Rallye Šumava 2017 v cíli: malé, ale podstatné zlepšení

Rally Šumava (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Druhou letošní soutěž TrueCam MČR 2017 tým Klokočka Škoda Czech National Team dokončil na 8. místě absolutně.

Vzhledem k průběhu rallye a těžkým sobotním podmínkám lze hovořit o solidním výkonu posádky Štajf-Rajnoha.

„Osmé místo absolutně není vzhledem k drobným problémům, které naše učinkování v Rallye Šumava provázely, zas tak špatné umístění. Když se ohlédnu zpět na naše vystoupení na Valašské rally, neřku-li na loni nedokončenou Šumavu, tak letošní vystoupení na zdejších tratích dopadlo určitě lépe,“ zhodnotil 52. ročník Rallye Šumava Klatovy pilot vozu ŠKODA Fabia R5 startovního čísla 7, Vojtěch Štajf.

Předpovědím navzdory se páteční Klatovy probudily do sice chladného, ale slunečného dne, který začal shakedownem. Tři průjezdy zelenošedé Fabie R5 vyústily v celkové 4. místo v testovací RZ a Štajf byl spokojen: „Dnes na shaku se nám to docela povedlo, čtvrtý nejrychlejší čas bereme všemi deseti a koresponduje s dobrým dojmem z testování. Před startem jsem v dobrém rozpoložení a očekávání, chtěl bych všem partnerům a fanouškům vzkázat, že se budeme snažit ze všech sil o co nejlepší výsledek,“ pronesl ještě před startem šumavské soutěže spokojený pilot Klokočka ŠKODA Czech National Teamu.

Páteční etapa začala tradičním Klatovským okruhem, kde posádka Štajf-Rajnoha zajela 7. čas absolutně, na desetinu shodný s polskými bratry Szejovými na Fordu Fiesta R5. Populární „Čínov“ se jel za hojné divácké účasti a stovky přihlížejících mohli na vlastní oči sledovat dominanci tovární posádky Kopecký-Dresler, jenž s Fabií R5 udávala tón celé Rallye Šumava až do cíle, kde slavila vítězství. Po první sekci bylo evidentní, že ŠKODA Motorsport opět pojede na suverénní vítězné vlně a o druhé a třetí místo si to opět rozdá Pech (Ford Fiesta R5) s Černým (ŠKODA Fabia R5) – a tak to i celé dopadlo. „S devátým místem po první etapě úplně spokojen nejsem, ale každopádně máme lepší pocity, než jsme měli na Valašce. Škoda, že byl zrušen druhý průjezd Korábem, kde jsme si věřili,“ shrnul první etapu Štajf.

Sobota začala pod ocelovými mraky, které věstily silný déšť. "Na mokro jsme byli připravení perfektně, vsadili jsme hned od začátku na mokré nastavení – vyměnili jsme pružiny a tlumiče a na rozdíl od řady soupeřů nasadili hned od začátku sobotní etapy mokré pneumatiky,“ komentoval Štajf správné rozhodnutí v úvodu druhé etapy. První sekce čítající 5 „erzet“ bez klasického servisu kladla na posádky a techniku velké nároky, s nimiž se Štajf s Rajnohou i přes výpadky komunikace způsobené zlomeným drátkem v helmě Františka Rajnohy popasovali relativně slušně a posunuli se na 8. místo před Martina Vlčka, s nímž sváděli těsné souboje. Po servisu v Janovicích nad Úhlavou následovala druhá sekce sobotní etapy, v níž Štajf zopakoval historii: „Hned zkraje jsme začali dělat chyby, když tou největší byl trefený betonový vymezovací patník – stejně jako loni. Následoval defekt a minutová ztráta v cíli Strážovské rychlostní zkoušky. Naštěstí poškozená spojovací tyč řízení vydržela celou erzetu a my ji pak na přejezdu vyměnili a na sekundy stihli další časovou kontrolu,“ popsal dramatické okamžiky navigátor Rajnoha.

„Doufám, že za měsíc na Krumlově budeme pokračovat v našem trendu postupného stoupání startovním polem a po 10. a 8. místě se konečně víc přiblížíme té nejlepší pětce. Pořád si myslím, že naše místo je trochu někde jinde, než jsme teď, ale na druhou stranu musím říct, že proti loňsku je konkurence opravdu silná," uznal Štajf rozdíl proti sezoně 2016, kdy s Rajnohou obsadili bronzovou příčku.

Autor: Libor Hlisnikovský

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy