nešlo, rozpis nebyl úplně v pořádku, ale vzhledem ke stavu, při kterém jsme ho psali, byl úspěch, že jsme někde nezabloudili. Stáhli jsme jen 2s, v poslední sekci byla zrušená RZ Lobeč, takže na stažení 14s zbýval jen Vinec a Staroměstská. Dostali jsme od jednoho soupeře sadu hezkých pneumatik střední směsi. Před Vincem jsme si řekli, že to zkusíme, rezervy byly v prvním průjezdu veliké. Jeli jsme trochu agresivněji, přesto v klidu, bez krizí a hodně jsme se soustředili na chybičky z prvního průjezdu. Stáhli jsme 8s, to bylo milé, ale pořád zbývalo 6,2s a krátká a zrádná Staroměstská RZ. Většina lidí nám radila to nechat být a v klidu dojet. My jsme to ale ještě zkusili. Z jízdy jsme měli velkou radost, i přes to nasazení a riziko ztráty závodu v poslední RZ jsme si to užívali. Nakonec jsme na této RZ získali 10s a posunuli se tak na třetí místo mezi vozy WRC. Asi bychom radši byli 4. a viděli Honzu Dohnala v cíli na třetím místě absolutně. Určitě by si to zasloužil, jeho odstoupení nás moc mrzelo. Alespoň ho tam zastoupil Štěpán Vojtěch a ukázal, že i staré WRC pořád patří na tratě.

Rally Bohemia, RZ Bzí, foto: Jan Dušek 

My si ceníme dalšího dojetého závodu, opět s menší ztrátou a hlavně v závěru nám jízda i časy dělaly velkou radost. Na Bohemce byla spousta našich kamarádů a fanoušků, mnoho z nich nám dávalo najevo, že se jim naše jízda líbila, což nás taky moc těší. Pokusíme se odstartovat i do dalších závodů a i nadále posunovat naši výkonnost,“ hodnotí dosud rozjetou sezonu jezdec Věroslav Cvrček.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy