Před startem
Ze seznamu přihlášených se již před soutěží dalo vyčíst, že některé týmy dalekou cestu neabsolvují a budou se pilně připravovat na nadcházející podniky. Což ovšem neplatí pro BP FORD, STOBART FORD, MUNCHI´S FORD, CITROËN WRT, SUBARU WRT.
Na start se postavilo 85 posádek. S nejvyššími příčkami se počítalo pro Gronholma, Loeba, Solberga. Čekal se rovněž strhující boj o titul mezi prvně jmenovanými. Další mohli jen překvapit.
Drama v první etapě
Počasí připravilo na úvod déšť a mlhu. Úzké šotolinové lesní cesty se staly velmi kluzkými. V první etapě se udály zajímavé věci. Nejprve se vedení ujal mladý a talentovaný Latvala, následovaný Loebem, Atkinsonem a Gronholmem. V RZ 3 havaruje Gronholm, v následujícím servisu odstupuje pro poškození rámu. Situace tak vypadala lépe pro Loeba, který se držel třetí za duem Fordu, Latvalou a Hirvonenem.Na 6 Rz havaroval Atkinson a pohroma pro Subaru následovala, kdy po Rz6 končí Solberg P.. Velký boj probíhal o čtvrté místo mezi Dani Sordem a Henningem Solbergem. Na prvním místě šel spát Hirvonen, druhý Loeb zaostával 10,3s, takže se očekávalo, že bude velký boj o vítězství. Další místa Latvala, Sordo a Henning Solberg.
Vyvrcholení boje
Do sobotního rána se nejlépe probudil Loeb, který vyhrál úvodní test. Na dalším testu mu Hirvonen vrátil zkušeně porážku, a na třetí sobotní RZ už Loeb odpočíval v příkopě. Naprosto nezvládl koncentraci. Později se ukázalo, že jeho spolujezdec, Daniel Elena, mu onu inkriminovanou zatáčku přečet pozdě a bylo vymalováno. Po průjezdu příkopem končí i Latvala.Hirvonen se tak mohl soustředit na hlídání vedení. Zle na něj dotíral Sordo, ale také se nevyvaroval problémům, ale všechny ustál. Překvapením byl nevýrazný výkon Stohla. Oba Fordy Munchi´s jely svůj standard. Xevi zde jel poprvé, tak že se od něj nedal čekat úspěch, v RZ 12 opustil trať. Hirvonen ukončil druhou etapu s vedením o 38s před Sordem. Třetí byl překvapivě poprvé zde startující Henning Solberg.
Status quo a boj o 4. místo
Zkoušky nedělní etapy prosvítilo slunce. Hirvonen i Sordo jako by vyhlásili klid zbraní a vzájemně neútočili, jelikož si oba byli vědomi týmových povinností dovézt body. V superrally nastoupil Loeb, vyhrál čtyři RZ, ale pro poruchu hydrauliky nedokončil. Znovu nastoupil i Peter Solberg a v cíli mu patřilo 16. místo, a dva body pro značku SUBARU. Ve stejně nevýrazném výkonu pokračoval Stohl. Ve stínu stabilního pořadí na čele, se už ráno rozhořel obrovský souboj mezi Compacem a Wilsonem. Ráno měl navrch Companc 18 vteřin. V polovině dne už jen 7 vteřin a po krátké přejezdové RZ a superspeciálkách dokázal Wilson zatáhnout a v cíli se mohl radovat. Byl čtvrtý a Compance porazil o 2,1 vteřiny. Celkovým vítězem se stal Hirvonen, druhý Sordo (+37,4) a skvělým třetím místem se blýskl Henning Solberg (+4,33.7).
Dalším podnikem je 16.-.18. listopadu Irská rally s centrem ve městě Sligo. Povrchem bude opět asfalt a ostrovní počasí.