Minařík racing díky Krajčovi a Obadalovi v Krumlově s poháry

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Milan Procházka, RallyZone.cz.cz

V polovině května startovala Rally Český Krumlov, třetí podnik letošního velkého mistráku v rally. Na jih Čech vyrazil i Minařík racing a jeho dva soutěžní vozy. Petr Krajča i Milan Obadal si dojeli pro pohárová umístění.

Zcela netradičně vyrazila poznávat rychlostní zkoušky na Českokrumlovsko posádka Rally Klubu Paseky o.s. Petr Krajča a Jan Houšť. Dvojice z Želechovických pasek má letos v plánu prioritně startovat v rallysprintovém mistrovství, ale o soutěži v Krumlově už toho věděla a slyšela tolik, že se rozhodla vyzkoušet si tuto rally na vlastní kůži. Nyní tedy stála před posádkou velká výzva v podobě zcela nových rychlostních zkoušek a k tomu sedm soupeřů ve třídě 8, kam je jejich modrožlutý Renault Clio Sport zařazen. „Na Rally Český Krumlov, pro nás neznámou soutěž, jsme se vydali již ve středu dopoledne s vypůjčeným tréninkovým vozem od naší Irénky. S sebou na dlouhý výlet jsme vzali i Silvinku Hlavičkovou z Rallye Zlín. Do Krumlova jsme dorazili ve středu okolo 15. hodiny, udělali jsme formální přejímku a vydali se na tréninky. Během tréninku probíhalo vše dle plánu a tak jsme si mohli večer zajít na jedno pivko J. Celý čtvrtek jsme se vozili v autě po jižních Čechách a kochali se krásnou přírodou a pěknými erzetami. Večer nám přijela první půlka týmu Minařík racing. Klukům jsme pomohli postavit zázemí servisu a vydali se na společnou večeři do místní Kozlovny. V pátek ráno jsme udělali přejímky a mohli se vydat na hotel si odpočinout před první etapou,“ kochal se ještě několik dní po závodě z krásné přírody Jan Houšť. Letošní ročník českokrumlovské soutěže obsahoval 16 rychlostních zkoušek v délce 170,86 kilometrů.   

Pasekáři nafasovali od pořadatele startovní číslo 60 a do závodu vyráželi ve třídě jako šestá posádka, čímž měla všechny časy soupeřů pěkně před sebou. Zatímco ve sprintech bývá třída 8 slaběji obsazena, v Krumlově si Petr i Honza účast pochvalovali. „Pokud je nás ve třídě málo, není se moc s kým porovnávat, proto pohled do startovky nás mile překvapil. Závod sliboval těsné souboje, což se i potvrdilo. Erzetu na výstavišti i první průjezd RZ Svince jsme vzali ještě jako oťukání, ale dál už jsme se bavili. Po čtyřech odjetých rychlostkách jsme přijížděli do servisu na druhém místě ve třídě se ztrátou 23,6 s na Michala Vaňharu. O další tři zkoušky dál končila páteční etapa a my ji uzavřeli na krásném 2. místě s náskokem 22,9 s na Fráňu. Musím přiznat, že spát se mi šlo s vynikajícím pocitem, protože s takovým výsledkem jsem opravdu na tak těžké soutěži nepočítal,“ zhodnotil první etapu jihočeské soutěže Honza Houšť. Po sedmi měřených zkouškách figurovala posádka z Želechovických pasek Krajča – Houšť na průběžné 41. příčce v absolutní klasifikaci. Kluky ovšem více zajímá pořadí ve třídě a ve dvoukolkokách a vedle již zmiňované druhé pozice ve třídě, to bylo 12. místo v kategorii 2WD. A ještě jednou drobností se může posádka pochlubit, čtyřikrát zajela druhý nejrychlejší čas třídy na neznámých zkouškách.         

„Do sobotní etapy jsme vstupovali s obrovským respektem, protože nás čekaly dvě velmi náročné zkoušky, a to Malonty a Lipno. V prvním servise kluci zjistili, že jsme na Malontech někde praskli vanu, tudíž jsme nevěděli, zda budeme pokračovat. Naštěstí máme Honzu - šikovného lepiče :-))) a ten dle přezdívky dal vanu dohromady a my mohli odjet vstříc dalším zkouškám. Samozřejmě jsme byli upozorněni, že musíme jet velmi opatrně, tak abychom se dostali do cíle. S tímhle broukem v hlavě jsme jeli na Lipno, kde se nám to málem stálo osudným, když v první třetině erzety jsme šli na louku a naštěstí se betonovému sloupu vyhnuli. Ve vzdáleném servise jsme odpadající díly zapáskovali, auto lehce olepili a vydali se na poslední RZ. Vše naštěstí dopadlo dobře a my si v cíli krásné, dlouhé a náročné soutěže mohli plácnout s naším manažerem Dejvem, za což mu patří obrovské poděkování, neboť díky němu jsme mohli na Českokrumlovsku startovat,“ ohlédl se za druhým soutěžním dnem Honza Houšť. Pod Honzovým diktátem dovezl Petr Renault Clio Sport ve třídě 8 na krásném druhém místě. Mezi dvoukolkami byla posádka klasifikována 8. místě a v absolutní klasifikaci jí patřila 27. pozice. Do výčtu úspěchů patří připomenout i jedno vítězství ve třídě a časy vždy „na bedně“ v sobotní etapě.

„Obrovské poděkování patří Minařík racing - Lubovi, Radkovi, Honzovi a Vikymu za přípravu auta, našemu Panizzimu za přípravu LED rampy a fungování na závodě. Našemu Vaňousovi za vše včetně vzdálené tankovačky - zase se něco přiučil J. Peťovi a Helči, že přijeli i na takovou chvilku tak daleko. Dík patří i celým rodinám za jejich podporu a mé přítelkyni, že se tam o nás vždy tak pěkně stará. Nesmím zapomenout poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nemohli tenhle krásný sport dělat - Premier Containers, Apled, Mašlaň, Zachar, Brambůrky Jana, Restaurace Lešná, DH elektro, Pezzi expres. A ještě jedno poděkování patří mému úžasnému šoférovi, který mi dal nádherný dárek k mým narozeninám a tím je 2. místo na Rallye Český Krumlov. Děkuji!“ smekl klobouk před nejbližšími za posádku Jan Houšť.

V Českém Krumlově startovala i posádka Milan Obadal – Vladimír Osička na Renaultu Clio R3. Ve třídě 5 měla posádka pouze dva soupeře. Po výborném vstupu do soutěže přišel na 4. RZ kontakt se směrovací značkou s podstavcem. Kromě defektu, který se posádka rozhodla vyměnit na erzetě, přišel k újmě poškozený tlumič a těhlice. V servisu mechanici část závady odstranili, nicméně Milan pokračoval dál v soutěži s rozhozenou geometrií. Na konci první etapy se vůz opravil úplně, ale posádka nabrala takový skluz, že již nešlo zasáhnout do bojů o lepší umístění ve třídě, přesto se kluci rozhodli soutěž dojet a získat body do tabulky. V cíli byli Milan s Vladimírem klasifikováni na 3. místě ve třídě 5, 20. místě v kategorii 2WD a 41. místě v absolutní klasifikaci.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy