Není vždy posvícení…

Rally Bohemia (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Sice v cíli a s důležitým bodovým ziskem, ale rovněž se spoustou problémů a nepříjemných situací.

Taková byla Bohemka pro hustopečskou posádku Martin Rada – Jaroslav Jugas. Seriál MČR v rally pokračoval v rychlém sledu po domácí AGROTEC rally v Mladé Boleslavi, na programu byla Rally Bohemia. Martina Radu dělilo před startem od vedoucího jezdce třídy 8 Michala Vaňhary 24 bodů, a tak se dalo očekávat, že mladoboleslavská soutěž může být v boji o titul zásadní.

„Průběh tréninků naznačoval, že se bude rozhodovat hlavně na delších vložkách. Nic dobrého nevěstilo ani počasí, což nás utvrzovalo v tom, že je potřeba hlavně dobře poznamenat nebezpečné úseky s ´kluzkým´ asfaltem pro případ deště,“ přiznává Martina Rada.

Začínalo se městskou speciálkou, která se kvůli vytrhaným dlažebním kostkách stala jednou velkou parodií na závodění. I proto se hustopečská dvojice rozhodla neriskovat defekt a poškození vozu a začínala až ze čtvrtého místa ve třídě 8. Vítězství ve třídě na úvodním klasickém testu Chloudov posádku hustopečské alfy „nakoplo“, ale její radost neměla dlouhého trvání. Na vině byl problém s převodovkou, který se objevil na třetí a po opravě zpětně i na páté zkoušce.

„Od té chvíle se samotný závod změnil v boj o dojetí. Sobotní etapu jsme dojížděli jen na čtvrtý rychlostní stupeň, z čehož pramenila propastná ztráta a propad až úplně poslední místo ve třídě a na 49. absolutně,“ vrací se k závodu navigátor Jaroslav Jugas a doplňuje: „Navíc musím zmínit nesmyslné časy sobotních přejezdů. I při dodržování pravidel nebylo snadné časovky stíhat. Třeba potom, co jsme museli zastavit na železničním přejezdu. Navíc hlídky Policie ČR byly na každém kroku a svým způsobem to byl souboj posádek a policistů. Také několik dvojic na to doplatilo odstoupením a to je k zamyšlení.“

Bohužel domněnka, že jsou rychlosti pouze zaseknuty se nepotvrdila, přesto se mechanici AGROTEC racing teamu pokusili o provizorní opravu, která byla částečně úspěšná. U vozy skupiny N totiž není reálná výměna převodovky v rámci večerního servisu (45 minut). Pozitivní na průběhu Bohemie tak pro posádku červené alfy zůstal fakt, že po sobotě zůstaly ve třídě 8 pouze tři dvojice, což zaručovalo solidní bodový příjem do šampionátu. Michalu Vaňharovi se ovšem konkurovat nedalo, ve hře byly alespoň body za druhé místo a bonusové body za druhou etapu.

„Šli jsme do nedělní etapy s jasným úkolem, co nejméně namáhat převodovku a snažit se dostat na druhé místo ve třídě. To se nám povedlo hned po RZ6. Během dopolední sekce jsme si vypracovali téměř minutový náskok na třetího Jaroslava Kastnera a vše vypadalo nadějně,“ doplňuje Martin Rada.

Po návštěvě servisu se provizorní oprava převodovky překontrolovala, posádce pak svým způsobem nahrálo zrušení RZ9 po havárii jedné z posádek. Jenže v RZ10 Cetno se závada alfy opět naplno projevila. Martin Rada měl k dispozici opět jen čtvrtý rychlostní stupeň, a tím pomalu přicházel o náskok před Kastnerovým civikem.

„Nervy byly napnuty k prasknutí… Bude náskok na Staroměstské RZ stačit? Čtvrtý stupeň nám totiž vůbec nedovoloval akcelerovat. Vteřiny ubíhaly a aby toho nebylo málo, v poslední pravé zatáčce před cílem nám do kola skočila vytrhaná dlažební kostka, která tam zůstala a s alfou jsme ji dovezli slavnostně až do Hustopečí. Ani to nás však neobralo o poháry za druhé místo, ač jsme museli alfu na cílovou rampu dostat za pomoci činovníků…,“ uzavírá vzpomínku na smolnou Bohemku Martin Rada.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy