V Klatovech pojede stovka historiků, také ale hvězdy v čele s Kopeckým

Rally Šumava (CZE) | foto: Jan Dušek, RallyZone.cz

K datu uzávěrky 54. Rallye Šumava Klatovy a 28. Historic Vltava Rallye napočítali organizátoři přihlášky celkem od 186 posádek. Neuvěřitelných 97 jich projevilo zájem o start v zápolení historických vozů, 77 dvojic se utká v klání soudobé techniky. Dvanáct účastníků bude mít i doplňková 5. Rallye Šumava Legend, bližší informace k soutěžím se objevují také na nových klubových stránkách www.pamk.cz .

Přesně za týden už budou v plném proudu seznamovací jízdy 54. Rallye Šumava Klatovy a také 28. Historic Vltava Rallye, už teď ale známe složení startovních listin pro obě soutěže. Nikoho nepřekvapí, že mezi soudobými vozy pojede se startovním číslem 1 dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler, která přesně před čtyřmi lety v Klatovech otevřela sportovní kariéru vozu Škoda Fabia R5. Tehdy započala i jejich neuvěřitelná série, už celé čtyři roky totiž kombinace Kopecký – Dresler – Fabia R5 nepoznala na českých tratích hořkost porážky. Hlavním soupeřem pro tovární duo bude opět plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel, pro kterou jsou šumavské tratě domácími a která pojede s dvojkou. Svůj potenciál bude chtít proměnit v dobrý výsledek také mladé duo Filip Mareš – Jan Hloušek (st.č.3), které pro tuto sezónu na svém speciálu vyměnilo značku obutí: „Nějaký čas mi ještě potrvá, než dokážu pneumatiky Michelin využít naplno, už nyní ale cítíme, že jsme na dobré cestě,“ nechal se Filip Marešslyšet po úvodním podniku národního šampionátu. O klatovské vítězství bude samozřejmě usilovat víc závodníků než jen vyjmenované tři posádky, na startu bude celkem 14 speciálů R5. Žolíkem může být i nedávný domácí šampión historických vozů Jiří Kalista, jenž osedlá špičkové Mitsubishi Lancer Evo VI, zařazené společně se dvěma speciály WRC do třídy 13.

„I díky jeho startu budeme mít neuvěřitelně pestré startovní pole,“ usmívá se ředitel 54. Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a vysvětluje: „Na diváky nečeká monotónní přehlídka desítek identických vozů, naopak seznam startujících je podle našeho názoru sympaticky vyvážený. Osobně jsem nadšen z toho, že se i v mnoha nižších třídách sešla velmi početná konkurence a všichni tak budou mít oč bojovat.“ Tato slova jdou ruku v ruce i se zápolením historických vozů, které nás na Klatovsku příští víkend čeká. Přihlášeno jich je rekordních sedmadevadesát a víc jak čtyřicet z nich bude usilovat i o body do Mistrovství Evropy v rally historických vozů!  Startovní listině vévodí hvězdný Ital ´Lucky´ a jeho Lancia Delta HF Integrale, hned za ním odstartuje Fin Ville Silvasti s neméně kultovní Lancií Rally 037. Z Finska (země rallysportu zaslíbené) letos dorazí dokonce sedmnáct dvojic, nicméně závodníci přijedou do Klatov vpravdě z celé Evropy. Uvidíme Španěla Antonia Sainze (jehož bratr byl světovým šampiónem), uvidíme Jariho Latvalu (jehož syn bojuje o současný světový titul), uvidíme i několikanásobné vítěze ´Vltavy´Matse Myrsella či Valtera Ch. Jensena. O technice ani nemluvě – v dobrých rukou budou vozy Audi Quattro, Lancia Rally 037, Ford Sierra RS Cosworth, Subaru Legacy či BMW M3, prosadí se ale i jezdci s Porsche 911 či Fordy Escort RS. „Jsme zvědavi také na české jezdce, letos pojedou už v rámci mezinárodního klání čtyři,“ říká ředitel mezinárodního klání 28. Historic Vltava Rallye, Jiří Nejdl a doplňuje: „Čeká nás skutečně parádní soutěžení, vždyť další téměř padesátka našinců bude závodit v rámci stále posilujícího českého národního šampionátu. V jeho rámci budou hlavními favority Vlastimil Neumann, Jiří Káňa, ale také Tomáš Enge, který společně se svou sestrou usedne do Fordu Escort RS 2000 z roku 1978.“

Statistika účastníků HVR 2019 podle národnosti pilota: Rakousko 3, Belgie 1, Česká republika 50, Německo 4, Španělsko 2, Estonsko 1, Finsko 17, Velká Británie 2, Maďarsko 5, Itálie 5, Norsko 2, Polsko 2, Švédsko 3.

Statistika účastníků HVR 2019 podle značek vozů: Alfa Romeo 4, Audi 2, BMW 11, Fiat 1, Ford 13, Lada/VAZ 11, Lancia 3, Mercedes Benz 2, Opel 4, Peugeot 3, Porsche 9, Subaru 1, Suzuki 2, Škoda 22, Toyota 3, Triumph 2, Volkswagen 2, Volvo 1, Wartburg 1.

Statistika účastníků RŠK 2019 podle značek vozů: Citroën 2, Dacia 1, Fiat 2, Ford 2, Honda 4, Mitsubishi 10, Opel 5, Peugeot 8, Porsche 6, Renault 4, Subaru 2, Suzuki 1, Škoda 29, Volkswagen 1.

Statistika účastníků RŠK 2019 podle rozdělení do tříd:  Třída „2“ 14, třída „3“ 11, třída „4“ 7, třída „5“ 4, třída „6“ 12, třída „7“ 9, třída „8“ 2, třída „9“ 6, třída „10“ 2, třída „11“ 4, třída „12“ 1, třída „13“ 3, Pohár pořadatele 2.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy