T&T vytěžili z evropských šotolin dvě čtvrtá místa

Tarabus&Trunkát Rally Team | foto: Petrů, Josef

Dvěma čtvrtými místy v šotolinových soutěžích Mistrovství Evropy Rally Cyprus a Acropolis Rally ozdobili svůj závěr sezony Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Před posledním podnikem evropského šampionátu drží v jeho klasifikaci páté místo v absolutním pořadí.

„Kypr i řecká Acropolis byly pro náš tým de fakto dvojzávodem, protože technika se zázemím zůstávala na jihu, stejně jako většina kluků z týmu. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsme se po Barumce na tyto dva šotolinové podniky vrátili zpět do kokpitu naší osvědčené Fabie S2000. Vzhledem k náročnosti podniků a složité logistice byla potřeba nadstandardní zásoba náhradních dílů, která byla k dispozici právě na Škodu Fabia S2000. Navíc je pravdou, že na Fabii R5 jsme stejně ještě neměli k dispozici šotolinový podvozek,“ osvětluje Jaromír Tarabus okolnosti startu na obou závěrečných šotolinových podnicích letošního evropského šampionátu.

 

S oběma závody již měla posádka zkušenosti. S legendární Rally Acropolis ještě čerstvou z loňského roku, z Kypru naopak pět let starou z roku 2010. Pozitivní očekávání od obou podniků se naplnila. „I když šlo o jediné šotolinové podniky které jsme letos jeli, tak se nám na obou závodech dařilo a z obou dvou soutěží jsme si převezli slušné množství bodů za čtvrtá místa. Samotné závody však byly velmi rozdílné. Na Kypru náš čekalo vedro a prach, a také zcela odlišné RZ od těch, které jsme zde zažili před pěti lety. Sobota byla klasičtější a techničtější, neděle naopak byla profilem rychlostních zkoušek spíše variací na téma Safari rallye v otevřeném terénu, než klasickou evropskou rallye. Do Rally Acropolis letos notně promluvilo počasí, když kvůli dešťům a rozbahněné trati na hranici sjízdnosti byla zrušena poslední sekce soutěže. Nicméně, všechny rychlostní zkoušky, které se podařilo odjet, pro nás byly i tak perfektním zážitkem, zcela odlišným od loňského suchého ročníku. Oba závody jsme si tedy maximálně užili. Děkujeme také všem z Kresta Racingu, oba náročné podniky zvládnul tým skvěle,“ shodují se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Zároveň oceňují vzorové sportovní chování svých tradičních blízkých soupeřů, francouzské posádky Robert Consani - Maxime Vilmot: „Na extrémně kluzkém rozbláceném místě na první rychlostní zkoušce, kde skončili mimo trať, nás i ostatní posádky Robert s Maximem svojí výraznou signalizací důsledně zpomalovali. Jinak bychom tam určitě skončili také.

 

Kolotoč Mistrovství Evropy nyní čeká poslední podnik, kterým bude v samotném závěru října Rallye International du Valais. Na rozdíl od loňska zde však „T&T“ letos neuvidíme. „Po zralé úvaze jsme se rozhodli ve Švýcarsku nestartovat. Zejména proto, že boj o absolutní třetí příčku v Mistrovství Evropy pro nás byl již od léta ztracen, především díky nešťastné události na Barumce. Zvolili jsme tedy variantu spíše pošetřit část rozpočtu na příští sezonu. Aktuálně držíme ve FIA ERC páté místo, pouze čtyři body za čtvrtým. Naše konečné umístění ale ještě může ovlivnit výsledek portugalského šampiona Bruna Magalhãese, který se na Rallye du Valais přihlásil. Naši letošní evropskou sezonu můžeme již nyní prohlásit za úspěšnou, ale s jejím celkovým hodnocením i s výhledem na příští rok tedy počkáme až po Rallye du Valais,“ shrnuje závěr sezony za „T&T“ z pozice týmového manažera Dan Trunkát. 

Foto: Josef Petrů

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy