Stane se tak díky slalomovému závodu, který již po sedmadvacáté pořádá AK Rallye Zlín v AČR. Slalom je nejdostupnější disciplínou v automobilovém sportu a kromě pravidelných účastníků umožňuje také start široké veřejnosti. Až tři účastníci se mohou střídat na jednom voze a naopak jeden závodník může startovat se dvěma různými automobily. „Závodník potřebuje vlastně jen helmu. Do slalomu může nastoupit jak s plnohodnotným závodním speciálem, tak s běžným automobilem či dokonce s vozidlem bez technického průkazu. V takovém případě ale vůz musí splňovat alespoň základní bezpečnostní kritéria, která v místě závodu při přejímce posoudí technický komisař,“ říká Ing. Jan Regner, ředitel zlínského autoslalomu. Startovné včetně pojištění činí přijatelných 790 korun, v případě více jezdců na společném voze se částka ještě snižuje na 745, respektive 730 korun. Případní zájemci si mohou podrobné informace najít na webu www.autoslalom.cz, kde jsou ke stažení zvláštní ustanovení či přihláška, možnost zaregistrovat se do závodu ale bude také přímo na místě v den závodu do 9:30 hodin.
Pořadatelé pro letošek připravili prodlouženou trať, kterou každý z účastníků absolvuje minimálně třikrát. „Stejně jako v minulém roce bude slalom využívat část rychlostní zkoušky Biskupice známé z Barum Rally. Po úspěchu v loňském roce i letos využijeme také silnici vedoucí od Ludkovic. Slalom tak bude obsahovat několik hodně atraktivních zatáček. U křižovatky na Pozlovice, se trať napojí na již známý úsek a závodníky zavede až na kopec k Řetechovu. Celá trať bude měřit 1750 metrů,“ pokračuje Regner. „Celý závod jsme se rozhodli zařadit opět do zážitkového programu Barum Czech Rally Zlín, v minulém roce se nám tento krok osvědčil a do slalomu se nám přihlásilo 102 účastníků. Potvrdilo se nám, že cesta zážitků je ta správná, i proto jsme se pro letošní ročník spojili s webovým portálem kudy z nudy.cz, jenž celoročně lidem nabízí tipy na výlety po celém Česku, které uspokojí velké sportovní fajnšmekry. Slalomový závod účastníkům nabídne možnost poznat v rychlém tempu část skutečné trati barumky přímo zpoza volantu. Věříme, že to přiláká nové fanoušky, kteří se pak třeba začnou věnovat slalomu či rally soustavněji,“ uzavírá Jan Regner.