Rally Bohemia je typická výraznou obměnou tratí z roku na rok, ale letos budu tyto ještě změny rozsáhlejší. Pořadateli se podařilo získat všechna potřebná povolení k průjezdům rychlostních zkoušek v oblasti Českodubska, Liberecka, Železnobrodska a Turnovska, kde se v některých případech naposledy závodilo v 80. - 90. letech minulého století. Tyto znovu oživené rychlostní zkoušky budou společně se servisem na hoškovickém letišti tvořit páteř sobotní etapy a pamětníkům z řad posádek i diváků dají možnost zavzpomínat na doby minulé. „S výjimkou úvodní městské speciálky v Mladé Boleslavi budou všechny sobotní rychlostní zkoušky nové. Budou dlouhé do deseti kilometrů a pojede se jich proto vždy pět v řadě bez možnosti servisu. Většina z nich bude náročná na brzdy, takže kromě plynu bude potřeba zapojit i hlavu a přistupovat k soutěži s možná ještě o něco větší rozvahou, než jindy,“ nastiňuje charakteristiku trati letošní Rally Bohemia její ředitel Petr Pavlát. Ještě než se posádky dostanou na nové sobotní tratě, čeká je po mnoha letech obnovený páteční podvečerní prolog na Autodromu Sosnová u České Lípy. Zde se posádky utkají před diváckými tribunami v oblíbených paralelních soubojích.
Nedělní etapa bude taktéž začínat zcela novou rychlostní zkouškou, zatímco končit bude již tradičně závěrečným testem ve Starém Městě v Mladé Boleslavi. Ten i přes svoji menší délku loni velmi výrazně zamíchal závěrečným pořadím. Ještě předtím však bude druhá etapa vrcholit nejdelší rychlostní zkouškou celé soutěže, kterou bude jezdecky oblíbený Radostín s délkou víc než 22 kilometrů. I ten se pojede v inovované variantě. Letos se nepojede přes známý dřevěný „Sýkorův mostek“, který prochází rekonstrukcí, ani přes vlastní obec Radostín, ale zase vzniknou jiné zajímavé pasáže. „Snažili jsme se vybrat tratě RZ tak, aby na nich pokud možno nemusely být umístěné nepopulární zpomalovací retardéry. Jedna z podmínek majitele většiny komunikací, tedy Krajské správa silnic Libereckého kraje, je zamezení zkracování zatáček a poškození krajnic. Stejně jako na většině ostatních soutěží tedy budou použity takzvané „protikaty“. Předpokládáme proto, že na trati budou panovat relativně konstantní podmínky a ani při druhých průjezdech nebudou na trať výrazně vytahány nečistoty z předchozího průjezdu,“ dodává Pavlát.
46. Rally Bohemia bude v Mladé Boleslavi hostit pátý podnik MČR v rally i MČR v rally historických automobilů a exhibiční Rally Legend. Po úspěšné loňské premiéře se uskuteční také ECO energy Rally Bohemia, která bude šestým podnikem šampionátu FIA Electric and New Energy Championship, tedy mistrovství světa v rally pravidelnosti pro automobily na elektrický pohon. To bude doplněno Českou Trophy v ECO rally podle volnějších pravidel, které se mohou účastnit i automobily na hybridní pohon, CNG, LPG či ethanol (E85). ECO energy Rally Bohemia bude využívat části uzavřených tratí klasické rally, včetně divácké super speciálky na Autodromu Sosnová, a mohou se jí zúčastnit i zájemci z řad široké motoristické veřejnosti.
Další informace a zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem 46. Rally Bohemia 2019 je automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech:
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: www.instagram.com/rallybohemia