Po úspěšném loňském startu na Historic Vltava rally se Vlastimil Neumann vydal do Klatov i letos. Modrobílý vůz Ford Escort RS Cosworth zůstal shodný jako vloni, jen na místě spolujezdce nahradil Ottu Slezáka Martin Hlavatý. Letošní Vltava se jela po identických rychlostních zkouškách, které byly určené i pro soudobé vozy. Historici ale měli tu čest jet jako první. V harmonogramu tedy měli čtrnáct erzet a něco málo přes 170 ostrých kilometrů. Moravská posádka vstoupila do závodu dobře, když v plejádě 92 soutěžících byla nejrychlejší na úvodní zkoušce, která se jela na Čínovském okruhu. Do konce první etapy dvojice Neumann – Hlavatý ještě vystřihla třikrát druhý nejrychlejší čas, proto si s přehledem držela průběžnou druhou příčku absolutní klasifikace mezinárodní rally. V rámci českého mistrovství pak Neumann vedl s náskokem téměř dvě a půl minuty před soupeři. A jak Vlastimil s Martinem první etapu dokončili, tak začali i druhou. Nejprve to byl druhý nejrychlejší čas a pak na téměř dvacet kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce Strašinská a posléze RZ Tedražická zajeli nejrychlejší časy mezi historiky. Na vítěze Vltava rally Luckyho na Lancii Delta HF Integrale posádka neměla, a tak klatovskou soutěž dokončila v poklidném tempu. V cíli byla dvojice Neumann – Hlavatý dekorována několika sady pohárů – v rámci MČR Historiků zvítězila a vítězství patří posádce pochopitelně i ve třídě F/7 a v kategorii 5. Přestože v absolutní klasifikaci Historic Vltava rally dojeli Neumann s Hlavatým druzí, v rámci evropské soutěže zůstali bez poháru, jelikož je Evropa hodnocena zvlášť. „Letošní Vltava byla rychlá a zároveň těžká hlavně díky počasí. My jsme se chtěli porovnat s evropskými jezdci a v tomto srovnání jsme nedopadli špatně. Musím vyzdvihnout atmosféru, která panovala mezi českými jezdci, kteří startují v historicích. Nálada zde byla skvělá, uvolněná a užili jsme si spoustu legrace. Připomnělo mi to dobu závodění, kdy ještě nehrály takovou roli finance, ale kamarádství. My jsme měli v pátek problém s obutím, kdy jsme na slicku absolvovali erzetu v dešti a zde nám kluci z Evropy trošku poodjeli. V neděli jsme pro změnu zůstali stát před startem zkoušky díky opožděnému startu, a jak byl motor rozpálený, spekly se nám kabely od svíček a ford jel na dva válce. Na výsledek to ale nemělo vliv. Konečné umístění je krásné, celý závod jsem jel na jistotu a auto jsem chtěl i šetřit. Musím pochválit kluky v týmu za skvěle odvedenou práci i „Hlavu“, na kterém je vidět, že závod od závodu roste,“ podělil se o dojmy po závodě Vlastimil Neumann.
V Klatovech startovaly i dva vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Na Šumavu poprvé zavítal Marek Vlček, který měl vedle sebe zkušeného Tomáše Plachého. Posádka týmu Rentor Racing s.r.o. si kladla za cíl sbírat zkušenosti a bez problémů náročnou rally dokončit. To se jí taky po čtrnácti rychlostních zkouškách podařilo. Vlček s Plachým byli v cíli klasifikováni na 27. místě absolutní klasifikace a ve třídě 3 obsadili pěknou čtvrtou příčku.
S vysokými ambicemi šli do rychlostních zkoušek Lukáš Matěna s Pavlem Zalabákem na místě spolujezdce v druhém evíčku. Královéhradecký pilot začal dobře, ale nevhodné obutí srazilo posádku z vedoucí příčky. Etapu dokončili Lukáš s Pavlem na průběžném druhém místě ve třídě 3 a těsně za TOP 10 absolutní klasifikace. Útok na lepší příčky se ale Matěnovi nepodařil a po kolizi s betonem musel závod opustit. „Šumava pro nás začala na výbornou, když se nám podařilo vyhrát úvodní dvě rychlostní zkoušky. I přes ne zrovna ideální volbu pneumatik jsme první etapu dokončili na druhém místě se ztrátou šesti vteřin za skvěle jedoucím Jaroslavem Pešlem. Do druhého dne jsme vstupovali s tím, že musíme tlačit hned od první erzety. Bohužel po nedobrzdění jsme sežrali beton, který nás vyřadil z boje a museli jsme odstoupit,“ vysvětlil odstoupení Lukáš Matěna.