Kopecký s Dreslerem vítězi 37. KOWAX Valašské rally ValMez

Valašská Rally (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Posádka týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler zvítězila stylem start-cíl v úvodním podniku MČR v rally 2018. Tím byla 37. KOWAX Valašská rally ValMez 2018. Jan Kopecký obhájil loňské prvenství, zároveň dominoval na Valašce už počtvrté, čímž se dostal na úroveň čtyřnásobných vítězů Ladislava Křečka a Romana Kresty.

Závěrečná sekce KOWAX Valašské rally ValMez nabídla televizní průjezdy kopřivnickým polygonem a posledním dvě rychlostní zkoušky v blízkosti Valašského Meziříčí. Ty už nic nezměnily na postavení úřadujících domácích šampiónů, jejichž náskok nakonec narostl na více než minutu.

Druhou příčku obsadila plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel s Fordem Fiesta R5. Loňští čeští vicemistři vyráželi do poslední rychlostní zkoušky se ztrátou pěti desetin na Kopeckého stájové kolegy Ole Christiana Veibyho a Stiga Skjaermoena. Zatímco ji zvládli na výbornou, hodiny norské posádky znamenaly změnu na čelních příčkách. Nor nakonec uhájil třetí příčku absolutní klasifikace jen o sedm desetin před čtvrtými Janem Dohnalem a Michalem Ernstem. Středočeská dvojice však nemusela smutnit, protože se svým Fordem Focus WRC brali v českém šampionátu bronz. Jan Černý s Petrem Černohorským při české premiéře s Fordem Fiesta R5 skončili pátí.

Až do samotného konce se bojovalo i na dalších příčkách první desítky. Jaromír Tarabus s Danem Trunkátem využili jezdeckého zaváhání Martina Vlčka na Bystřičce a nakonec uhájili šestou příčku, hájovský Vlček s Jindřiškou Žákovou skončili o příčku za nimi. Další dvě pozice první desítky patřily talentovaným juniorům. Filip Mareš debutoval za volantem Škody Fabie R5, zatímco Václav Kopáček v kokpitu Fordu Fiesta R5. Prestižní desítku uzavřeli bratři Szejové s další fiestou.      

KOWAX Valašská rally ValMez 2018

Kopecký - Dresler (Škoda Fabia R5) 1:29:39.9
Pech - Uhel (Ford Fiesta R5) + 1:01.8
Veiby - Skjaermoen (N / Škoda Fabia R5) + 1:18.8
Dohnal - Ernst (Ford Focus WRC) + 1:19.5
Černý - Černohorský (Ford Fiesta R5) + 2:18.8
Tarabus - Trunkát (Škoda Fabia R5) + 2:58.8
Vlček - Žáková (Ford Fiesta R5) + 3:06.3
Mareš - Hloušek (Škoda Fabia R5) + 3:23.5
Kopáček - Rendlová (Ford Fiesta R5) + 3:28.9
Szeja - Szeja (Ford Fiesta R5) + 3:59.5
 

Ohlasy jezdců v cíli soutěže:

Jan Kopecký
"Byl jsem stále ve střehu a hlídal si své tempo a rytmus. Muselo nás to pořád bavit. Doma to člověk zná, ale jely se nové úseky a zase jsme se tím pádem naučili něco nového. Pokud není co zlepšovat, tak se dostaví stagnace nebo se jde zpět. Musíme se tedy podívat i na věci, které nebyly úplně optimální a snažit se z nich vytěžit maximum. 
Nový design našeho auta se mi moc líbí, máme k němu i nové kombinézy. Jsem rád, že když letos slavíme sto let Československa, že  můžeme jet v těchto barvách."

Václav Pech
"Ráno jsem dělal nějaké jezdecké chyby a moc mi to nešlo, ale ke konci jsme se zase chytil a jel v optimálním tempu.  Na poslední zkoušce jsme se hodně snažili a jsem šťastný, že se to nakonec povedlo. Od druhé zkoušky na polygonu už jsem fyzicky hodně trpěl, jsem rád, že jsme v cíli. "

Jan Černý
"Dnes to nebylo jak bych si představoval. Myslel jsem, že spíš trošku přidáme. Udělal jsem pár chybiček, přidaly se drobné technické problémy a úplně jsem ztratil jistotu. Bylo to náročné a na Kopřivnici jsem jel zbytečně agresivně a poničil si pneumatiky, takže závěr byl trochu boj o přežití. Jsme ale v cíli a páté místo v této konkurenci není úplně špatné. Je potřeba zapracovat před dalšími závody."

Ole Christian Veiby
"Byla to opravdu krásná bitva s Václavem Pechem. Musel jsem si hlídat nejen styl jízdy, ale také být hodně rychlý. Na poslední zkoušce jsem se snažil, ale udělal jsem hodiny v hodně rychlém místě a musel couvat. Měl jsem štěstí. Takové věci se ale prostě stanou, když jedete na limitu, někdy to tak je. Největším pozitivem této soutěže je fakt, že jsme se naučili hodně nového o jízdě na asfaltu, byl to úplně jiný typ tratí a povrchu. Těžko teď mluvit o dalších plánech, ale doufám, že budeme ještě moci v České republice startovat znovu."

Jan Dohnal
"Dneska jsme si to užili, skvělý sport. Po zimě jsme se posunuli hodně dopředu, mám z toho radost a skvělý pocit. Na poslední Bystřičce jsem udělal chybku a chvíli jel škarpou, takže mě těch sedm desetin trochu mrzí, na poslední zkoušce bych vteřinku dvě našel. Trošku mě to mrzí, ale to se dopředu nevědělo. Pořadatelé udělali obrovský kus práce a nabídli nám letos sportovně hodnotnou soutěž. Byl to sport a většina tratí byla hezká."

Jaroslaw Szeja
"Úplně se nám to nepovedlo podle představ. Měli jsme rychlost, ale chyběla tomu vyrovnanost. Dělali jsme malé chyby, i když naštěstí jenom malé. Je to o detailech, do Šumavy máme čas přemýšlet. Valaška k nám nikdy nebyla laskavá, tratě se mi líbí, ale prostě nám tu není přáno."

Jaromír Tarabus
"Mám smíšené pocity. Dnes se nám podařil jenom Fulnek a jinak jsme jenom víceméně prohospodařovali včerejší náskok před Martinem Vlčkem. Udrželi jsme ho za sebou a s tím jsme spokojení, ale určitě jsme chtěli jet líp. Úplně jsem se v autě necítil a nedokázal využít jeho potenciál jak bych chtěl."

Martin Vlček
"Na druhé Bystřičce jsme udělali malou chybičku a připletla se nám do cesty nějaká trnka, ale jinak to dnes bylo dobré. Pro pořadatele mám jen slova chvály, odvedli kus práce a laťku pro ostatní nastavili hodně vysoko, mají co dohánět."

Filip Mareš
"Užívali jsme si to od začátku do konce. Auto je úžasné a má velký potenciál, bude mi asi pár závodů trvat, než ho budu schopný využít. Mám radost, že jsme odjeli celou soutěž a získali spoustu zkušeností. Dnes už to bylo znát, hlavně na jistotu. Už se těším na další start. Letošní soutěž se mi líbila, i kvůli menší porci kilometrů v Kopřivnici. Ubylo i retardérů a jinak to bylo pro všechny stejné."

Václav Kopáček
"Určitě je to dobrý výsledek, nečekali jsme ho. Víme, že se s autem dá jet rychle, ale musíme postupovat v klidu. Pokud s tímhle autem budeme ještě moci startovat, tak se na to budu strašně těšit. Největší rezervy byly v brzdách, už jsem se začal trochu opírat do pneumatik. V závěru jsme jeli tvrdší směs a poslední dvě erzety se mi hodně líbily."

Martin Březík
"Závěr jsme si užili, na Kopřivnici jsme jeli i pro diváky, i když jsme dali zabrat pneumatikám. Z pohledu tratí to bylo letos na jedničku, organizačně to bylo až na drobnosti taky v pohodě. Po Valašce se asi ukážeme na Kopné a pak se teprve uvidí co dál."

Martin Šikl
"Moc jsme si ten závěr užili. Dojížděli jsme na starých gumách a trošku i bavili diváky. Bylo to nádherné, nepršelo, žádné problémy. Martinovi jsme nestačili,  v závěru jsem nechtěl riskovat defekt nebo nějaký problém, všechno klaplo jak mělo."

Lukáš Matěna
"Byla to hezká a rychlá soutěž, jelo se nám velice dobře. Bylo to hezčí a zajímavější, i Kopřivnice v tomto formátu byla v pohodě. Trochu zbytečná mi přišla městská zkouška, tak jsme tam vyvedli pár věcí. Dneska jsme měli trochu technické problémy, nicméně jsme v cíli."

Andrej Barčák
"Včera jsme špatně obuli, nečekali jsme, že bude taková zima a zvolili jsme moc tvrdé pneumatiky. Chyběla nám tím pádem i jistota, auto nedrželo a z toho pramenily i další nepřesnosti a velká časová ztráta. Večer už to bylo lepší a dneska jsme už útočili na první příčky. Musím říct, že mám větší radost z dnešního třetího místa než z loňského druhého."

Julian Wagner
"Je to pro nás určitě moc dobrý vstup do českého mistrovství. Odvedli jsme dobrou práci, navzdory včerejším problémům. Dnes to už bylo vše v pořádku, zrychlovali jsme a myslím, že máme dobrý směr pro další rally. Hodně jsem se naučil, je to něco úplně jiného, než známe z Rakouska. Musím si na to zvyknout, jestli chcete jet rychle na mezinárodní úrovni, musíte být rychlí i v Česku."

Lumír Firla
"Jsem nadmíru spokojený. Byl to teprve můj druhý závod s tímto autem, nečekal jsem, že bysme v této konkurenci mohli zajet druhé místo. Hodně jsem se naučil, hlavně na nečistotách. Líbilo se mi to, čím dál víc si zvykám a doufám, že budeme ještě zrychlovat."

Jiří Navrátil
"Byla to krásná soutěž, erzety se opravdu povedly. Měli jsme dobrý rozpis od Václava Arazima a začali docela nekompromisně a rychle. Pátek byl úžasný, večer jsem měl úžasný pocit. Dnes ráno jsem byl trošku nervózní, pak nám to na první Juřince sežralo řemen vodní pumpy a od té doby jsme měli potíže s motorem, který se přehřál. Hodně jsme ztratili, auto jelo v nouzovém režimu a nahodile ztrácelo výkon. V závěru už zapracovala únava a psychika, na Bystřičce jsem udělal hodiny a musel vycouvat. Na Juřince už to úplně zvadlo a kdyby se jela ještě jedna zkouška, tak asi v cíli nebudeme. Čtvrté místo bych před soutěží bral, ale po pátku je to trochu hořký konec."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy