Pro to, aby Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem uspěli ve Vsetíně, si vybrali na rozjezd Herbst rally v Rakousku. Startovní listina obsahovala 73 posádek, pro které byla připravena trať s osmi rychlostními zkouškami a téměř sty ostrými kilometry. V cíli byla posádka klasifikována na 7. místě absolutně, ovládla dvoukolky a vyhrála třídu 4. Příprava tedy vyšla na jedničku a Lukáš s Romanem byli na Valašsku dobře naladěni. Jejich Opel Adam R2 byl nabroušený vyrazit vstříc bojům o desetinky vteřin, které měly rozhodnout o konečném pořadí v Rallysprint sérii. Před závěrečným závodem bylo o titulu v absolutním pořadí RSS již rozhodnuto, jelikož sedmnáctiletý Petr Semerád s Jirkou Hlávkou si zajistili prvenství už v Jeseníkách. Ale o druhé místo v absolutní klasifikaci bojovali hned tři jezdci – Michal Horák, Lukáš Nekvapil a Marcel Svačina. Sedm rychlostních zkoušek na třech úsecích mělo rozhodnout, kdo se stane vicemistrem, kdo bude třetí a na koho zbyde nepopulární bramborová „placka“. Vsetínský sprint se jel na známých úsecích – Hošťálková, Semetín a Jabloňová. Jako letos už po několikáté, bylo jasné, že volba pneumatik nebude jednoduchá. „Po první sekci dvou RZ nám patřilo 4. místo v RSS a 3. místo ve třídě 6. S výsledkem jsme nemohli být spokojeni, protože abychom se probojovali na pódiové umístění v konečném hodnocení, museli jsme dojet nejhůře druzí. Do druhé sekce jsme proto vstupovali s odhodláním posunout se na vytouženou druhou příčku. To se nám podařilo hned po 3. RZ, kdy jsme Jabloňovou zajeli ve třetím nejrychlejším čase, ale na posun to nestačilo. Rozdíly mezi námi, Marcelem a Michalem ovšem byly minimální. Pomyslné stříbro jsme drželi pouhé dvě zkoušky, kdy nás pak přeskočil Svačina. Následoval servis a po něm poslední dvě zkoušky sprintu. Druhý průjezd RZ Jabloňová, který se jel za mokra, nám opět sedl a my se dostali zpět na umístění, po kterém jsme tolik toužili. Do cíle závodu zbývala poslední erzeta - 10 ostrých kilometrů s dvěma retardéry. Náskok před dalším v pořadí Michalem Horákem jsme měli 5,5 vteřiny,“ podělil se o dojmy z průběhu závodu Roman Koscelník. A právě druhý retardér odkryl celou tajenku s dalším umístěním v RSS. Tišnovákům se na brzdách „Adámek“ utrhl a bokem rozrazil balík. Posádka zde ztratila slabých dvacet vteřin, ke kterým se přidala následná penalizace pěti vteřin. V autě zavládlo velké zklamání. Tato chyba rozhodla o konečném umístění nejenom ve vsetínském sprintu, ale také v konečném pořadí RSS. Ve Vsetíně obsadili Lukáš Nekvapil s Romanem Koscelníkem absolutně 4. místo a nepopulární „brambora“ na ně zbyla i ve třídě 6. V konečném účtování RSS obsadila tišnovská dvojice také čtvrtou příčku. „Do poslední erzety jsme vstupovali správně namotivováni a v autě byla dobrá nálada. Bohužel jsem před druhým retardérem udělal hrubou a hloupou jezdeckou chybu, když jsem nereagoval na signály, že mám přebrzděná zadní kola. Tím jsem dostal auto na intenzivních brzdách do smyku, trefil retardér, navíc tak, že jsem zde nechal spoustu času vymanévrováním ven… Moc se omlouvám našemu týmu. Kluci dali do přípravy maximum a během dne drželi auto v perfektní kondici. Samostatnou kapitolou je omluva mému kamarádovi a spolujezdci Kosťovi. To, jak diktoval na Vsetíně, nemělo obdoby a myslím si, že kdyby takhle navigoval někoho schopnějšího, tak by to bylo 100% do 3. místa absolutně . Moc se mu tímto omlouvám a mrzí mě to o to víc, že to byla nejspíš v dohledné době poslední možnost, kdy jsem ho mohl dovézt pro pohár,“ vrátil se k rozhodujícímu okamžiku celé letošní sezóny Lukáš Nekvapil. „Děkujeme všem, co nás celou sezónu podporovali – Brynda racing za skvěle připravené auto, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, městu Tišnov, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří nás po celou sezónu hnali dopředu! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ nezapomněli na své nejbližší Lukáš s Romanem.
Závěrečným podnikem věčně usměvavé posádky Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník bude prosincová Mikulášská rally ve Slušovicích, kde si ovšem kluci vymění role a za volant Hondy Civic Vti usedne Roman navigovaný Lukášem. „Když jsme v roce 2013 začali společně závodit, dohodli jsme se, že si jednou své role vyměníme. Jelikož jsem se rozhodl po letošní sezóně dál už v navigování nepokračovat, nastal ten správný čas ve Slušovicích usednout za volant. Lukymu bych chtěl moc poděkovat za krásných šest let, jelikož mi splnil můj dětský sen. DĚKUJI TI MOC! V jeho další kariéře mu fandím a budu ho podporovat, ale už ne ze sedačky spolujezdce. Tímto zvu všechny fanoušky naší posádky do Slušovic. Patrně to bude o chloupek pomalejší jízda, než kdyby seděl za volantem Luky, ale závod si chceme užít a já doufám, že to Lukáš přežije bez žaludečních problémů,“ přiblížil změnu nejenom pro prosincový volný podnik Roman Koscelník. „K navigátorské pauze mého kamaráda, záměrně nepoužívám výraz ukončení kariéry, protože si nechci připustit, že bych se s Kosťou už nesvezl, bych chtěl říci, že jeho rozhodnutí respektuji, i když mne neskutečně mrzí. Na začátku naší spolupráce mě všichni odrazovali od toho, abych si bral nezkušeného navigátora, ale já naštěstí neposlechl a usedl do auta společně s Romanem. Dnes mohu odpovědně říct a Pavel Dresler mi určitě promine , že se Roman vypracoval na nejlepšího navigátora ve startovním poli. Skvělý kamarád, showman, precizní soutěžák, osobní psycholog, motivátor, organizátor a mnoho dalších důležitých osob v jednom balení je pro mě člověk, kterého od samého začátku závodění slýchám diktovat z horkého sedadla spolujezdce. Chci mu tímto moc poděkovat, že to se mnou tak dlouho vydržel, protože se mnou to jednoduché rozhodně není ,“ vysekl poklonu svému parťákovi Lukáš Nekvapil a doplnil: „Podle mne se občas v komentářích dobrých výsledků zapomíná na to, jak je spolujezdec pro úspěch posádky důležitý a nepostradatelný. Jejich jména mnohokrát nezazní dostatečně nahlas, když se mluví o tom, jak ten či onen jezdec vyhrál, dojel a zvládl rally. Vždy to prosím tedy mějme všichni na paměti, že spolujezdec je minimálně 50 % úspěchu. A Kosťa byl vždy těch ZÁKLADNÍCH 50 %, na kterých už byla sranda dostavět těch zbylých občas i 50 % . Jsem moc vděčný, že jsem mohl být součástí posádky Nekvapil - Koscelník. Takže ještě jednou DĚKUJI MOC! Ať se Ti daří v pospolujezdecké éře a DAJ GAS! .“