Irská rally: Ohlédnutí

Sordo, Dani | foto: Citroën Sport

Včera skončila blátivá Rally Ireland. Došlo zde k mnoha zajímavým událostem, zejména v boji o titul. Některé posádky velmi překvapily.

Irsko bylo letos druhou zemí, která se dočkala své premiéry v mistrovství světa. Kolotoč MS tak poprvé zavítal do Irska, kde na jezdce čekala mimořádně náročná trať, jejíž podmínky ještě zhoršovalo počasí. A fanoušci se tak mohli těšit nejen na další pokračování mimořádně vyrovnaného souboje o letošní titul mistra světa, ale i na mimořádně vysoký počet vozů WRC na startu.

Soutěž samotná začala už ve čtvrtek v Belfastu. Nejlépe si s městskou RZ poradil Gronholm. Zostra závodit se začalo již tradičně ale až v pátek. Nejlépe začal, i když s poškozeným tlumičem Loeb. Statně mu sekundoval týmový kolega Sordo, který do prvního servisu přijížděl jako vedoucí jezdec.To už ale v soutěži nepokračoval Gronholm, na kterého přišla krize. Bohužel z toho byla rána do zdi a bylo po závodě. Těmto třem dokázal sekundovat pouze Hirvonen a překvapivě dobře se na podmínky adaptoval Latvala. Na dalších místech už byly značné rozdíly. Svůj lepší standard jel Stohl. 

Ve druhé sekci vypadl Henning Solberg a definitivně se zastavila Fabia WRC Donnellyho. Venku byli Atkinson, Pons i Stohl. Pro první dva jmenované to znamenalo konec. Dobré časy zajížděl jeho bratr Petter. Loeb se ujal vedení, ale nemohl jet úplně v klidu, jelikož Sordo byl za ním jen pár vteřin. Velký boj se odehrával o třetí místo, kdy se Hirvonen a Latvala rvali o každý metr trati. Spát se šlo ale v nezměněném pořadí.

V sobotu na posádky nečekala tak těžká etapa. Další krize přišla na Stohla, tentokrát prolétl brankou a nemohl nastartovat. A aby toho nebylo málo, na další RZ se zastavil o betonový sloupek, a to definitivně. V ondboardu se ptal spolujezdkyně kde že se stala chyba. Loeb si během tří RZ vypracoval již solidní náskok před chybujícím Sordem. Stejně tak Latvala se vzdálil Hirvonenovi, kterého začal ohrožovat dobře jedoucí Petter Solberg. Na dalším místě jel skvěle na gumách Pirelli Wilks. Dál následoval Atkinson. Loeb ke konci etapy trochu  zvolnil. Pořadí se neměnilo. Jen Solberg se mohl na neděli vyspat k velkému útoku na Hirvonena.

Nedělní etapa, jedna docela dlouhá RZ na rozjezd a dvě kratší, završené kratičkou televizní RZ okolo pobřeží. Loeb udržoval náskok, a ten mu nezkazila ani desetivteřinová penalizace. Solberg se sice nadechl k velkému útoku na čtvrté místo, ale Hirvonen mu dokázal vzdorovat. Solberg se tak raději spokojil se pátou pozicí. Velmi dobrý výkon podával Wilson. Zcela překvapivě se držel vysoko v pořadí mladíček Mikkelsen.

Loeb tedy vítězstvím významně nakročil k zisku čtvrtého titulu mistra světa v řadě. Na konci listopadu ve Walesu mu stačí vyválčit z Anglických lesů páté místo. Druhým místem potvrdil své dobré kvality na asfaltu Sordo. Třetí Latvala a čtvrtý Hirvonen. Výsledek Fordu, měl za následek zisk titulu mezi konstruktéry. Páté místo Solberga znamená letos světlý bod u účinkování Subaru WRT v sezóně. Šesté místo Wilks, který potvrdil své kvality. Sedmé místo a dobrý výsledek v podání Wilsona. Místní jezdec MacHale osmý. Překvapivě deváté místo mladíček Mikkelsen. Ovšem za ním pořadí vřelo, jelikož zde probíhal boj o vedení v PCWRC. Například Araujo předjel McShea, aby následně poslal své Mitsubishi mimo trať.

Bitva o titul se přiostřila. Vypadnutím Gronholma se dostal do vedení Loeb, ale jen o šest bodů. Gronholm podle svých slov boj nevzdává, ale naopak se již pilně připravuje na šotolinové zkoušky ve Walesu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy