Osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 73,12 km čekalo na 86 převzatých posádek. Ve startovním poli byli i čtyři zástupci Minařík racing teamu. Nejúspěšnější posádkou týmu byl tentokrát Petr Gargulák navigovaný Martinem Ziglerem. Honda Civic fungovala bez problému a kluci si dojeli pro pěkný výsledek. Ve třídě 15 opět vyhráli a v porovnání s kolegy v devítkách by obsadili druhou příčku. Pomyslné vítězství si Petr s Martinem odvezli i z „bývalého“ Poháru v rally, v RSS patří posádce 15. místo a absolutně 29. místo. „Rally Jeseníky byly pro mě zatím nejnáročnější soutěží, kterou jsem kdy jel. Dopolední mokré erzety na novém lesklém asfaltu v lese byly na slicku opravdový zážitek a připsali jsme si mnoho dalších poznatků. Jsme rádi za vítězství ve třídě, ale především nás těší, že jsme se opět pohybovali na čele mezi hondami absolutně. Mohlo to být sice ještě o malinko lepší nebýt havárie auta startujícího před námi, kde jsme museli přibrzdit, a také rozraženého retardéru, který všichni „hondaři“ projeli a nám ho postavili zpět, ale takové jsou někdy závody a ne vždy stojí štěstí úplně na naší straně. Závod však hodnotím pozitivně a jsme rádi, že jsme se neztratili, i když jsme zde startovali poprvé. Největší zásluhu na našich startech má celý tým Minařík racing, který opět auto připravil na jedničku a vychází nám vstříc i v našem úsporném programu, který letos jedeme,“ zhodnotil sprint Petr Gargulák.
Premiéru si v Jeseníkách odbyl také Radim Koutek s Renaultem Clio Sport. Spolu s Richardem Lasevičem si chtěla dvojice spravit náladu po nevydařené Barum rally. „Na rally Jeseníky jsem startoval poprvé, ale opět jsem se mohl opřít o zkušenosti Ríši Laseviče. Na Ecce Homo mi nejen četl rozpis, ale zkušeně mě i naváděl od svodidel ke svodidlům, abychom měli ideální stopu. První sekci jsme si bohužel moc neužili, podvozek našeho závoďáku byl moc přitvrzený a na uskákaných asfaltech nebylo vůbec jasné, zda auto řídím já nebo auto řídí mě. Do nervozity se promítalo i počasí a měnící se povrchy na lesních úsecích RZ. Nebylo to prostě ideální dopoledne. Máme ale výborné zázemí u Luby Minaříka, který nám v servisu podvozek přenastavil a kluci mechanici uvedli našeho „Bleska“ do 100% kondice. Druhou sekci jsme si pak dokonale užili. Na páté RZ jsem to přehnal s motivací a výsledkem byly parádní hodiny a zhasnutý motor. K samotnému výsledku nám pomohly i technické problémy ostatních posádek, což je vždy smutné, protože závodit se má na trati, ale i tak jsme sváděli parádní souboje a museli jsme závodit až do posledního metru. Chci moc poděkovat Ríšovi Lasevičovi, který bravurně zvládá mé zkraty, když při psaní rozpisu hlásím levá a myslím pravá a Minařík racing týmu, protože nám se u nich prostě líbí a upřímně nechápu, kde se vzalo tolik výborných lidí na jednom místě. Možná ale, že jedno zlepšení by se přece jen našlo, a to poučení jak má vypadat mechanik v tankovací zóně (zúčastnění budou vědět J). Nakonec bych chtěl moc poděkovat našim rodinám a přátelům, kteří nám tak moc drží palce, našim fanouškům, protože je to úžasné číst jejich reakce a postřehy a speciální poděkování mému závodnickému guru Zdeňovi Gajdovi,“ podělil se o dojmy z Jeseníků Radim Koutek. Po osmi odjetých rychlostních zkouškách figurují Koutek s Lasevičem na 2. místě ve třídě 8, 25. místě v rámci RSS a 40. místě absolutní klasifikace.
Do Šternberku odjeli i Jarda Šopík se staronovým spolujezdcem Danielem Hamšíkem. Zlínská dvojice využívá druhý Renault Clio Sport ze slušovických dílen. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů, a tak se ogaři těšili na start závodu. „Po nočním dešti se očekávalo, že budou erzety v lesních úsecích vlhké a mokré. Do první rychlostní zkoušky jsme odstartovali v klidu s vědomím nástrah na trati. To se nám dařilo plnit až do okamžiku, kdy přišla na vlhké trati velká krize, kterou Jarda zvládl parádně. Po tomto okamžiku jsme do cíle zkoušky dojeli v klidu a k překvapení jsme začali soutěž nejrychlejším časem ve třídě. Na dalších zkouškách se nám dařilo náskok zvyšovat. Na cílové rampě jsme pak převzali cenný pohár za vítězství ve třídě 16. Velké díky patří Minařík racing teamu za přípravu vozu a servis během závodu,“ uvedl k závodu Daniel Hamšík. Kromě vítězství ve třídě obsadili Jaroslav s Danielem pomyslné 9. místo v „bývalém“ Poháru v rally, 32. místo v rámci RSS a 47. místo v absolutním pořadí závodu. Jediným smolařem týmu byl Pavel Mika. Spolu s Karlem Žáčkem na místě spolujezdce a Renaultem Clio R3 rozjel sprint v dobrém tempu. Posádce velmi sedl závod do vrchu, kde při prvním průjezdu zajela 4. čas mezi dvoukolkami a při druhé rundě dokonce třetí nejrychlejší čas. O radost z jízdy nepřipravil posádku ani kontakt s retardérem a následná dvacetivteřinová penalizace. Nepříjemný moment potkal Miku s Žáčkem na RZ4, kdy zasahovali u havárie Miloslava Jirsy. Po předposlední zkoušce Pavel s Karlem figurovali na průběžném 10. místě v rámci RSS a 3. místě ve třídě 5. Z dalších bojů a dokončené rally je ovšem vyřadila technická závada.
Následující soutěž, kde bude Minařík racing team mít své zastoupení bude Rally Klatovy na začátku října. S Renaultem Clio Sport pojede tuto soutěž Milan Obadal s Karlem Žáčkem.