„Předběžně přihlášené týmy a posádky aktualizujeme na našem webu. Jejich seznam a další informace o akci zájemci najdou zde,“ doplnila obchodní a marketingová ředitelka společnosti AUTODROM MOST Jana Svobodová.
Závod je vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělí žádné mistrovské body. Organizátoři přesto udělali maximum pro jejich motivaci. První tři v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou totiž získají finanční odměnu, celkem si rozdělí 60 tisíc korun. Všichni účastníci závodu jsou navíc osvobozeni od startovného. „Mysleli jsme i na diváky, kteří mají vstup do areálu autodromu také zdarma,“ upřesnila Svobodová.
Soutěž zahrnuje dvě okruhové rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvují dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedou po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Nehrozí tak střet s vozem, který by se například dostal mimo trať.
Výhodou uzavřeného okruhu je i možnost uspořádat v sobotu pro diváky celodenní bohatý doprovodný program. Těšit se mohou na řadu atrakcí včetně dětského dopravního hřiště, dráhy pro čtyřkolky či zázemí s občerstvením a nabídkou alkoholických i nealkoholických nápojů.
Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem na Škodě Fabii R5. Na druhém místě za nimi zaostali o bezmála 40 vteřin Jiří Navrátil se spolujezdcem Josefem Králem s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Bronzovou příčku s časem o dalších 12,5 vteřiny pomalejším pak obsadili Petr Nešetřil s Hynkem Středou s novějším vozem Mitsubishi Lancer Evo X.