Třetí sprint sezóny přilákal na start 94 posádek, pro které byla připravena trať s osmi rychlostními zkouškami. Po celý závod doprovázely posádky vysoké teploty a v závěru i silná dešťová přeháňka. Ve startovní listině byli mimo jiných i dva zástupci KIT Racingu, kteří shodně startovali na Peugeotech 208 R2. Třída 6 měla při Rally Račejov účast 14 posádek. Lépe se dařilo Radku Jatelovi, kterého z pravé sedačky navigoval Vojta Mudrák. Zatímco se Vojta pomalu stává ostříleným spolujezdcem, pro Radka to byl doslova křest ohněm. Soutěžního peugeota si měl možnost vyzkoušet na amatérských soutěžích, ale Rally Pačejov pro něj byla první ostrou soutěží v jeho jezdecké kariéře. Na adresu Radka ještě doplním, že se soutěžím byť v pasivní podobě věnuje od doby, co se naučil chodit, a cit pro závody sbíral v posledních letech na motokárových závodech. „Jatlík“ po seznamovačkách neskrýval obdiv před všemi posádkami. „Co si člověk může představit pod pojmem Rally Pačejov? Nyní to už vím. Je to velmi krásná soutěž s neuvěřitelně úzkými cestami mezi poli, v lesích i v přilehlých vesničkách. Místní obyvatelé jsou velmi přívětiví, během tréninků posedávali před domy a zdravili nás máváním. Musím přiznat, že to byl pro mne velký zážitek. Vše pro mne bylo nové a já pořádně ani nevěděl, kam a co dřív. Naštěstí jsem měl s sebou Vojtu, který si počínal bravurně a vše okolo našeho startu v Horažďovicích zařizoval. V pátek začaly seznamovací jízdy a tady musím poděkovat Eriku Caisovi a Ondrovi Krajčovi, kteří nás provedli ranní sekcí a dávali mi důležité rady. Najíždění erzet trvalo dlouho a já se cítil na konci dne hodně unaven. V tu chvíli jsem si začal uvědomovat vše, co k tomuto krásnému sportu patří a všechny jezdce i pořadatele díky získaným poznatkům ještě více obdivuji. V odpoledních hodinách jsem absolvoval ještě technickou přejímku a poté jsem se s Vojtou vydal vstříc shakedownu. Podmínky na trati v pozdních hodinách byly docela bláznivé, a tak jsem pojal průjezdy více v klidu. Výsledný čtvrtý čas ve třídě byl pak pro mne velkým překvapením. Na hotel jsme se dostali pozdě v noci a na mě začala padat nervozita z dosaženého času a očekávání průběhu závodu. Moc jsem toho nenaspal, ale dal jsem si jasný cíl – závod si užít a výsledek neřešit,“ podělil se o dojmy před samotným závodem Radek Jatel. Podle slov jezdce z Vysokého Pole by měla jeho jízda vypadat v klidu. Přesto se podařilo posádce udělat na jedné ze zkoušek defekt, potrápila se s obrovským horkem i deštěm. Radek i Vojta se ale po celou soutěž bavili a o to jim šlo především. A jak se tedy odvíjelo osm rychlostních zkoušek z pohledu „Jatlíka“? „Od prvních erzet jsme si náš cíl plnili a užívali si svezení s krásným vozem. Každým najetým kilometrem jsem si byl jistější, ale zároveň jsem stál s pokorou při zemi a krizová místa jsem prodával. Celý závod jsem se těšil na RZ Horažďovice – Komušín ve vojenském prostoru a na zdejší šotolinové úseky. Při prvním průjezdu této krásné zkoušky jsem udělal malou chybku, která nás stála nějaký čas, ale nijak jsem to neřešil a erzetu si stále užíval. Po dalším kilometru jsem zpomaloval u vozu Dvořáka, který poškodil svůj peugeot před nájezdem na šotolinovou sekci, abych po rozjetí se na šotolině zjistil, že máme defekt pravého předního kola. To nás však neodradilo si zbytek rychlostní zkoušky užít. Během závodu jsme se těšili z krásného počasí a jednoduché volby pneumatik. Při příjezdu do posledního servisu přišla ale informace, že předposlední RZ je na vodě, proto jsme přibalili dvě rezervní mokré pneu. Půl kilometru před příjezdem do časové kontroly mi Vojta zahlásil, že máme čtyři minuty čas, proto jsem se rozhodl, že stihneme přezout na mokré gumy, což se povedlo a do RZ jsme vyráželi s větším klidem. Poslední zkouška sprintu byla opět ve vojenském prostoru a já si ji do plna užil. Časy byly v porovnání s konkurencí slabé, určitě bych si přál přidat, ale bez sponzorů je těžké podstupovat riziko. Závěrem bych chtěl poděkovat panu Staunerovi a společnosti Carpoint, celému týmu KIT Racingu a hlavně Vlasťovi Neumannovi za tuto příležitost a za perfektní přípravu vozu. Díky patří i Jakubu Tkadlečkovi za podporu a profesionalitu v průběhu závodu,“ zhodnotil svůj první ostrý start v soutěžích Radek Jatel. A na mně zbývá jen statistický dovětek k posádce. Dvojice Radek Jatel – Vojtěch Mudrák dokončili Invelt Rally Pačejov na 8. místě ve třídě 6, 18. místě v RSS a 35. místě absolutně.
Letošní závody rallysprintového mistrovství pravidelně podstupuje Lukáš Krupička. Stejně jako při předchozích startech i v Pačejově navigoval mladého jezdce Honza Ryšánek. Pro šestnáctiletého jezdce to byl první start v okolí Horažďovic, který ovšem neměl úspěšný konec. „Náš třetí závod Invelt rally Pačejov byl vlastně můj třetí kontakt s R2kou v životě. Už před startem soutěže jsem věděl z ohlasu ostatních, že to bude skvělá soutěž a vše se mi potvrdilo při pátečním tréninku. Radost a pocit z auta mi však zhoršil odpolední shakedown, na kterém se nejen nám lepil roztátý asfalt na kola, a nedalo se jet naplno jako za normálních podmínek. Přesto se nám podařilo odhalit drobné závady a „očuchat“ si podvozek. Ten jsme nechali po návratu do depa maličko změkčit. Po krátkém testu s očištěnými pneumatikami a nastaveným podvozkem se mi vrátila důvěra k autu. První sobotní rychlostní zkouška byla opět zahřívací a na seznámení s vozem na trati. Na čečelovické zkoušce jsem se konečně přesvědčil, jak těžká je a že je hodně na dobrý rozpis. Bohužel druhý průjezd zkouškou se nám stal osudný. Poté, co jsem se dostatečně zahřál z předchozích zkoušek, jsem se už začal pořádně opírat do gum a čas z našeho průjezdu vypadal slibně. Pak ale přišla předposlední zatáčka před cílem, u hospody ve sjezdu pod kapličkou jsem najel na roztátý asfalt, který mě poslal přímo do zídky. Rána šla na kolo a odnesla to poloosa s ramenem. Každopádně nesmím zapomenout poděkovat lidem z diváckého místa u hospody, kteří nám kupovali pití, fotili se s námi a v neskutečném vedru nám zpříjemňovali dlouhé čekání na odtah. Děkuji také celému týmu KIT Racing a doufám, že pro nás budou Jeseníky už takové, jaké si představujeme,“ prozradil k odstoupení na čtvrté rychlostní zkoušce Lukáš Krupička.