Na začátek povídání pojďme na skok do sezóny 2017, prvního roku v RSS. Na jejím konci jsi převzal pohár pro nejrychlejší posádku ve třídě 7 v rallysprintovém mistrovství. Byla to tedy sezóna snů?
„Dá se říct, že byla, i když jsme se celou sezonu potýkali s vrtochy naší Škody Fabie, podařilo se nám dosáhnout na nejvyšší příčku. Zároveň jsem po vítězné sezoně 2016 v ČMPR konečně nakouknul do „velkého" závodění, po čemž jsem od začátku toužil.“
Do letošní sezóny jsi přeskočil z Fabie do Citroënu C2 R2 Max. Co tě vedlo k tomuto kroku?
„Po získání titulu ve třídě 7 již nebylo kam se v rámci této kategorie posouvat a mě logicky táhlo jít soupeřit se svými vrstevníky do nabité třídy 6, kde se jede velmi rychle s moderními a výkonnými předokolkami. Zároveň musím říct, že Citroën C2 R2 MAX už taky nepatří mezi nejmodernější auta, ale byl rozhodně levnější než Peugeot 208 nebo Opel Adam, a proto na něj padla volba.“
Bylo pro tebe těžké přeskočit z jednoho vozu do druhého? V čem jsi viděl největší rozdíly?
„Ze začátku bylo těžké vnímat rychlost vozu R2. Oproti áčkové fabii jsem si musel zvykat na značný výkonnostní rozdíl, brzdění levou nohou a sekvenční řazení.“
Spolu se změnou vozu to byla i nová třída 6, která je všeobecně považována za nejsilněji obsazenou třídu v Česku. Jak jsi vnímal konkurenci?
„Konkurence ve třídě 6 je opravdu obrovská. Každá sebemenší chyba se projeví na výsledku. Jede se ve vysokém tempu a je plná mladých talentovaných pilotů, proti kterým je každý závod velkou výzvou i radostí. Na začátku sezóny jsem byl nervózní, abych nedostával nařezáno až příliš. Naštěstí jsem ukázal, že se dokáži pohybovat docela vysoko, z čehož mám radost.“
Dvojí odstoupení v rallysprintech patrně hodně ovlivnilo konečný výsledek. Který výpadek tě více mrzí?
„Více mě mrzí odstoupení v Jeseníkách kvůli prasklému řemenu. To byla vyloženě chyba v servisování auta. Byl to díl, který jsem tak nějak zapomněl preventivně vyměnit, i když jsem nevěděl, kolik kilometrů má najeto a byl namontovaný v autě, už když jsem C2 kupoval. No a to se vymstilo hned v první rychlostní zkoušce po pár stech metrech. My tudíž odjeli celou erzetu bez serva a bylo jasné, že je po kvalitním výsledku. Jelikož jsme náhradní díl neměli v autě, zavolal jsem mechanikům, aby nám řemen přivezli ze servisu. To je ovšem nepovolená cizí pomoc, čehož jsem si byl vědom. Proto jsem od začátku oprav počítal s tím, že po poslední zkoušce sprintu odstoupím. Víte, dostat veškeré závodní zázemí z Plzně do Šternberka stojí peníze, k tomu si připočtěte startovné a další výdaje, proto se mi nechtělo hned po první zkoušce domů. A protože se nejlépe trénuje na závodech, pojal jsem to tak, že najedu cenné ostré kilometry a získám tím další zkušenosti. Těšily mě některé dílčí časy, ale v rámci zachování fair play jsme po poslední zkoušce místo na cílovou rampu zamířili do servisu a jeli zpět domů do Plzně. Ale po trefení elektrického sloupu ve Vyškově jsem si taky hezky zanadával.“
Odstoupení v Jeseníkách bylo aspirantem na cenu fair play… Neuvažoval jsi ani chvilku, že bys dělal „mrtvého brouka“ a čekal, zda si tvého pochybení někdo všimne?
„Samozřejmě mě to taky napadlo, ale říkal jsem si, že bych pak nemohl mít dobrý pocit ani ze sebe, ani z výsledku, kterého bych díky porušení pravidel třeba dosáhl. Navíc bych bral body svým soupeřům, kamarádům, a to se přece nedělá. Věřím, že to, jak se zachováte, se vám časem vrátí :).“
Naopak velmi šťastný jsi byl jistě z domácí soutěže v Pačejově. Opět silná konkurence na startu a v cíli stříbro v šestkách…
„Pačejov byl pro mě závod snů. Po potížích s prasklou poloosou na shakedownu, shánění nové a práci na autě do ranních hodin to byl neuvěřitelný výsledek. Z převodovky se po celou dobu ozývalo hrozivé rachtání, takže jsem sprint pojal tak, že pojedu, co to dá, a prostě když auto po druhé rychlostní zkoušce přestane jet, tak se s tím nějak smířím. Michal perfektně diktoval a já jsem chtěl zajet alespoň kvalitní dílčí časy, než se to rozpadne. Převodovka nakonec vše vydržela až do cíle a já jsem nemohl uvěřit, že máme druhé místo. Někdo by si mohl myslet, že jsem měl rally natrénovanou, protože jsem z Plzně, ale jel jsem tady poprvé vloni a předtím a ani potom jsem zde netrénoval. Znal jsem akorát divácká místa z pohledu za mlíkem. Takže radost jsem měl fakt velkou.“
I díky výsledku z Pačejova jsi obsadil v RSS konečné 5. místo ve třídě 6. Tady myslím panuje spokojenost…
„Ano, spokojený jsem. I když z bedny bych byl ještě spokojenější, ale na to máme další sezóny, abych se na ni probojoval.“
Na závěr sezóny sis dal dárečky. Nejprve start v Příbrami, který se ale moc nepovedl…
„Příbram byla opět protkaná technickými problémy (servo, brzdy) a začalo se projevovat opotřebení vozu po sezóně. Neměl jsem z auta celkově dobrý pocit. Měli jsme spoustu krizovek, až jsme se dokrizovkovali do jednoho zchátralého plotu, kde však byl železný sloupek, o který se vyvrátilo kolo. Akorát paní, které nešťastný plot patří, měla radost, že bude mít z pojistky nový :-))).“
A tečku za rokem 2018 na rychlostních zkouškách jsi udělal při Pražském rallysprintu, kde jsi vyzkoušel Opel Adam R2… Jak jsi vnímal konkurenční vůz a uklouzaný závod?
„Adam R2 je skvělé závodní náčiní, akorát je škoda, že jsem si ho nemohl vyzkoušet na suchu. Letošní Pražský rallysprint byl velmi uklouzaný a já jsem proto zvolil jízdu na jistotu tak, abych nepojištěný vůz dostal do cíle bez škrábance. I přesto se mi podařilo dvakrát přetočit, a to mi na jistotě nepřidalo. Zároveň však musím říct, že start v Praze byl super zážitek, který jsem si moc užil.“
Svezení v oplíku evokuje otázku – chystáš změnu?
„Ano chystám, ale jak by se mohlo zdát, nebude to Opel Adam R2. Jednalo se pouze o jednorázový start kvůli tomu, že Vratko Kubík rozmlátil svůj peugeot, se kterým jsme měli jet v Praze. Budu měnit Francouze za Francouze, akorát za mladšího. Moje volba tedy padla na zbrusu nový Peugeot 208 R2. Zároveň jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet vícero vozů R2.“
Jedna sezóna skončila, ale ty jistě přemýšlíš o té nadcházející. Prozraď kde, v čem a s kým tě uvidíme?
„Přesně tak, moje myšlenky se ubírají už k sezóně 2019. Můj plán je zúčastnit se velkého mistráku MČR v rally a Peugeot cupu. Jak už jsem předeslal, bude to s Peugeotem 208 R2. A jsem velmi rád, že už teď můžu prozradit, že budu součástí profesionálního týmu Brynda Racing.“
Co bys vzkázal nejenom svým příznivcům, ale všem fanouškům rally?
„Svým fanouškům chci poděkovat za podporu, vážím si toho :) a zároveň je chci pozvat na soutěže v sezóně 2019. Budeme se snažit dosáhnout nejvyšších příček a předvést přitom kvalitní sport, který potěší i oko diváka. Celkově chci fanouškům rally poděkovat za tak hojnou účast na každém závodě. Můžeme být pyšní na to, jaké oblibě se rallysport tady v České republice těší. Zároveň jim přeji mnoho sportovních zážitků a přál bych si, aby přemýšleli, než si půjdou stoupnout k trati. Těším se, až se potkáme v nadcházejícím roce na tratích RZ.“