Stalo se tak zásluhou posádek Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí, které obsadily první dvě příčky.
Ještě před čtvrtečním startem čelil tým Citroën Sport mnoha neznámým, které vycházely především z nejistoty nasazení nových aut do šampionátu. Mezi neznámé patřil také fakt návratu trojnásobného mistra světa Loeba po zranění ruky, které si v závěru loňské sezony přivodil pádem z horského kola. Jaká bude jeho kondice? Tak zněla velice častá otázka. Mezi neznámé se vkrádala rovněž možnost sněžení. Ta ale padla velice záhy stejně jako ty, které se točily kolem týmu Citroën, jeho vozů a také Loeba. I když se peloton jezdců po deseti letech vrátil do regionů Vercors, Ardcche a Haute Loire, místo sněhu je vítalo jaro. Výběr pneumatik tak byl oproti jiným létům mnohem jednodušší.
Až extrémně rychlé noční rychlostní zkoušky úvodní etapy potvrdily předpoklady, že C4 WRC bude velice rychlým autem. Současně za Loebem, týmovým lídrem, dokázal zabrat Dani Sordo a jel na druhém místě. Poodhalil tak obrovský potenciál, který nový vůz má. Když se oba vozy se svými posádkami dostaly do čela pořadí, všichni v Citroën Sport si hluboce oddechli úlevou z nejistoty.
Také další dny průběhu jubilující Rallye Monte Carlo prokázaly vysokou konkurenceschopnost citroënů. Posádky pak přidaly další nejlepší časy a ve třetí etapě už si mohly užívat svého náskoku před pronásledovateli. Nedělní superspeciálka zatloukla poslední skobu pro ukotvení konečného pořadí na prvním a druhém místě.
„Tohle double je výsledkem naší tvrdé práce, kterou tým Citroën Sport odvedl,“ zářil Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport. „Pro mě je to zadostiučinění za všechna naléhání, aby se Citroën vrátil do šampionátu v rallye. Tohoto fantastického úspěchu na asfaltu jsme dosáhli také díky pneumatikám BFGoodrich. Nebývá zrovna obvyklé, aby nový vůz hned při svém prvním startu dosáhl takového výsledku. Citroën C4 WRC byl nejrychlejší na devíti rychlostních zkouškách v řadě a osmkrát figuroval na prvních dvou místech. Je to jednoznačný vstup na mezinárodní scénu.“
Citroën si tak mohl při slavnostním ceremoniálu oficiálně připsat své čtvrté vítězství na nejstarší rallye v seriálu světového šampionátu. O všechny se zasloužila posádka Sébastien Loeb – Daniel Elena. V letech 2003, 2004 a 2005 Monte Carlo vyhrála na voze Citroën Xsara WRC, nyní s novým vozem C4 WRC. Loeb se tak vyrovnal legendám tohoto sportu, jakými jsou Sandro Munari, Walter Röhrl a Tommi Mäkinen, kteří rovněž vyhráli čtyřikrát.
„Výsledek je velikou odměnou pro všechny v týmu Citroen Sport,“ říkal v cíli nadšeně Sébastien Loeb. „Je to opravdu fantastické. Před startem byla spousta neznámých veličin - moje ruka, nové auto, soupeři, nové tratě. Tušil jsem, že to nebudu mít lehké ani s Danim, který zajel skvěle. Je nádherné se radovat ze čtvrtého vítězství v Monte. Lepší start do nové sezony jsme si nemohli ani vysnít. Double je velkým povzbuzením pro celý tým. Přijali jsme výzvu na asfaltu, teď stojíme před dalšími - na sněhu a šotolině.“
Dani Sordo zvládl bezchybně tlak, kterému byl vystaven z obav o výsledek svého týmu. „Kdyby mi někdo řekl, že při svém prvním startu s vozem C4 WRC dojedu hned na stupních vítězů, asi bych mu nevěřil. Být druhý na Monte Carlu, to je jako sen! Nechci se ale nechat unášet. K dalšímu podniku ve Švédsku budu přistupovat tak, jako by se jednalo o úplně nový začátek sezony. Sébastien je mistr světa a já tu nejsem od toho, abych se ho snažil porážet. Musím se učit a zlepšovat.“
Vítězství v rychlostních zkouškách:
1. etapa – RZ 1: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2: Sébastien Loeb (Citroën C4).
2. etapa – RZ 3: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 4: S. Loeb – RZ 5: D. Sordo – RZ 6: S. Loeb – RZ 7: D. Sordo – RZ 8: S. Loeb.
3. etapa – RZ 9: S. Loeb – RZ 10: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 11 a 12: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 13: C. Atkinson – RZ 14: M. Hirvonen – RZ 15: C. Atkinson.
Nejlepší časy celkem:
S. Loeb 6 - D. Sordo 3 – M. Hirvonen 3 a C. Atkinson 3.
Vedení v soutěži:
RZ 1 až RZ 15: S. Loeb.
Konečné pořadí 75. Rallye Monte Carlo:
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3:15:27,4
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 38,2 s
3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 1:22,8 min.
4. C. Atkinson/G. McNeall (Subaru Impreza) + 2:28,1
5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:28,3
6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 3:12
7. T Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 3:38,1
8. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 4:39,4
9. J.M. Cuoq/D. Marty (Peugeot 307) + 5:59,7
10. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 6:37,3
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
1. Citroën 18 bodů – 2. Ford 10 – 3. Subaru 8 – 4. OMV Kronos Citroën 2 – 5. Stobart 1.
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí pilotů:
1. S. Loeb 10 bodů – 2. D. Sordo 8 – 3. M. Grönholm 6 – 4. C. Atkinson 5 – 5. M. Hirvonen 4 – 6. P. Solberg 3 – 7. T. Gardemeister 2 – 8. J. Kopecký 1.
Citroën