Pioneer Carrozzeria Rally Japan: Preview

Rally Japan (JPN) | foto: Archiv RallyZone.cz

Předposledním podnikem mistrovství světa v rally se bude odehrávat v Japonsku. Oproti minulým zvyklostem se soutěž přesunula do jižnější části ostrova Hokkaido.

Centrum soutěže je ve městě Sapporo. Zde na místním stadionu, který je z roku 2001 s kapacitou 42 831 diváků. Je to multifunkční stadion pro fotbal a baseball. Zde se pojede i divácká superspeciálka. Okolo něj je servisní zóna i ředitelství soutěže. Pořadatelé rovněž kompletně změnili rychlostní zkoušky.
Místopis

Japonsko, země vycházejícího slunce (Ni Hon Koku). Rozkládá se na čtyři hlavních ostrovech.  Nevyšší horou je Fujisan – 3776 metrů nad mořem. Úředním jazykem je japonština. Japonsko má 127,5 mil. obyvatel. Hlavním městem je Tokio. Stáje konstituční monarchie s císařem  Akihitem. Nejvíce rozšířené náboženství je šintoismus, druhé je buddhismus. Správně je členěno na 47 prefektur.Žijí zde také velmi početné menšiny. Nejvíce Korejců, Číňanů, Brazilců a Američanů. Japonsko vydělává hlavně na výrobě automobilů, a dalších dopravních prostředků, strojírenství a elektronice. Časový posun je plus devět hodin.

Zajímavostí jsou ceny pokojů v době rally. Dvoulůžkový pokoj se pohybuje okolo 10 000 JPY to je asi 2132 Kč. Což není mnoho. Pro srovnání třeba jídlo:  jednoduchý pokrm: 550-800 jenů (100-170Kč),  speciality: 2700-5000 jenů (500-1000Kč) ,mléko 1,5l: 190 jenů (40 Kč) nudle: 400 jenů(86 kč)   průměrná cena za vstup do muzea/chrámu: 500 jenů (90 Kč) internet za 1h.: 500 jenů (90 Kč) Nevím kolik bere průměrný Japonec, ale jeden nejmenovaný absolvent VŠE na stáži v Japonsku měl plat 170 tis. Jenů tedy 36,250 Kč. Bydlení (garsonka )a telefon 70 tis. Jenů tedy asi 14,5 tis. Kč. Je to zajímavé.

Trať

Povrchem je šotolina. Pořadatel má nejen nového hlavního partnera, ale také úplně nové tratě. Obecně se pojede na klouzajících, velmi úzkých cestách v hornatém terénu. Nyní zní předpověď počasí jako přeháňky a plus tři stupně. Na víkend je hlášeno zataženo, ale bez deště. Teploty v noci 3 ve dne 12 stupňů. Pršet by mělo až v neděli.

První etapa vede východně od Sappora v hornatém terénu. Čtyři rychlostní testy dvakrát a dvakrát i speciálka v Sapporu. Rychlostní zkoušky vedou lesem v horách, První dvě rychlostní zkoušky startují ve 180 metrech nad mořem a stoupají až téměř do sedmi set. Nejdelší z nich je první a ta má téměř třináct kilometrů. První etapa má devadesát ostrých kilometrů.

Druhá etapa se jede jižně od Sappora v lesích okolo jezera Shikotsuko. Opět čtyři úseky dvakrát a dva průjezdy superspeciálkou. Zkoušky jsou méně kopcovité. Ty jsou jen dvě. Nejdelší je druhá zkouška dne, 33,12 km. Nejkratší je divácká 2,57 km. Celkem má etapa 156 ostrých kilometrů.

Třetí etapa je ještě jižněji. Posádky nečeká takzvaný dojezdový den, ba naopak. Jede se ještě celkem devět rychlostní testů. Nejdelší má téměř třicet kilometrů. Nejkratší, když nebereme superspeciálku tak téměř čtyři. Dohromady to dává téměř sto ostrých kilometrů. Celkově má i s přejezdy soutěž délku 1316 km.

Stavbu nové speciálky můžete vidět ZDE.

Časový harmonogram

Vzhledem k tomu, že je časový posun plus devět hodin, tak většina se pojede v noci a k ránu našeho času. Zde máte časový harmonogram v již přepočítané podobě na ČR.

I.Etapa

RZ 1    Heper 1    13,24 km    01:11
RZ 2    Yuparo 1    11,10 km    01:39
RZ 3    Isepo 1        13,67 km    02:42
RZ 4    Pipaoi 1    5,74 km    03:28

    Service A - Sapporo Dome - 30 min  03:47

RZ 5     Heper 2    13,24 km    06:28
RZ 6    Yuparo 2     11,10 km    06:56
RZ 7      Isepo 2        13,67 km    07:59
RZ 8     Pipaoi 2    5,74 km    08:45
RZ 9 Sapporo 1    1,49 km    10:14
RZ 10 Sapporo 2    1,49 km    10:24

    Service B - Sapporo Dome - 45 min 10:37 
            Etapa celkem90,48 km

II. ETAPA

    Service C - Sapporo Dome - 15 min  23:30

RZ 11 Imeru 1    2,57 km    00:28
RZ 12 Nikara 1    31,12 km    01:21
RZ 13 Kamuycep 1    33,66 km    02:37
RZ 14 Kina 1        9,55 km    03:32

    Service D - Sapporo Dome - 30 min 3:37

RZ 15 Imeru 2    2,57 km    05:50
RZ 16 NIkara 2    31,12 km    06:43
RZ 17 Kamuycep 2    33,66 km    07:59
RZ 18 Kina 2        9,55 km    08:54
RZ 19 Sapporo 3    1,49 km    10:09
RZ 20    Sapporo 4    1,49 km    10:19

       Flexi-Service E - Sapporo Dome - 45 min 10:32
                Etapa celkem 156,78 km

III. ETAPA (2.11.)

    Service F - Sapporo Dome - 15 min 22:00

RZ 21 Koyka    1     3,57 km    23:07
RZ 22 Iwake 1    3,57 km    23:56
RZ 23 Sikot 1        27,76 km    00:21
RZ 24 Imeru 3    2,57 km    00:53
RZ 25 Sapporo 5    1,49 km    02:06

    Service G - Sapporo Dome - 30 min 2:36

RZ 26 Koyka 2    3,57 km    03:58
RZ 27 Iwake 2    3,57 km    04:47
RZ 28 Sikot 2        27,76 km    05:12
RZ 29 Imeru 4    2,57 km    05:44

       Service H - Sapporo Dome - 10 min 06:00
            Etapa celkem96,43 km  Soutěž celkem343,69 km

PCWRC

Soutěž se také započítává do šampionátu produkčních vozů vedoucí jezdec zde nestartuje. Do vedení, v případě povedené soutěže, se může dostat Häninnen. Z dalších známých jmen pojede Arai, Bryndilsen a třeba Rus Novikov. Nebudou chybět  Araujo a Nutahara, jedoucí s novým Mitsubishi Lancer EVO X.

Favorité

Koho pasovat do role favorita je velmi těžké. Nevíce bodů chce získat každá posádka která statuje. Co se titulu týče tak nejvíce chtějí získat oba rivalové Citroen a Ford. Možná proběhne korunovace mistra. Ale spíše by měly posádky Fordu stáhnout náskok Citroenu. Já ale vsadím na Subaru, které jede doma a bude se chtít patřičně ukázat. Má na to potenciál, kvalitní techniku a dobré jezdce. Překvapit může ale i mladý Latvala a třeba i Angličan Wilson, který skončil vloni čtvrtý. Vyloženě překvapit může Suzuki. Soutěž bude velmi náročná.


Mapy s popisem RZ a oficiálního časového harmonogramu najdete ZDE
Seznam přihlášených je ZDE

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy