Rally Acropolis: Review

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel | foto: Citroën Sport

RALLY ACROPOLIS; REVIEW: Je za námi dalších několik set kilometrů světové rally soutěže, a proto vítejte u krátkého ohlédnutí.

Řecká rally je pověstná velmi náročnými podmínkami na trati. Všudypřítomné kameny, horko, prach... no zkrátka žádný med. Ale když chcete získat body do šampionátu, musíte si vy i vaše technika projít peklem. Subaru po pečlivém vývoji nasadilo na řeckou šotolinu novou (r)evoluci svého modelu Impreza WRC. Nový vůz nese označení S14 nebo také WRC 08. Celý tým (včetně jezdců) vkládal do nového vozu velké naděje. O tom, jak se premiéra podařila si povíme za chvíli.

První den začal (až na hodiny Gigiho Galliho) poměrně klidně. Na prvních šesti místech se umístili jezdci tří „hlavních“ továrních týmů (Ford, Citroen, Subaru) a za nimi se poskládali ostatní. RZ 1 byla poměrně krátká a časové rozdíly nebyly nijak výrazné. Martin Prokop v kategorii PCWRC zaváhal a po jezdecké chybě se propadl na úplný konec průběžného pořadí. Nedařilo se mu ani druhý den a tak nakonec jeho výkon nepatřil mezi ty, kterými by se mohl chlubit.

Na RZ 2 trochu zaváhal Mikko Hirvonen (Ford) a ztratil cenné sekundy. Ve vedení se usadil Jarri-Matti Latvala a hned za ním jely oba Citroeny (Loeb a Sordo). Na RZ 3 se první trojice trochu vzdálila ostatním a vypadalo to, že o pódiu je „rozhodnuto“. Na další zkoušce zajel Latvala o trochu pomaleji a oba Citroeny šly před něj – stále ale byly na dostřel. Pořadí ve zbytku pole se měnilo jen minimálně. Obě Subaru si vedla dobře a bylo z toho průběžné páté místo pro Pettera Solberga a osmé pro Chrise Atkinsona. Gigi Galli musel po dopadu na kámen kvůli poškození tlumiče skončit.

Po zbytek dne se o páté místo prali bratři Solbergové a na špici se bojovalo o sto šest. Na poslední RZ dne však přisla smůla pro tým Ford. Oba jezdci poškodili své vozy a propadli se na konec bodovaných pozic. Ostatní z toho pouze profitovali a P. Solberg se najednou s novým vozem ocitl na bronzovém stupínku. Na poměrně překvapivé páté místo se dostal Urmo Aava (Citroen) a na pěkný výsledek měl našlápnuto i Henning Solberg (průběžně čtvrtý).

Na začátku druhé etapy jel zase Latvala velmi rychle a ihned začal šplhat pořadím nahoru. Aava se propadl kvůli defektu až mimo bodované pozice. Na RZ 9 potkal defekt i Seba Loeba a do vedení tak šel jeho týmový kolega Dani Sordo. Po dojetí do cíle jezdci „hromadně“ měnili kola. Nastoupili do vozů a... Chris Atkinson neodjel. Závada na elektroinstalaci jeho vozu ho poslala do Superally.

A aby nebylo málo defektů, další potkal Hirvonena. Ten se rozhodl pokračovat a nevyměňovat kolo na trati. Bohužel ho dojel Petter Solberg, kvůli zvířenému prachu toho moc neviděl a ztratil. Mikko se mu šel v cíli omluvit za zdržení. RZ 11 přinesla další trable pro Latvalu, kterému „vypadlo“ turbo a jeho vůz tak měl až do servisu jen zlomek výkonu. Na RZ 12 pak zakusil defekt i Dani Sordo. Musel vyměnit rozbitou pneumatiku za poškozenou a doufat, že vydrží. Nevydržela a Sordo ztratil přes čtyři minuty. Ve vedení byl tak na konci dne Loeb, druhý P. Solberg a třetí H. Solberg. Asi málokdo by tipoval takovéto stupně vítězů...

Dá se říct, že v neděli už se staly jen dvě zajímavější události. Dani Sordo vylepšil svoji pozici a bojoval o každý bod. H. Solberga potkaly nepříjemné problémy s motorem a propadl se na osmé místo. Žádná další výměna pořadí již nepřišla a Sebastien Loeb se tak mohl radovat z dalšího vítězství. Na druhém místě dokončil P. Solberg a premiéra nového vozu týmu Subaru tak vyšla skvěle. Atkinson musel nakonec odstoupit, ale to byla jen malá kaňka na Solbergově úspěchu. Na vydřeném třetím místě dokončil soutěž Hirvonen a na čtvrtém Aava. Snad každá posádka musela během soutěže řešit nějakou závadu, píchlé kolo nebo jinou nepříjemnost. Řecko prostě není pro bábovky :)

V pořadí MS se Rally Akropolis projevila tak, že vede Sebastien Loeb s náskokem jediného bodu před Mikko Hirvonenem. Kvůli nulovému bodovému zisku z Řecka již ztrácí třetí Atkinson 18 bodů. Výrazně si polepšil P. Solberg, který se dostal na šesté místo. Ford přišel v poháru konstruktérů o svůj bezpečný náskok a vede před Citroenem již jen o dva body. Subaru si hlídá svoji pozici před týmem Stobart VK.

Výsledky rally najdete zde

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy