Začněme po pořádku. Poslední soutěž měla rozhodnout o tom, kdo se stane mistrem světa pro sezónu 2007. Lépe na tom byl Francouz Sebastien Loeb a Citroën C4 WRC. Šest bodů ztrácel Marcus Gronholm a Ford Focus WRC 07. Pokud by chtěl Fin uspět, musel vyhrát a Loeb nesměl být lepší než pátý. O titul jej tak mohla připravit jen jezdecká chyba nebo nehorázní smůla.
Začněme od začátku. První den, ři RZ a dva průjezdy každé z nich. Předpověď počasí vyšla dokonale, takže lilo a do toho ještě v lesních pasážích se přidala mlha. Na první RZ byl Loeb rychlejší o 5,5 vteřiny. První čas vykouzlil Hirvonen. Velmi pěkný výkon hned od začátku soutěže začal Jarri Matti Latvala, čtvrtý čas. Ford zmobilizoval všechny posádky na pomoc Gronholmovi k titulu, ale už na první Rz ztratil jednoho bojovníka. Na vině byl defekt na voze Henninga Solberga. Po první sekci měl Hirvonen náskok na svého týmového kolegu už 21,4 vteřiny. Loeb byl vteřinu zpět. Velmi dobré časy jezdil mladý Wilson a díky nim předstihl Stohla.
Na druhý průjezd rychlostních zkoušek se nachystalo i počasí, neboť připravilo ještě hustší liják a více mlhy. Více ke zhoršení podmínek na trati přispěla ještě tma. V těchto náročných podmínkách se nejlépe cítil Hirvonen, který zaznamenal dva nejrychlejší časy. Dvě desetiny zpět byl na RZ Gronholm. Velké problémy měl Loeb, když mu přestávala svítit světelná rampa a klidně mohl skončit mimo trať. Některým posádkám zase přestávaly fungovat stěrače. Tyto problémy postihly výborně jedoucího Latvalu. Inu bez stěračů se jet nedá a tak mladý Fin šel do superrally. Dašlími problémy bylo i mlžení čelního skal, se kterým bojoval Henning Solberga a dva jezdci Subaru WRT Pons i Atkinson. Náš Jan Kopecký se blátem probrodil na místě jedenáctém. Velké překvapení bylo desáté místo Mikkelsena.
Sobotní etapa byla, oproti pátku, procházka růžovou zahradou. Tato etapa může být nazvána Latvalovým dnem. Až na večerní Super RZ vyhrál Fin všechny RZ. Vypadá to, že talent začal soupeřům ukazovat záda. Vedoucí příčku si nadále udržoval Hirvonen. Druhý mladík, tentokrát z Norska, za volantem Focusu WRC 06 doplatil na svou nezkušenost a nenapsaný balvan na pravé straně rychlé zatáčky skončil kolostřešní kombinací, která znamenala stop. Hned ráno nedobrzdil Rautenbach s Xsarou WRC týmu PH Sport a vletěl čelně přímo do břehu přes křižovatku. Ve stejném místě měl problémy i Pons, ale ten krizi ustál pouze s poškozeným tlumičem. Velký boj se rozhořel mezi Wilsonem a Atkinsonem. Do neděle lépe vykročil australan.
V neděli opět začalo pršet. Což ovšem sedělo Latvalovi, který vyhrál všechny čtyři rychlostní zkoušky. Bylo vidět, že čelo, tedy Hirvonen, Gronholm a Loeb si hlídají své pozice. Vyvrcholil tuhý boj mezi Wilsonem a Atkinsona, kdy jezdcům na Fordu šlo o co největší zisk bodů do poháru konstruktérů, protože stále byla šance se dostat na třetí místo před Subaru. O nominaci na sezónu 2008 pro tým Ford BP si výrazně řekli Latvala s Hirvonenem, a potvrdili tak, že příští sezóna nemusí být jen dominancí jednoho pilota.
Nic převratného na čele se neudálo. Loeb si pohlídal třetí pozici a stal se mistrem světa pro rok 2007. Na Marcuse Gronholma “zbyla“ druhá pozice, tedy vicemistr. V příští sezóně jej nejspíše uvidíme jako rádce mladého Mikkelsena. Čtvrté místo je letošním lepším výsledkem pro Subaru WRT a Pettera Solberga. Druhý rok ve WRC zakončil pátým místem Dani Sordo. Místo šesté mladíček Wilson, který za sebou dokázal udržet sedmého Atkinsona. K osmé pozici se protrápil Stohl. Deváté místo a slibný výkon Pons. Desátý velký talent Latvala a na jedenáctém místě náš Jan Kopecký a derniéra Škody Fabie WRC.
Na místě dvacátém, což je slibný výkon posádky Prokop / Tománek, když ve voze Lancer EVO IX dlouho neseděli. A po několika defektech 25. místo Štěpán Vijtěch se stejným vozem.
Poháry jsou rozdány a my už sledujeme vývoj směřující k Rally Monte Carlo 2008.