Oproti předchozím startům se v kategorii historik sešla méně početná sestava jezdců. Marcel Látal, Josef Peřina i Jiří Vichta měli zaručeno, že pokud je nezradí technika, dojedou si pro pohár. Přesto každý jezdec šel do závodu naplno s cílem urvat vítězství. Pro třetí místo si nakonec dojel „pohodář“ Josef Peřina s BMW E30, jenž se vedle kluzké trati musel popasovat i s defektem na třetí erzetě, který jej citelně zpomalil. Pepa se ale nijak nevzdával a jízdou se bavil a výsledkem byl i nejrychlejší čas na 5. RZ. V cíli ztratil jezdec bavoráku na stříbrnou pozici 12,2 vteřiny. Tím, kdo byl lepší a v říjnovém závodě si dojel pro druhé místo, byl Jiří Vichta s Volkswagenem Brouk. Brněnský jezdec startoval na TRAIVA rally cupu letos podruhé a tak nebylo pro nikoho překvapením, že odvážně posílal modrého „broučka“ do zatáček. A to měl jezdec mírný hendikep v podobě zlobící převodovky. Technika ale svého jezdce nezklamala a také Jirka Vichta si dojel i pro jeden nejrychlejší čas mezi historiky. Mnozí již jistě tuší, že vítězem v kategorii historik se stal Marcel Látal s dalším BMW E30. Marcelovi evidentně uklouzaná trať vyhovovala a v úvodních zkouškách svým soupeřům výrazně ucukl. Byl nejrychlejší na čtyřech zkouškách a v závěru závodu si vedení pohlídal. O vítězství jej nepřipravil ani drobný kontakt se sudem a následné hodiny. Vítězstvím v Kopřivnici se Látal dostal i do průběžného vedení své kategorie, kde má nyní náskok před druhým Peřinou dva body a o celkovém vítězi tedy ještě není zdaleka rozhodnuto.
V kategorii F2, neboli dvoukolkách, se tentokrát sešlo sedm jezdců. První pohled do startovní listiny napovídal, že v popředí budou polští jezdci, ale také šest rozdílných značek aut. Do Kopřivnice přijel vítěz posledního závodu Rafal Pochlopieň i průběžný lídr kategorie Sebastian Puzoň. V kategorii dvoukolek jsme zaznamenali pouze jednoho odstoupeného jezdce, byl jím ostře jedoucí Rafal Pochlopieň s Opelem Astra. Polský jezdec byl nejrychlejší v prvních dvou rychlostních zkouškách a na své soupeře si vypracoval slibný náskok téměř pěti vteřin. Z dalších bojů jej ovšem vyřadila technická závada v podobě prasklého olejového chladiče. Body za šesté místo si z Kopřivnice odvezl Rostislav Kovařčík se Škodou Felicia Kit Car. Rosťa svedl krásný souboj o pátou příčku, ale závěrečná zkouška závodu jej z TOP pětky vyřadila. Kovařčík přesto i nadále drží průběžné třetí místo a pro posílení šancí na celkové umístění „na bedně“ slibuje změnu soutěžního vozu. Tím, kdo vyhrál přetahovanou o vteřinky nad Kovařčíkem, byl Zdeněk Kráčalík a jeho Suzuki Swift. Kráčalík startoval na kopřivnickém polygonu i v září, ale to se ještě do bodované devítky nedostal. Tentokrát mu silný finiš a poražení Kovařčíka o 1,6 vteřiny zajistilo pět bodů. Za naprosto jiným účelem přijel do Kopřivnice David Navrátil s Renaultem Clio od Martina Kouřila. V tomto případě se jednalo o zkoušku, zda to jezdci na trati rychlostní zkoušky půjde a zda se objeví i na některé další soutěži. David se postupně zlepšoval a i přes drobný kontakt s retardérem a následnou pětivteřinovou penalizaci, po šesti měřených zkouškách dosáhl na čtvrté místo mezi dvoukolkami. Třetí místo míří do Polska, a to zásluhou Mateusze Ferugy a jeho Seatu Ibiza. Mateusz startoval letos na TRAIVA rally cupu potřetí a poprvé dosáhl až na pódiové umístění. Po úspěšném startu na vsetínském sprintu přijel do Kopřivnice Jiří Gerych. Jezdec z Neubuzi disponuje Citroënem Saxo a pokud je vůz bez problémů, třiadvacetiletý jezdec s ním dokáže divy. Rychlou jízdu předváděl Gerych i na polygonu a tudíž mu oprávněně patří pohár za druhé místo. Vítězství mezi dvoukolkami vybojoval Sebastian Puzoň s Renaultem Clio. Pro polského jezdce to bylo letos teprve druhé vítězství, ale díky pravidelným dobrým umístěním si s předstihem zajistil celkové vítězství v kategorii 2WD. Po loňském celkovém třetím místě získal Sebastian další cenný skalp do své jezdecké sbírky.
Nejpočetněji obsazenou kategorii v říjnové soutěži byla skupina N4, neboli produkční vozy. Do Kopřivnice přijelo celkem dvanáct jezdců s různými typy vozů Subaru a Mitsubishi. Tři jezdci závod nedokončili. Jaroslav Krčmář na Subaru Impreza odstoupil ze závodu po kontaktu vozu s jedním ze stromů hned na úvodní zkoušce. Pouze o rychlostku dále dojel Zbyněk Šantavý na Mitsubishi Lancer EVO IX. V tomto případě byla důvodem k dostoupení stávkující převodovka. A třetím z odstoupivších byl Rado Čikor, rovněž na Mitsubishi deváté vývojové evoluce. Pro slovenského jezdce se stala osudnou čtvrtá zkouška a v ní prasklá poloosa. Devět jezdců závod dokončilo a poslední bodované místo patřilo Petru Mikuláštíkovi se Subaru Impreza. Příjmení napovídá, že se jedná o bratra pořadatele TRAIVA rally cupu Silvestra a pro úplnost zbývá doplnit, že velký kus práce zastává na závodech i táta obou bratrů – Silvestr nejstarší. Osmá příčka v kategorii N4 připadla Michalu Sankovi rovněž se Subaru Impreza. Michal si jízdy užíval a dokonce se neubránil ani rozvášněnosti, kdy doslova zboural jeden z retardéru na trati. Následující dvě příčky patřily jednomu vozu Subaru Impreza, ale dvěma jezdcům. V závodech je totiž povoleno střídat se na jednom autě a tuto šanci využili Pavel Novák a Jan Dušek. Oba jezdci si vzájemně dělali i spolujezdci a tak měli ideální možnost porovnávat sebe i svého parťáka. Interní souboj vyšel hůře pro Pavla Nováka, který na první zkoušce závodu udělal defekt a hodně ztratil. I když byl v následujících zkouškách čtyřikrát lepší než jeho týmový kolega, ztrátu již nedohnal a v cíli byl klasifikovaný na sedmém místě. Šestý tudíž skončil mezi produkčními vozy Jan Dušek. Ale ani tento jezdec se nevyvaroval chyby a po jednom rozebraném retardéru si připsal půlminutovou penalizaci. Honzu Duška může přidělená penalizace hodně mrzet, neboť jezdci před ním byli od sebe v minimálních odstupech, a nebýt chyby, mohl atakovat i „bednu“. Pátý v kategorii N4 skončil Lukáš Marášek se Subaru Impreza. Jezdce z Kanovic na Zlínsku lehce hendikepoval zdravotní límec, ale s nástrahami tratě se vypořádal bravurně. Lukáš navíc využil odstoupení Zbyňka Šantavého a díky bodům za umístění v závodě předstihl svého soupeře v tabulce průběžného hodnocení, kde mu nyní patří druhá příčka. O třetí příčku svedli na dálku krásný souboj Radek Fiala s Mitsubishi Lancer EVO IX a Petr Běhůnek se Subaru Impreza. První polovina závodu patřila jezdci se Subaru, druhá naopak s Mitsubishi. I když brněnský Radek Fiala v závěru mohutně stahoval náskok svého soupeře, na „bednu“ to tentokrát nestačilo a na svého soupeře ztratil 12,8 vteřiny. To, jaký je to pocit stát na stupních vítězů, si mohl vychutnat Petr Běhůnek, který se letos TRAIVA rally cupu zúčastnil již počtvrté. Jeho nejlepší výsledek bylo zatím páté místo. Bodový přísun za třetí příčku jej rázem katapultoval do vyšších pater průběžného hodnocení, a pokud se mu vydaří i závěrečné dva podniky, může atakovat konečnou stříbrnou příčku. Druhé místo si odvezl nováček cupu Jiří Kratochvíl a jeho Mitsubishi Lancer EVO X. Se soupeři se Jirka nijak nemazlil a počínal si jako ostřílený mazák. Vedle poháru za stříbrnou příčku v kategorii N4 si na své konto připsal i dva nejrychlejší časy. Na vítěze nakonec zaostal o 10,2 vteřiny. Pohár pro nejrychlejšího v kategorii si odvezl letos neporažený Jaroslav Podešva se Subaru Impreza. I když Podešvovi v Kopřivnici scházel jeho pravidelný spolujezdec Jiří Fagulec, pozici mitfáry zaujal Jára Podešva junior. Rodinné duo otce a syna v závodě zaznamenalo tři nejrychlejší časy a dvě soutěže před koncem již nemůže Podešvovi nikdo vzít celkové vítězství v kategorii N4.
A nyní se již dostáváme k výsledkům absolutní klasifikace říjnového TRAIVA rally cupu. Pomyslnou bramborovou příčku v absolutní klasifikaci si odvezl Jaroslav Podešva. O místa na stupních vítězů si to rozdali dva jezdci na Škodě Fabia R5 a Silvestr Mikuláštík s Škodou Octavia WRC. Na Fabii se střídal Antonín Tlusťák s Tomášem Pospíšilíkem. Pro mladého Pospíšilíka to byl první start v cupu a zároveň premiéra se čtyřkolkou. Tomáš se své nové role zhostil dobře a zajížděl velmi pěkné časy. Jeho seznamování s novým vozem šlo velmi rychle a na konci soutěže zaznamenal nejrychlejší čas. Po odjetí všech zkoušek si došel pro pohár za celkové třetí místo. O necelých dvanáct vteřin lepší než Pospíšilík byl Antonín Tlusťák, který v TRAIVA rally cupu letos startuje pravidelně. Tentokrát v Kopřivnici zajel dva nejrychlejší časy a v konečné klasifikaci obsadil druhou příčku. Součet bodů mu již dva závody před koncem ročníku zajistil celkové vítězství v cupu. Pohár pro nejrychlejšího jezdce si odvezl Silvestr Mikuláštík. „Silvero“ rozjel soutěž skvěle a dva nejrychlejší časy v úvodu mu zajistily náskok osmi vteřin. Ve třetí zkoušce ale bystřický jezdec odjel celou rychlostní zkoušku na defektu, když se mu podařilo v druhé zatáčce po startu vyzout zadní pneumatiku a tak vedení přepustil Tlusťákovi. O zkoušku později byl Silvero opět na čele klasifikace a vítězství si již do konce závodu pohlídal.
Další závod TRAIVA rally cupu 2017 se uskuteční 17.listopadu opět na kopřivnickém polygonu. Tento závod má v názvu slovíčko Mikuláš a to znamená, že rally bude přístupná pro širokou diváckou veřejnost. A nebude zde chybět ani pravidelná dražba, kdy si divák může vydražit jízdu v jakémkoliv závodním autě. Výtěžek dražby půjde na dobročinné účely, tentokrát se z části pokryjí náklady na léčbu spolujezdce Petra Grosse.