Fandové shlédnou tyto krásné a nablýskané vozy s nostalgií dávných let od pátečního odpoledne na výstavě před zámkem v parku Svobody. Bugatti GP se pojede letos poprvé jako součást čtyřdílného šampionátu Grand Prix historických automobilů pod patronací Autoklubu České republiky. Zásluhou úzké spolupráce s organizačním týmem Ladislava Samohýla se návštěvníci mohou těšit na řadu historických skvostů.
Městské ulice Zlína ožijí opět nádherným zvukem historických vozů z dvacátých a třicátých let minulého století. Tehdy se proháněly v ulicích tyto nádherné skvosty, které časem vystřídal populární závod tzv. Zlínská osma. Lidé si opět připomenou časy, kdy automobily ještě byly pravými automobily, kdy se vozy jednotlivých značek výrazně lišily a řidič řídil nebo brzdil bez pomoci posilovačů či elektroniky. „Snažíme se každoročně sehnat výjimečná vozidla a rovněž osobnosti, které se usadí za volant těchto krásných strojů. Máme zajištěny vozy značky Bugatti, vedle několika kusů zlínských věrných kopií se jedná o originální kusy. Fanoušci se mají rozhodně na co těšit a čeká nás mimořádně krásná podívaná,“ pověděl Ladislav Samohýl, organizátor akce a velký nadšenec i milovník historických vozů.
V prvních dnech po spuštění přihlášek organizátoři již evidovali vozy Bugatti 57C Letourned et Marchand, Bugatti 57 Galibier, Bugatti 49, Bugatti 13, dále anglické vozy Bentley 4,5 l Blower, MG-M Midget, Triumph TR3, MG VA Special, Lagonda 2-Litre Supercharged, ale rovněž Sénéchal SS vedoucí jezdce Grand Prix Karla Kupky, Z4 Roadster (s podobným automobilem vyhrál Tomáš Baťa mladší v roce 1934 svou kategorii na Zlínské osmě), Z18 Sport nebo Aero Minor Sport. I při osmém pokračování v ulicích krajského města je zahrnuta v programu akce exhibiční jízda vozidel starších ročníků značek různých automobilů jako například Rolls-Royce, Hispano-Suiza, dále Darracq, Laurin&Klement, Škoda, Aero a další. Tyto vozidla budou kroužit po městském okruhu v čase od 18 do 18:20 hodin.
Premiéru má v letošním roce šampionát Grand Prix historických automobilů, který se koná ve spolupráci Autoklubu ČR a pořadatelů jednotlivých závodů. Nejlepší jezdec získá Putovní pohár prezidenta Autoklubu ČR Jana Šťovíčka. První ročník šampionátu se jede v roce, kdy Autoklub ČR slaví 115. výročí založení a 90. výročí existence klubového domu. Při této příležitosti byla odhalena ve vstupní pasáži v Opletalově ulici busta slavné závodnice Elišky Junkové. Soutěž je vypsána pro vozidla vyrobená do roku 1939, soupeří se v jízdě pravidelnosti. Nejde o závodění ve smyslu dosažení co nejrychlejšího času, ale o takzvané zkoušky pravidelnosti, kdy je úkolem posádky dodržet předepsaný čas pro absolvování trati.
Průběžné pořadí po dvou odjetých závodech: 1. Karel Kupka (Sénéchal SS/rok výroby 1924) 15 bodů, 2. Jiří Čekan (Aero 50 Roadster/1938) 15, 3. Tomáš Vališ (Aero 750 Sport Coupé/1934) 14, 4. Milan Vaníček (Salmson GS/1926) 12, 5. Alois Švec (MG VA Special/1938) 10, 6. Radek Pilek (Jawa Minor/1939) 10, 7. Vojtěch Masojídek (Bugatti 37A/1928) 8, 8. Karel Klein (Jaguar SS 100/1936) 8, 9. Miloslav Regner (Fiat 509 Torpedo/1925) 6, 10. Robert Kubelka (Z4 Roadster/1934) 6 atd. Poznámka: při rovnosti bodů rozhoduje rok výroby vozidla.
VIII. ročník BUGATTI GRAND PRIX 2019
Pátek 16. srpna – časový program
14:00 – 20:00 hod. – výstava historických vozidel pro veřejnost v prostorách před zámkem ve Zlíně
17:20 – 17:40 hod. – odjezd účastníků od zámku na start k 21. budově
17:45 – 18:05 hod. – start Bugatti Grand Prix 1. jízda (3 kola)
18:05 – 18:20 hod. – exhibiční jízda historických vozidel
18:20 – 18:40 hod. – start Bugatti Grand Prix 2. jízda (3 kola)
20:00 hod. – vyhlášení (park Svobody u zlínského zámku)
Další informace najdete na webové stránce www.bugattigp.cz