Mistrovství České republiky v rally se v letošní sezoně skládá z šesti soutěží, z toho jsou již čtyři podniky odjeté. Jak jinak začít debatu, než rozborem dosavadních závodů. Egon s Monikou vstoupili do sezony dvoukolek velmi dobře. Na Šumavě se jim podařilo zvítězit, ovšem pak přišly dva výpadky, aby si vítězství opět odvezli z Mladé Boleslavi. „Sezonu jsme rozjeli velmi dobře, ale přišel nešťastný moment v Českém Krumlově, kde jsme havarovali. Původně jsem si myslel, že jsme uklouzli na olejové skvrně, jež byla rozlita na silnici, ale důkladnější rozbor přinesl pravděpodobnou technickou závadu na tlumiči. Tato smolná havárie zapříčinila i to, že se v současné době dostávám do těsného souboje s kluky využívající maxe. My sice máme výbornou techniku, přesto na dobře jedoucí jezdce to už úplně nestačí. Uvidíme, zda nám bude stačit na dobré výsledky náš výkon, technický pokrok našich soupeřů je přece jenom znát.“ První průjezd erzetou Malonty Egonovi s Monikou nevyšel dle předpokladů, přesto si domů odvezli body za první etapu Rally Český Krumlov. Následovala oprava auta a rally mezi vinicemi. V Hustopečích ovšem vyšel Smékal zcela na prázdno. I díky těmto dvěma klopýtnutím jsou Egon s Monikou v průběžné klasifikaci dvoukolek na druhém místě se ztrátou dvaceti bodů na Václava Dunovského. Přesto je pětačtyřicetiletý jezdec s výsledky spokojený. „S výsledky, pokud pominu dva výpadky, jsem spokojený, neboť jak na Šumavě, tak i v Mladé Boleslavi se nám podařilo v dvoukolkách zvítězit. Máme ovšem dva nedokončené závody. O havárii v Českém Krumlově jsem již hovořil a druhý výpadek přišel v Hustopečích. My jsme auto doskládali den před odjezdem na závod. Tím pádem došlo k tomu, že některé komponenty byly špatně naladěné a některé nefungovaly vůbec. Byli jsme rádi, že jsme auto postavili a mohli stanout na startu. Největší problém v závodě se pak týkal hydrauliky, kdy jsme přišli o tlak v tomto systému. Hydraulický olej unikl do převodovky a já jsem v podstatě nemohl řadit.“ Na dva výpadky se musí rychle zapomenout, neboť nejenom před smíšenou posádkou je další podnik MČR v rally – Barum Czech Rally Zlín 2015. A jak vidí Egon pátý podnik sezony? „Barum rally je pro mne i pro Moniku srdeční záležitostí. Jedeme doma, a to se chce každý ukázat v co nejlepším světle. Jedná se o největší závod sezony, vrchol roku u nás a my do Barumky dáme všechno. Konkurence tady bude opět velmi silná. Budou zde nějaké maxy a kompletní evropská špička.“ Přípravy na vrchol sezony jsou v plném proudu. Do těla si dává posádka a důkladnou přípravou prochází i vůz Citroën DS3 R3T. Posádka využije možnost otestovat vůz těsně před soutěží a v plánu je i shakedown. „Před zlínskou soutěží využijeme testovacího dne, který organizuje hlavní pořadatel rally. I díky tomu věřím, že budeme špičkově připraveni. Zatím nám doposud na Barum rally chybělo trochu toho štěstíčka. V loňském roce jsme měli problém s motorem, byl sice drobný, přesto nás stál spoustu času. Rok předtím jsem havaroval po technické závadě levého zadního tlumiče, který nás potrápil i v roce 2012.“ Domácí soutěž bývá pro mnohé posádky poměrně svazující. Diváci bývají vůči místním posádkám náročnější a tento tlak se valí na posádku ze všech stran. Zlínský jezdec to vnímá trošku jinak. „Já už tlak zlínské soutěže moc nevnímám. Je pravda, že domácí závod bývá vždy psychicky těžší, ale já to beru zase tak, že to mám blízko domů a do vany (smích). Na Barum rally bývá vždy fantastická atmosféra a každá posádka si ji vychutnává a užívá, stejně tak i my. Povzbuzování diváků mne staví spíše do euforie, než do nervózní pózy.“ Do startu Barum rally zbývají už pouze dny a hodiny, které motoristický fanoušek odpočítává. Posádky důkladně studují časový harmonogram a kují plány a cíle do závodu. Nejinak tomu je i u Egoma Smékala. „Chceme udělat co nejlepší výsledek. Chceme být maximálně připraveni. Při pohledu do časového harmonogramu mi sestavení rychlostních zkoušek docela vyhovuje, neboť na širokých asfaltech se jede trochu víc z kopce. Ale že bych měl nějakou zkoušku extra oblíbenou, se říct nedá. Ale přirozený respekt mám vždy. Tímto bych chtěl pozvat příznivce rally do Zlína. Věřím, že uvidí nádherný sport. Přijďte povzbudit nás i další posádky, my se vám budeme snažit odvděčit dobrými výkony. Já i Monika se velmi těšíme na samotný závod, ke kterému se váže i skvělá divácká atmosféra.“ Zda se podaří zopakovat nebo vylepšit dosavadní nejlepší výsledek z Barum rally, kterého dosáhl Egon v loňském roce (absolutně 16. místo a 2. místa ERC 2WD, tř. 5 a RC3), se dozvíme v neděli 30. srpna odpoledne. Tak přijďte fandit!!!
Egon Smékal – Na Barumce to mám blízko domů
Na vrchol sezony se chystá také zlínská smíšená posádka Egon Smékal a Monika Hýbnerová. Od pořadatelů jim bylo přiděleno startovní číslo 58, které bude vylepeno na dveřích zelenožlutého Citroënu DS3 R3T. Využil jsem chvilky a nad kávou podebatoval s Egonem nejenom nad průběhem letošní sezony.