Dalo by se očekávat, že hlavním účelem show na konci sezony bude bavení diváků. Tam, kde se měří čas, ale nikdo nechce být poslední a některé týmy dokonce před těmito podniky organizují celodenní testování. „Vlčák“ tuto situaci v Sosnové komentoval následovně: „Od začátku se jede naplno. Ten, kdo tvrdí opak, kecá. Pro nás jsou kilometry při volných podnicích důležité i kvůli sbírání dat před novou sezonou. Na podnicích s kluzkým povrchem by se tyto zkušenosti mohly hodit.“ Nutno zdůraznit, že na sosnovském autodromu se jízda naplno Martinovi vyplatila. Ve finále B sice těsně podlehl Grzegorzi Grzybovi, přesto však byl klasifikován na třetím místě jako nejrychlejší Čech rallyové kategorie. „Do finále jsem zvolil měkké pneumatiky, které optimálně fungovaly v prvním kole. Pak se ale přehrály a začal jsem ztrácet,“ vysvětlil prohru „Vlčák“.
Zatímco Sosnová nabídla souboj o každou desetinku, jediným ryze exhibičním podnikem závěru sezony byla Agrotec Sportlife Rallyshow. V Brně mezi pavilony se neměřil čas, což umožňovalo mnohem uvolněnější jízdu než na zbylých podnicích. Jen je škoda, že si na rallyshow, která patřila k doprovodným akcím vyhlášeného veletrhu Sportlife Brno, nenašlo cestu více diváků. „Podle mě to byla parádní akce. Opět jsme si vyzkoušeli různé věci na autě a také jsme měli příležitost povozit partnery. Jediný problém nám přivodily dvě prasklé poloosy. Příčinu hledáme, ale pravděpodobně je to tím, že jedeme příliš měkký podvozek. Poloosa šla zřejmě přes úhel v kloubu, a proto praskla,“ analyzoval Martin, který byl v Brně jediným zástupcem soutěžácké špičky.
Zatímco do Sosnové a do Brna se reprezentanti týmu Svarmetal Motorsport teprve učí jezdit, Praha a Slušovice patří k tradičním zastávkám. Z výsledkového pohledu dopadly tyto dvě akce pro Martina s Jindřiškou hodně rozdílně – zatímco v silné pražské konkurenci brali i přes penalizaci třinácté místo, ve Slušovicích „Vlčák“ letos poprvé a naposledy využil prostor k jezdecké chybě. „Praha je prestižní podnik založený na komerci. To by mi vůbec nevadilo, bez peněz to dneska nejde, ale pravidla, podle kterých se jede, jsou přinejmenším zvláštní či úsměvná a závodníky, kteří tyto praktiky neznají, zastihne nepřipravené. Bohužel se to vše promítá i do měřených časů. V našem případě sehrála klíčovou roli 30sekundová penalizace za retardér, která nás sesadila o sedm pozic dozadu, ale náladu jsme si tím pokazit nenechali. Co se týče mikulášské rally, zde bych pořadatele naopak obzvlášť pochválil. Je na nich vidět srdce a obrovská zkušenost, která se promítá do celkové úrovně soutěže. My jsme s Jindřiškou soutěž pojali jako možnost udělat si jasno v mokrých pneumatikách, vyzkoušeli jsme celkem tři značky a snad už jsme moudřejší. V samotném závěru jsem se dokonce tak rozvášnil, až jsem na výjezdu z levé zatáčky zavadil o obrubník a z forda byla tříkolka. Museli jsme vyměnit kolo a rázem nebylo kam spěchat – propadli jsme se až do páté desítky,“ shrnul nejdůležitější momenty obou akcí pilot.
Mikulášská rally definitivně uzavřela letošní dlouhou, náročnou, ale také krásnou sezonu automobilových soutěží. Martin s Jindřiškou z ní vytěžili jednak sedmé místo v absolutním pořadí Mistrovství ČR v rally, ale především vítězství v Poháru 2+ při jednodenních sprintrally. Oba členové posádky proto nechyběli na slavnostním vyhlašování mistrů, které se uskutečnilo v listopadu v Plzni. „S letošní sezonou jsme určitě spokojení. Kdybychom dříve přestoupili do forda, mohli jsme na tom být v Mistrovství ČR v rally lépe, ale co není letos, může být za rok. V každém případě bychom rádi poděkovali všem našim partnerům a příznivcům za obrovskou podporu v průběhu celého roku. Nejen jim, ale také všem fanouškům motoristického sportu bychom s Jindřiškou rádi popřáli příjemné Vánoce a už nyní se těšíme na shledanou v nadcházející sezoně,“ uzavřel předvánoční povídání „Vlčák“.