Ove Andersson, který v minulosti přivedl značku Toyota do světové rally a později šéfoval týmu japonské značky ve Formuli 1, tragicky zahynul při nehodě během Milligan Vintage Trial, jihoafrického závodu historických vozů. Volvo 444 sedmdesátiletého pilota se v předposlední etapě rally čelně srazilo s autobusem.
V roce 1979 založil TTE, nedaleko německého Kolína nad Rýnem, kde vyrostlo zcela nové sídlo, sloužící dodnes formulovému týmu Toyota.
Andersson byl majitelem společnosti do roku 1993, kdy ji odkoupila samotná Toyota Motor Corporation; od té doby nese název Toyota Motorsport GmbH. Pro japonskou automobilku to bylo zlaté období, s Celicami 4WD vybojovali tituly mistra světa postupně Carlos Sainz (1992), Juha Kankkunen (1993) a Didier Auriol (1994). Dařilo se i v hodnocení značek, tam Toyota vyhrála v letech 1993, 1994 a 1999. Poslední úspěch byl labutí písní japonské značky v rally, po třech letech s Corollou WRC se Toyota definitivně rozhodla přestoupit do Formule 1. Kaňkou byla sezona 1996, ze které byla Toyota diskvalifikována kvůli odhalení nepovolené úpravy turbodmychadla.
Ove Andersson ukončil své působení v motorsportu v roce 2003 a na ranči v Jižní Africe si užíval pokojného stáří. Právě z tohoto ranče startovala i ona osudná klasická rally.
Ove Andersson tragicky zahynul
Tragická nehoda při závodech historických vozů v Jižní Africe vzala život legendárnímu otci rallyové a formulové Toyoty.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové
-
Počasí: Zimu do Česka přinesla tlaková níže Caetano. Co od ní můžeme čekat?
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka