KIT Racing kraloval na Českokrumlovsku

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Archiv jezdce

Od úspěchu k úspěchu kráčí otrokovický KIT Racing tým. Zatím poslední sklizeň pohárů proběhla při Rally Český Krumlov, kde Lukáš Matěna vyhrál třídu produkčních vozů a Lumír Firla byl nejrychlejší jak ve dvoukolkách, tak i ve třídě 6.

Číslo 46 nemá na své motorce jen populární Valentino Rossi, ale honosila se jím i letošní Rally Český Krumlov. Třetí podnik velkého mistráku měl ve svém harmonogramu 15 rychlostních zkoušek s téměř 160 ostrými kilometry. Pořadatelé převzali do závodu 80 současných posádek a 27 dvojic do kategorie historik. Všechny prošly důkladným „očistcem“ v podobě nepříznivého deštivého počasí, i když slovo „déšť“ byl jen slabý odvar toho, co panovalo hlavně na pátečních zkouškách.

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Archiv jezdce

V hlavním startovním poli měl KIT Racing dvojí zastoupení. Mitsubishi Lancer EVO IX bylo připravené pro Hradečáka Lukáše Matěnu, který letos spojil síly s Pavlem Zalabákem. Třicetiletý jezdec startoval v Českém Krumlově teprve podruhé, ale v jeho případě platí, že čím je pro něj soutěž neznámější, tím se mu lépe jede. Ve třídě 3 se sešlo celkem devět posádek. Lukáš s Pavlem vstoupili do závodu třetím časem na budějovickém výstavišti a průběžnou třetí příčku si posádka držela po celou dobu první etapy. Na dálku sváděli hezký souboj s Marcelem Tučkem a jejich duel vrcholil v závěru etapy. Po předposlední (7. RZ) zkoušce měl chodský jezdec náskok 17,4 vteřiny před Matěnou. Když ale Hradečák zapne, nezná bratra. Závěrečnou zkouškou byl druhý průjezd RZ Kohout a ten Lukášovi s Pavlem letos šel náramně. Při prvním průjezdu dosáhl na druhý čas třídy a stejný výsledek zopakoval i v druhém kole. Náskok Tučka se rozplynul a pro Matěnu hovořilo na průběžném druhém místě 0,4 vteřiny náskoku. V absolutní klasifikaci pak drželi kluci 12. příčku. Ve skvělém rytmu pokračovali Lukáš s Pavlem i na sobotních erzetách. Hned na první ranní RZ, kterou byly Malonty, zajela posádka druhý čas třídy a i díky defektu do té doby vedoucího Honzy Jelínka, se Lukáš s Pavlem dostali do vedení třídy. Nabídnutou příležitost chytila posádka pevně za pačesy a do konce rally si vedení pohlídala. Vedle vítězství ve třídě 3 obsadili Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem 11. příčku v absolutní klasifikaci, čímž dosáhli na životní výsledek. „Po nepříliš vydařené rally na Šumavě jsme si chtěli v Krumlově trochu spravit chuť a výrazněji promluvit do výsledků dost vyrovnané třídy 3. To se nám nakonec podařilo. V pátek před startem soutěže jsme zvolili rozumný kompromis obutí s přihlédnutím k předpovědím počasí a před startem RZ 2 jsme stihli přezout z rezerv na měkčí slick. To se opravdu vyplatilo, protože to, co se odehrávalo na RZ 2, se jen tak nevidí, i když pro mě to byl křest ohněm na evropských pneu za vody. I díky tomuto rychlokurzu jsem začal evropským pneumatikám na vodě brzy věřit, a to se projevilo na tempu zbytku páteční etapy, kterou jsme si doslova užívali. Do sobotní etapy jsme vstupovali na druhém místě ve třídě a úkol byl jasný - zabojovat a utrhnout co nejlepší výsledek. Celý den jsme jeli na jistotu, tedy měkčí pneu, abychom byli připraveni na nástrahy předchozích dešťů a avizovaný další déšť. Ten ale nepřišel a díky tomu jsme ztráceli hlavně na Malontech a Martin Šikl na tvrdých pneu nás postupně dotahoval. Bylo ale jasné, že pokud neuděláme zásadní chybu, tak nám náskok bude stačit a můžeme jet své tempo a na jistotu. To se podařilo a my se oba s Pavlem mohli radovat z nejlepšího výsledku dosavadní kariéry, a to na nejnáročnější soutěži, kterou jsme absolvovali. Velká škoda havárie Marcela Tučka z třetího místa, který předváděl moc hezký sport a rozhodně si zasloužil dojet na bedně. Stejně tak odstoupení Vlastimila Neumanna s fordem. Mohl to být spolu s vítězstvím Lumíra Firly ve dvoukolkách pro KIT Racing krásný hattrick. Velké díky patří celému teamu KIT Racing za perfektně připravené auto a skvělé zázemí,“ ohlédl se za třetím podnikem sezóny Lukáš Matěna.

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Archiv jezdce

Nyní se přesuneme do třídy 6, tedy mezi dvoukolky. Těch bylo na startu závodu 13 a mezi nimi se startovním číslem 36 i dvojice Lumír Firla – Jakub Kotál s Peugeotem 208 R2. Jezdec z Orlové zajel úvodní zkoušku ve čtvrtém čase třídy, ale pak se děly věci. Nad RZ Ján 1 se přehnala průtrž mračen a mnoho posádek mělo plnou hlavu starostí, jak „proplout“ erzetu. Lepší podmínky měl na startu Firla a na dosaženém času se to okamžitě odrazilo. Zajet třetí nejrychlejší čas z celého startovního pole a za sebou nechat spoustu er pětek, to se nepodaří jezdci každý den. Lumír s Kubou se navíc mohou pyšnit i skalpem Honzy Kopeckého, kterému uplavali o 3,3 vteřiny. Neskutečným časem, kterému pomohlo počasí, se kluci najednou dostali s velkým náskokem do vedení třídy i dvoukolek. To si posádka držela až do závěrečné zkoušky první etapy. Při druhém průjezdu RZ Kouhout přišel defekt pneumatiky a také dotyk v retardéru, za což byla posádka potrestána pětivteřinovou penalizací. Ztráta 1,47 minuty na nejrychlejšího způsobila, že Lumír spadl na průběžné 4. místo ve třídě. V tu chvíli uvažoval Firla o odstoupení ze závodu. To se naštěstí nestalo a Lumír s Kubou se zakousli do soupeřů v sobotní části závodu. Na 10.RZ havaroval Barčák a naše posádka se posunula na bednu, ale na první místo stále ztrácela více jak jednu minutu. Tři zkoušky před koncem rally chyboval Hordossy a o zkoušku později postihla havárie i Juliana Wagnera. Najednou byli Firla s Kotálem ve vedení třídy i dvoukolek. A i když závěrečnou zkoušku zajela posádka na jistotu, vítězství bylo jejich a bonusem navrch pak 15. příčka absolutně. Posádce navíc patří i vítězství v Peugeot cupu. „V Krumlově je hezky, jsou tam pěkné holky i erzety. Vše se pro nás vyvíjelo velmi dobře. Před závodem jsme měli informace, že v okolí Českého Krumlova budou přívalové deště. Proto jsme zvolili pneumatiky s měkkou směsí, kterou jsem si ještě lehce prořezal. Okruhovou zkoušku na výstavišti jsme zajeli ještě na tvrdých pneu a na jistotu. Poté jsme přezuli a vydali se do vodního pekla. Námi zvolené pneu fungovaly skvěle, a to se odrazilo i na časech.  Absolutně třetí čas, kterého jsme dosáhli, byl pro nás velkým překvapením. O to více, že s peugeotem jsem na vodě doposud nejel. Jel jsem si své tempo a místy to bylo hodně o ústa. Byly úseky, kde bych za normálních podmínek měl na tachometru 120, ale nyní jsem měl 60 km/hod a k tomu jako bonus smrt v očích. Druhou zkouškou jsme tedy propluli bez velkých krizí. Na tabuli v cíli jsme porovnávali časy soupeřů a nejprve jsme si mysleli, že se časoměřiči upsali, když nám psali o minutu lepší čas. Z šoku jsme přešli do nadšení a s dobrou náladou se vydali vstříc dalším zkouškám. Samozřejmě, že nás těší skalp Honzy Kopeckého a odteď si na nás musí dávat majzla J. Na těžké trati, kde byla spousta vytahaného bláta, jsme se soupeři drželi krok. Pak ale přišla poslední páteční zkouška a v ní dvojitý defekt, kde jsem ztratil minutu a půl, a tím i průběžné vedení ve třídě. Při jednom katování zatáčky, jsme šli dovnitř o trošku víc a zavadili o bludný krumlovský kámen, který nám poškodil obě pneumatiky. Naštěstí jsme měli v autě dvě náhradní pneumatiky, což se ukázalo jako velké plus. Na erzetě jsme gumy měnit nechtěli, neboť bychom ztratili daleko víc. Spát jsem šel tedy docela zklamaný, neboť dobře rozjetý závod byl v trapu. V sobotu ovšem nebyly odstupy mezi soupeři velké, a tak jsme se rozhodli, že to prostě zkusíme. Časy ale na vítězství nebyly. Soupeři ovšem vlastními chybami způsobili, že jsme se po předposlední zkoušce dostali opět do vedení třídy i dvoukolek. Závěrečnou zkoušku jsem jel už na jistotu. Mé díky patří celému týmu za perfektně připravené auto. Zároveň se klukům omlouvám za pochroumané blatníky. Díky patří i Kubovi za skvělý diktát a všem, co nám drželi palce. Věřte, že oslava byla velká,“ podělil se o dojmy ze závodu a vyprávění okořenil humornou nótou Lumír Firla. 

Rally Český Krumlov (CZE) | foto: Archiv jezdce

Do výčtu posádek startujících za KIT Racing zbývá doplnit ještě jednu. Vlastimil Neumann se i v Českém Krumlově představil za volantem modrobílého Fordu Escort RS Cosworth zařazeného do kategorie historik. Na sedadlo spolujezdce usedl Rudolf Kouřil, který zaskakoval za absentujícího Ottu Slezáka. Takto složená posádka patřila k hlavním favoritům kategorie, ale skutečnost byla jiná. Zrepasované poloosy nevydržely námahu a pro posádku to znamenalo konec v soutěži. „Zkusili jsme s Rudou odjet 1 RZ jen na zadní náhon, ale to nefungovalo a bylo nám jasné, že takto to dál nepůjde. Tímto se moc omlouvám Rudovi, že jsem ho moc nesvezl a taky fanouškům. Byli jsme připraveni všechny potěšit, ale bohužel i tohle se děje. Na Rally Bohemia na viděnou,“ smutně konstatoval Vlastimil Neumann.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy