Životní výsledek pro Karla Kupce

Rally Vsetín (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Druhý start pro bratry Kupcovy v letošní rallysprintové sezoně byl jako na houpačce. Zatímco mladší z bratrů Radomír lehce havaroval a ze závodu odstoupil, Karel si dojel pro životní výsledek, kdy bodoval 3. místem v RSS a vítězstvím ve třídě 6.

Po skvěle zajetém sprintu v Šternberku se Karel i Radomír objevili také na startu posledního rallysprintového závodu ve Vsetíně. Sestava posádek v Jeseníkách oběma vyhovovala, tudíž Karel slyšel diktát z úst Petra Glössla a Radomír od Veroniky Ščotkové. K dobrému umístění měla posloužit osvědčená technika, vozy kategorie R2 – Peugeot 208 R2 z týmu Sparrow byl připraven pro Karla a Ford Fiesta R2 z dílny Jirky Brože pro Radomíra. A byl to právě mladší z bratrů, kdo lépe rozjel vsetínský sprint. Semetínská erzeta mu sedla na výbornou a výsledkem byl nejlepší čas ve třídě. Bratrský souboj 1:0 pro Radka a 5,5 vteřiny náskoku. Následovala ovšem zkouška v Hošťálkové a s ní velký problém pro posádku ve fiestě. „Sprint ve Vsetíně byl veden velice těžkými a zároveň krásnými rychlostními zkouškami. Už při tréninku bylo jasné, že je závod o poznání těžší, než tomu bylo v Jeseníkách, kde byly vložky také velice pěkné a technické, avšak na širších komunikacích. Druhým velkým rozdílem bylo počasí, které obtížnost ještě výrazně zvyšovalo. První zkoušku, kterou jsme jeli bez chyb a bez problémů, se nám povedlo vyhrát ve třídě 6 a byli jsme 3. ve dvoukolkách, což byl nečekaný výsledek. Samozřejmě vás to nakopne pro další vložky. Na startu druhé RZ celé startovní pole čekalo kvůli nehodě jednoho z historických vozů. Když jsme se dostali na start, byli jsme zastaveni z důvodu shozeného retardéru. Bohužel jeho oprava trvala delší dobu. Do ČK jsme přijeli 9:59 a startovali jsme až 10:57, což nám na psychice nepřidávalo, ale takové jsou závody. Pak přišel start. Začátek byl trochu vlažnější, ale auto se brzy ohřálo a bylo to dobré, užíval jsem si výjezd na Troják. Na kopci padla mlha, takže bylo velice těžké jet, bylo vidět jen pár desítek metrů před auto. Podmínky byly obtížné, trať kluzká. Bohužel, asi 700 metrů před cílem přišla zatáčka, ve které havaroval jeden z historiků a my zde moji chybou uklouzli také a skončili ve větvích, což znamenalo konec. Jak se nakonec ukázalo, auto nebylo nepojízdné, nicméně nebylo možné ho vyprostit bez pomoci techniky. Bylo zde velké množství diváků, kteří se později snažili auto vytlačit, ale bohužel marně, nakonec i přivolaný terénní vůz měl problém fiestu dostat ven. Tímto však děkuji divákům za snahu a zároveň se omlouvám za pokažení zážitku z dalších průjezdů. Nakonec chci říct, že jsem neodmítal auto vyprostit, jak někteří píší, pouze jsem ho nechtěl startovat, protože nebylo zřejmé, k jakému poškození v přední části došlo. Zároveň jsem nikomu nevolal, ať se zruší rychlostní zkouška, to údajně hlásila jiná posádka po dojetí do ČK. Nechci nikomu kazit závody, ani nic podobného. Nejsem z toho o nic méně zklamaný, jako Vy. Naopak. Tak prosím ty, kteří zde byli, aby mi neměli za zlé přerušení zkoušky a ty, kteří zde nebyli, aby se zdrželi komentářů na internetu a podobně,“ podělil se o dojmy zklamaný Radek Kupec.

Zatímco Radek smutnil, Karel si závod užíval. Cíl do sprintu měli Kupec s Glösslem jasný – dojet a nedělat zbytečné chyby. Pro posádku bylo rovněž důležité poznávat nové tratě a sbírat zkušenosti. V tom mají výhodu posádky s více starty na svém kontě. Ale Karel se s novými tratěmi nijak nemazlil. Občas to bylo sice i mimo cestu, ale to k rychlé jízdě jaksi patří. „Samotný závod pro nás byl hodně obtížný, profil tratí RZ, které byly o poznání složitější než v Jeseníkách, umocňovaly povětrnostní podmínky v podobě deště a mlhy, zejména na RZ 2 a RZ 4. Osobně se mi ale rychlostní zkoušky moc líbily, nejvíce asi RZ Vsetín - Vesník. Do posledních dvou rychlostních zkoušek jsme vstupovali s minimálním náskokem, a tak jsme se snažili si před poslední zkouškou vybudovat náskok, což se naštěstí povedlo, takže jsme na posledním měřeném úseku jeli tak, abychom si to zbytečně nepokazili a auto dovezli v pořádku vítězně do cíle,“ popsal průběh sprintu Karel. Na první pohled by se zdálo bezproblémová soutěž, ale… „Nějaké problémy určitě byly, nicméně si troufnu odhadnout, že tento závod byl tak obtížný, že se bez menších problémů neobešla žádná startující posádka. Největší problém jsme měli na druhé zkoušce, kde to nejen před cílem extrémně klouzalo, na což jsme málem doplatili při výletu na louku. Chyba to byla jednoznačně moje a vím, co musím příště udělat jinak, aby se to neopakovalo.“ Jezdeckou chybu posádka ustála. S přehledem si nakonec Karel s Petrem dojeli pro prvenství ve třídě 6 a na cílové rampě byli klasifikováni na 4. místě v rámci RSS. O chvíli později přišla diskvalifikace jedné z posádek a Karel se posunul na bednu i v celkovém hodnocení rallysprintové série. „Výsledek je pro nás úplně ohromující. Před startem soutěže bychom na to ani nepomysleli. Jeli jsme sbírat zkušenosti a vítězství je pro nás obrovskou motivací do dalších závodů. Tímto bych chtěl poděkovat všem klukům z týmu Sparrow za perfektně nachystaný vůz, sponzorům za podporu, Petrovi za prvotřídní diktát, fanouškům za mocné fandění, a hlavně pořadatelům za to, jak krásnou soutěž pro nás připravili. Díky všem,“ neskrýval nadšení z výsledku Karel Kupec. A co čeká na bratry dál? Karla čeká den D. „Již tento víkend mne čeká finále AUTOKLUB RALLY TALENTu 2016, které se koná v Sosnové u České Lípy. Od výsledku na této soutěži se bude odvíjet i zbytek letošní sezóny, tak doufám, že vše dobře dopadne J.“ Oba by se měli ještě letos objevit na posledních dvou volných soutěžích, tedy Pražském rallysprintu a Mikuláš rally.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy