První sezona v MČR = titul ve třídě 11 pro Čabaje s Lovčíkem

Rally Příbram (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

Miroslav Čabaj se spolujezdcem Tomášem Lovčíkem v loňské sezoně závodily s vozem Škoda Fabia TDi. Kluci odjeli několik sezon v ČMPR, kde dosáhli skvělých výsledků. Za zmínku určitě stojí 2. místo absolutně v sezoně 2017. V loňském roce se posádka rozhodla posunout dál a zúčastnila se kompletního Mistrovství České republiky v rally. Nikdo ovšem netušil, že premiérová sezona v šampionátu bude tak úspěšná a Mirek s Tomášem se stanou mistry ve třídě 11. Pojďme si tedy představit českokrumlovskou talentovanou posádku.

Jak jsi se dostal k rally?

Miroslav: „K autům jsem si přičichnul již jako dítě, protože jsem jezdil na závody v rallycrossu. Můj otec opravoval rallycrossové auto a na závody jezdil jako mechanik, tak mě často brával s sebou a vždy jsem si chtěl závodění zkusit. K rally mne přivedl můj první spolujezdec a kamarád, který mi při Rallye Český Krumlov řekl, že bychom mohli začít závodit. Neváhal jsem a souhlasil. Tudíž jsme se zúčastnili amatérské soutěže, kterou pořádal Autodesign cup.“

Tomáš: „Mám to podobně jako Mirek. Už jako malý kluk jsem se jezdil na závody dívat. Později jsem dělal pořadatele při Rallye Český Krumlov. Mirkův spolujezdec přestal závodit z rodinných důvodů, a tak jsem jako náhradník zaskočil a všechno fungovalo. Miroslav je můj první jezdec, vedle kterého jsem usedl.“

 

Můžeš se nám krátce představit? Co děláš, když nezávodíš?

Miroslav: „Jmenuji se Miroslav Čabaj, je mi 31 let a bydlím v okrese Český Krumlov. Moje kariéra v rally začala asi před 10 lety, kdy jsem se účastnil amatérských podniků. Posbíral jsem mnoho zkušeností, které se poté hodily při závodech Čekomoravského poháru. Když nezávodím, tak většinu času trávím přípravou auta na soutěže. Zbytek volného času, kterého není moc, trávím s rodinou a přáteli.“

Tomáš: „Já se jmenuji Tomáš, mám 25 let a pocházím z Českého Krumlova. Když nezávodím tak se věnuji své práci, což je ježdění s nákladním vozem.  Mezi mé koníčky patří jízda na kole, lepení modelů kamionů, hraní závodních her na PC anebo se sejdu s přáteli na pivku.“

V roce 2017 jste skončili druzí absolutně v ČMPR, jak na tuto sezonu vzpomínáš?

Miroslav: „Na tuto sezonu vzpomínám velmi rád v mnoha ohledech. Mám rád závody ČMPR i ostatní závodníky a lidi, kteří k nim patří. Je tam uvolněnější atmosféra a člověk má možnost poznat nové lidi. Jsme hrdí na to, že jsme dokázali udržet naftové auto mezi špičkou a umístit se celkově na 2. místě. Celý rok probíhal bez problémů, jediné, co bych zmínil je, že nás na Rally Železné Hory odsunul na druhé místo defekt.“

Z ČMPR jste přešli rovnou do Mistrovství České republiky v rally, jaká to byla změna?

Miroslav: „Největší změnou je pro mne to, že musím na jeden závod vynakládat více finančních prostředků, ale na druhou stranu odjedeme více kilometrů. Některé rychlostní zkoušky jsou náročnější svou délkou a obtížností, ale určitě to stojí za to. MČR je také velmi časově náročné a musím si brát více dovolené na závody.“

Tomáš: „Změna to moc velká nebyla, alespoň co se mne jako spolujezdce týká. Jízdní výkaz, itineráře a všechny papíry, co navigátor potřebuje jsou podobné, jako v ČMPR, takže skok do neznáma to nebyl.“

V loňské sezoně jste se stali mistry třídy 11 v MČR, jak tento výsledek hodnotíš?

Miroslav: „Když jsme si říkali, že přejdeme do MČR, tak jsme nepočítali s tím, že se staneme mistry třídy 11. Spíše jsme chtěli získat nové zkušenosti, které bychom zužitkovali v následujícím roce. Takže výsledek pro nás byl slovy nepopsatelný. Bylo to neuvěřitelné a velmi krásné. Tímto bych chtěl poděkovat mému spolujezdci Tomášovi Lovčíkovi za úspěšnou sezonu a skvělou spolupráci.“

Jak probíhala loňská sezona?

Miroslav: „Sezona 2018 probíhala nad naše očekávání. Auto jsme měli připravené, žádné větší problémy ani defekty nás nepotkaly. Nasbírali jsme mnoho cenných zkušeností, skoro na každém závodě jsme se umístili na stupních vítězů. Až na Rally Bohemia, kde jsme museli odstoupit před koncem soutěže kvůli zranění spolujezdce.“

Tomáš: „Všechno probíhalo výborně až do Bohemky. Na přejezdu mezi rychlostními zkouškami jsme měli trošku na kvap. Když jsem obíhal auto, podjela mi noha a bylo vymalováno. Zlomil jsem si lýtkovou i holenní kost a ze závodu jsme museli odstoupit.“

Na všech soutěžích jste loni startovali poprvé, která tě nejvíce zaujala a která naopak nejméně?

Miroslav: „Nejvíce mne zaujala Rallye Český Krumlov tím, jak byla náročná. Navíc je to náš domácí podnik a kolem tratí jsme měli velikou podporu od fanoušků. Hnali nás dopředu a nakonec vytvořili nepopsatelnou atmosféru na slavnostním vyhlášení. Hodně se mi líbily Hustopeče a největším vrcholem bylo startovat na Barum Czech Rally Zlín. Není žádná soutěž, která by se mi nelíbila, každá byla něčím zajímavá.“

Tomáš: „Musím souhlasit s Mirkem, Rallye Český Krumlov je srdcovka. Domácí tratě a spousta fanoušků, kteří nám fandili. Mne nejméně zaujala Rally Bohemia, kde se mi stal již zmiňovaný úraz.“

Mirku, premiérový start sis odbyl i na populární Barum rally – jaké to bylo?

Miroslav: „Barumka byla asi i kvůli dešti velice obtížná. Byla to pro mne velká výzva a skvělý zážitek, postavit se na start legendárních rychlostních zkoušek, o kterých jsem vždy slyšel jen z doslechu. Nejsilnější zážitek z Barum rally mám s diváckou atmosférou a neskutečnou podporou od všech. Je neuvěřitelné, kolik lidí ve Zlíně fandí rally. Můj spolujezdce Tomáš nemohl startovat kvůli zlomené noze. Navigoval mne Patrik Janeček, kterému patří veliké poděkování. Společnými silami jsme závod dokončili a připsali si skvělé vítězství ve třídě 11.“

Co plánujete do sezony nadcházející?

Miroslav: „V roce 2019 bychom se chtěli opět zúčastnit MČR ve stejné třídě i se stejným vozem jako loni. Chtěli bychom zužitkovat nasbírané zkušenosti a obhájit titul, což bude velmi obtížné.“

Vzkaz fanouškům, poděkování…

Miroslav: „Chtěl bych poděkovat všem mým spolujezdcům Tomášovi Lovčíkovi, Patrikovi Janečkovi a Tomášovi Brůžkovi, kteří se mnou usedli do Fabie. Dále bych chtěl poděkovat sponzorům a rodině. Veliký dík patří fanouškům za podporu po celý rok a mechanikům za pomoc a dobře odvedenou práci.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy