Filip Mareš a Simon Wagner si to ovšem v okolí Zlína nerozdávali jen o vítězství v prvním ročníku českého Peugeot Total Rally Cupu, ale ve hře byl i domácí titul ve dvoukolkách a třídě 6, stejně jako body do evropské klasifikace ERC Junior U27.
Barum Czech Rally nabídla stejně jako na předchozích soutěžích obrovskou bitvu mezi zmíněnými jezdci, oba patřili k nejrychlejším nejen mezi domácí konkurencí, ale také mezi „Evropany“. Mareš s Wagnerem okupovali po čtyřech testech druhou, resp. třetí příčku nabité třídy 6, výrazně nebyl vzdálen ani Matěj Kamenec, pro kterého byla Barumka letošní pohárovou premiérou. Bohužel Kamencovo pronásledování vedoucí dvojice skončilo už na prvním průjezdu okruhové RZ Březová ve Slušovicích.
„S úvodem jsem byl spokojen, nečekal jsem lepší výsledky. Bohužel než jsem se stačil dostat do nějakého rytmu, přišel konec v podobě ulomeného kola. V jedné z pravotočivých zatáček jsem byl mírně rychlejší a o betonový most jsem utrhl levé přední kolo. Je mi to moc líto, protože větší porce ostrých kilometrů by nám s Adamem Jurkou přinesla mnoho cenných zkušeností,“ litoval Matěj Kamenec.
V duelu Mareše a Wagnera dále tahal za delší provaz český pilot, pro oba se stal zásadní druhý průjezd RZ Troják, kde Mareše i Wagnera postihl ve stejném místě defekt. Ale zatímco český tandem ztratil na vložce jen 1,5 minuty, Rakušané Wagner s Winterem dvojnásobek (také vinou problémů s brzdami). Mareše to stálo jednu příčku v hodnocení třídy, Wagner se propadl na konec desítky, těsně před dalšího pohárového účastníka Tomáše Pospíšilíka, jehož postihl na Trojáku stejný problém. Poslední účastník Arkadiusz Lechoszest byl po první etapě klasifikován na čtrnáctém místě.
Ve druhé etapě Wagner mocně finišoval, solidní časy zajížděl i Mareš. Český reprezentant se brzy posunul zpět na druhou příčku ve třídě 6, kde také dojel až na cílové rampě před zlínskou radnicí. To mu v předstihu zajistilo jistotu domácího titulu ve skupině 2WD a ve třídě 6. V hodnocení ERC Junior U27 patří před posledním závodem v Itálii jezdci ACCR Czech Teamu průběžná třetí příčka, zároveň je nejlépe hodnoceným juniorem s vozem značky Peugeot.
„S konečným výsledkem jsem spokojen, na domácím závodě je to pro nás solidní úspěch. Byl jsem po celý závod spokojen s naší rychlostí, bohužel defekt nás připravil o možnost bojovat na zlínské soutěži o prvenství. V závěru nás navíc potrápil problém se spojkou, a tak jsme se přece jen soustředili hlavně na dokončení prestižního domácího závodu,“ popsal pilot ACCR Czech Teamu. „Vítězství v cupu je prací celého týmu a já bych chtěl v první řadě poděkovat všem, kteří na něm mají svou zásluhu, v čele s našimi partnery. Velké poděkování patří také organizátorům Peugeot Total Rally Cupu. V průběhu sezóny sice z různých důvodů posádek ubylo, přesto první sezónu hodnotím jako velmi vydařenou. Nám se podařilo zvítězit ve čtyřech z pěti pohárových klání, a ač se to může zdát jednoznačné, v každém závodě jsme museli o svou pozici tvrdě bojovat. Zejména v Simonu Wagnerovi s Geraldem Winterem jsem měli opravdu zdatné soupeře. Vítězství si tedy opravdu ceníme a řadíme jej hodně vysoko,“ doplnil Filip Mareš, který spolu s vítězstvím v poháru získal i hlavní cenu v podobě šeku na 5000 eur na nákup náhradních dílů Peugeot.
Simon Wagner korunoval drtivý finiš několika nejrychlejšími časy a v poslední zkoušce posunem ze sedmé na výtečnou třetí příčku hodnocení třídy 6. Prohra s Marešem ho však připravila o šanci na vítězství v pohárové klasifikaci Peugeot Total Rally Cupu. A stejně tak už českého jezdce nemůže přeskočit v hodnocení MČR 2WD a třídy 6.
„Úvod závodu nebyl z mé strany úplně podle představ. Kvůli nespokojenosti s nastavením jsem udělal několik chyb. Po změnách na podvozku jsme dokázali zrychlit, ale následně nás potkal defekt na RZ Troják. Ale taková je prostě rally. V neděli však naše rychlost gradovala, nakonec jsme vybojovali třetí příčku, takže musím být s výsledkem spokojen. Závěr byl prostě hodně vzrušující”,“ uvedl v cíli Simon Wagner. „Rád bych poděkoval týmu Sparrow Racing, spolujezdci Geraldu Winterovi i sponzorům a příznivcům. K úspěchům, jako je tento, je zapotřebí stoprocentní týmový výkon. Každý k tomu přispěl svým dílem," dodal.
Na konečné osmé příčce ve třídě 6 dokončil Barumku a bronz v pohárové klasifikaci Peugeot Total Rally Cupu 2017 si zajistil Tomáš Pospíšilík, kterého navigoval Jiří Hovorka.
„Po celou Barumku jsme jeli ve velkém tempu, pohlídali jsme si zrádná místa, a tak až na jednu malou krizovku proběhla soutěž bez problémů. Proto škoda defektu na Trojáku, na stejném místě, jako mnoho dalších soupeřů. Přesto byla Barumka celkově moc krásný závod, moc jsem si ho užil, skvělé to bylo i s novým spolujezdcem Jirkou Hovorkou,“ okomentoval domácí start Tomáš Pospíšilík.
Druhým zahraničním zástupcem v Peugeot Total Rally Cupu byl na Barum Czech Rally Polák Arkadiusz Lechoszest, kterého navigoval Lukasz Sitek.
„Emoce po zlínském víkendu jen tak rychle nevyprchají. Barumka byla zatím moje největší výzva, zažil jsem nejdelší a nejintenzivnější rally víkend. Zkoušky byly opravdu úžasné, úzké, zrádné a velmi náročné. Bylo snadné udělat chybu. Po celý závod jsme jeli stabilně, postupně jsme zlepšovali naše časy a přitom se vyhýbali problémům a krizovým situacím. Na Barum Rally tak budu mít nejen krásné vzpomínky, ale především mi dala obrovské zkušenosti. To byl náš předstartovní cíl, který jsme stoprocentně splnili,“ řekl v cíli Arkadiusz Lechoszest.
Spokojenost ze splněného cíle vyjádřil také Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „První ročník poháru Peugeot Total Rally Cup splnil naše očekávání. Posádky s Peugeotem 208 R2 podávaly skvělé výkony a ukázaly soupeřům, že s tímto vozem je rozhodně třeba počítat. I proto očekáváme, že se v příštím roce Peugeot Total Rally Cup rozroste o nové jezdce. Jsme velmi hrdi na výsledky Filipa Mareše a Jana Hlouška, kteří už druhým rokem jezdí s naší podporou. Opět máme nejrychlejší dvoukolku v ČR, a to nás opravdu velmi těší!"
Barum Rally hodnotil pozitivně i zástupce hlavního partnera Aleksander Raczynski, generální ředitel společnosti GEFCO v České republice: „Zlínský víkend byl z mého pohledu strhující podívanou. Kombinace napětí s přehlídkou umění profesionálních jezdců, ale i důkazem toho, že Barumka patří již k tradičním vrcholům sezóny v České republice.“
Barum Czech Rally - Peugeot Total Rally Cup 2017 (tř. 6):
2. Mareš - Hloušek (Peugeot 208 R2) 2:12:01,5 … 18 bodů
3. S. Wagner - Winter (Peugeot 208 R2) 2:12:20,6 … 15 bodů
8. Pospíšilík - Hovorka (Peugeot 208 R2) 2:14:43,6
13. Lechoszest - Sitek (Peugeot 208 R2) 2:19:56,3
Konečný stav Peugeot Total Rally Cupu 2017:
1. Mareš 108, 2. Wagner 94, 3. Pospíšilík 27