V Kopřivnici se závodilo i o Velikonocích

Traiva RallyCup Kopřivnice - duben | foto: Vladimír Gajdošík, RallyZone.cz

Hlásíme se fanouškům motorsportu ze čtvrtého závodu TRAIVA RallyCupu. Jsme zpět na testovacím polygonu Tatra Truck v Kopřivnici. Účastníci 4. závodu soupeřili s neúprosnými stopkami i mezi sebou na dvou úsecích, které se jely třikrát. V součtu jsme se dostali na obvyklou porci pětadvaceti ostrých kilometrů.

Navzdory velikonočním přípravám se do prosluněné Kopřivnice dostavilo celkem 34 závodníků, které doplnily i dvě zástupkyně něžného pohlaví.

Přehled dění začínáme u historiků. Matěj Mechl si mezi historiky vytáhnul černého Petra a pro přehřátí motoru jeho Peugeotu 205 byl nucen ze závodu ostoupit po první rundě. Petr Semerád vyvezl ze své garáže nedávno dokončenou a velmi krásnou Škodu 130 L. S dětskými nemocemi to stačilo na 3. místo v kategorii. Druhé místo mezi historiky si tentokrát vyjel Radovan Hlavička. Se svým Peugeotem 205 se vyhnul chybám, jel velmi čistě a rychle. Přesto zaostal 36 vteřin za prvním. Svižná jízda, občas kouř od zadních pneumatik zrychlujícího BMW E30. To je vizitka vítěze kategorie historiků Pepy Peřiny.

Traiva RallyCup Kopřivnice - duben | foto: Vladimír Gajdošík, RallyZone.cz

20 závodníků se sešlo v kategorii F2. Polský závodník Tomáš Astra odstoupil již po první rundě pro technické problémy jeho Opelu Astra. Honda Civic nevydržela Szymonu Ganczarczykovi a i on ze závodu odstoupil po 2. zkoušce. Arkadiusz Bomuta přivezl do Kopřivnice silnou dvoukolku Renault Megane. Avšak i jemu vystavila stopku technická závada na motoru. Dvoulitrovou Alfu Romeo 145 vodil po trati nováček Traiva Rally cupu mladý Ondřej Dobeš. Závod si velmi pochvaloval a bere ho jako slušný začátek, ale i on je nakonec mezi těmi, kteří nedokončili. 16. místo mezi dvoukolkami si odváží z Kopřivnice Lenka Kaločová. Na sériové Hondě Civic vezla číslo 44. Z nevypsaného dámského poháru si odváží druhé místo. 15. v kategorii a neoficiální první místo mezi dámami tentokrát patřilo Silvii Dřímalové. Ta využívá služeb stejného vozu jako Lenka, akorát Silvie měla na dveřích číslo 23. Luboš Búš přijel se svým Renaultem Clio ze Slovenska vyzkoušet Kopřivnickou trať. Mezi dvoukolkami stačil součet časů na 14. místo. O příčku výš se v kategorii umístil také závodník ze Slovenska Rado Hala, který zde startoval s Hondou Civic. Slovenští závodníci využili příležitosti, aby si najeli trať před blížícím se slovenským pohárem Minirally, který premiérově zavítá na kopřivnický polygon. Ján Urbančík tentokrát vyměnil Lancera za Clio Sport od Minařík racing. Snažil se plně využít soutěžního vozu a uštědřil mu i malý šrám, avšak součet časů stačil na 12. místo v kategorii. Dravá jízda, brzdy až když je to potřeba a hlavně zábava, to jsou specifika jízdy Rosti Kovařčíka. Od posledního závodu se na Felči trošku zapracovalo, dostala i nový lak, přesto Rosťa bere až 11 místo mezi dvoukolkami. Na Minirally zde přijel testovat také Július Kováč. S Renaultem Clio jel velmi čistě, vyhnuly se mu technické problémy a tak uzavírá desítku nejrychlejších dvoukolek.  9. místo mezi dvoukolkami obsadil Renault Clio III RS, který pilotoval další nováček v Traiva Rally Cupu Igor Hupka. Velmi si pohár pochvaloval a doufáme, že se brzy opět uvidíme.  Žluto-černý Opel Adam Cup je již stálicí našeho cupu. Ten s číslem 20 řídil Marek Štuksa. Občas jel trošku dravěji, z čehož plynuly vteřinky ztráty. Tentokrát to stačilo na 8. místo v kategoii. Z rodinného souboje Štuksů tentokrát vzešel lépe mladý Tomáš. Jel na stejném voze jako Marek, akorát měl číslo 36. Držel si časy i čistou stopu a díky tomu obsadil 7. místo v kategorii F2. Nejrychlejším slovenským jezdcem v kategorii F2 byl Ladislav Mokráň s Renaultem Clio a číslem 24 na dveřích. Svižné smyky bez větších časových ztrát a vysoké nasazení jsou specifické pro BMW a Ramona Martiška. Tentokrát si z Kopřivnice odváží body za 5. místo v kategorii. Mladý Kuba Jančík postupně sbírá zkušenosti a sžívá se s Opelem Adam. Postupně zrychloval, přesto mu na podium chybělo 10 sekund a bere pomyslnou bramboru, tedy 4. místo mezi dvoukolkami. Bronz v kategorii F2 tentokrát patří Petru Kolářovi. Se svým silným BMW 125i coupe si závod v Kopřivnici velmi užil. Střídavě první a druhá místa letos sbírá Sebastian Puzóň. Polský rychlík na polygon přivezl Clio III RS. Svižná jízda bez chyb tentokrát stačila na stříbro v kategorii F2. Těsně kolem svodidel, pokud to šlo, neustále plyn na podlaze měl řidič Opelu Astra Rafal Pochlopien. Jízda na hraně mu tentokrát vynesla nejen první místo v kategorii F2, ale dokonce také bronz v absolutním pořadí. Za svými zády tak nechal i několik silných čtyřkolek, které bodují především do absolutní klasifikace. A dění v ní si shrneme právě teď.

Traiva RallyCup Kopřivnice - duben | foto: Vladimír Gajdošík, RallyZone.cz

Závodníků s velkými auty přijelo do Kopřivnice 13 a 2 z nich závod nedokončili. Michala Kociolka zradila technika v podobě Subaru Impreza.  Fabia R5 Romana Odložilíka procházela kontrolou před soutěží na Šumavě, a tak přijel s týmovým Lancerem. Ten však také zradil svého pilota a odstoupil pro technickou závadu. 9. místo mezi eNky a 16. absolutně, to jsou výsledky Zbyňka Šantavého s Lancerem deváté evoluce. Fiscar team měl tentokrát na trati pouze jeden vůz. Byla jim Impreza GT, za jejíž volantem byl Lukáš Marášek. Nezapomíná na fotografy a sem tam pošle auto bokem. Tentokrát bral 8. místo v kategorii a 11. absolutně. Honza Procházka plně využívá potenciálu Fordu Focus RS poslední generace. Jede velmi svižně, volí správnou stopu. Součet časů stačil na 7. pozici mezi eNky a 9. v absolutní klasifikaci. Honza Sedlák řídí jednu z kultovních Imprez  22b. Ve své dílně na ní sám pracuje a ladí výkon. Tentokrát jel bez smyků, ze kterých pramení časové ztráty a obsadil 6. místo v kategorii N4 a 8. příčku absolutně. Silvero i tentokráte startoval teamovou Imprezu 22b, bohužel prasklá poloosa na RZ 4 a následná ztráta jej srazily ve výsledkové listině, stačilo to až na 5. Místo mezi eNky a 7. pozici v absolutní klasifikaci. Martin Frycz z Polska startoval v Kopřivnici s Imprezou N14, na níž měl číslo 5. Jel velmi obezřetně a díky tomu bere 4. místo v kategorii a 6. pozici absolutně. 3. místo v kategorii a 5. v absolutní klasifikaci jsou velmi dobrým umístěním pro dravě jedoucího Lubomíra Světinského a jeho Imprezu N12. Jirka Kratochvíl je již stálicí našeho poháru. S Lancerem desáté evoluce jezdí velmi rychle bez větších časových ztrát. Jeho výsledkem tak je 2. místo mezi eNky a 4. pozice v absolutní klasifikaci. V Třinci byl druhý, ale tentokrát mezi eNky dosáhl nejlepšího součtu časů a zaslouženě tuto kategorii vyhrál Radek Fiala s Lancerem desáte evoluce. Skvělý výsledek ještě vylepšil 3. pozicí absolutně. Silvestru Mikuláštíkovi se nepodařilo rozběhnout srdce jeho Imprezy WRC, utržený ventil při testu den před závodem tak rozhodl, že musel tentokrát startovat s vypůjčenou Imprezou N14 s jeho tradičním číslem 7. Silvestr je zkušeným závodníkem a tak boduje pouze do absolutní klasifikace, v níž dosáhl nejnižšího součtu všech časů a tak zaslouženě vyhrál Velikonoční TRAIVA Rally Cup.  Avšak v Kopřivnici se ukázal a odbyl si premiéru také Hyundai i20 R5. Náš závod si vybral polský team, jako místo pro testování tohoto speciálu a sžívání se s ním. I když nebodoval, časy jsme měřili a v cíli by byl nejrychlejší. Děkujeme za předvedení této vrcholové techniky.

Traiva RallyCup Kopřivnice - duben | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Ještě doplňme, že premiéru sestřihu ze 4. závodu můžete shlédnout 2. května na stanici Sport 5.  Děkujeme všem účastníkům za předvedené výkony, partnerům za podporu a Vám divákům děkujeme, že nám fandíte a sledujete nás. Příští závod se uskuteční opět na testovacím polygonu TATRA Truck a.s. v Kopřivnici v sobotu 4. května.

Autor: Martin Bill

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy