I když tovární tým škodovek letos nenasadí svoje auta na všechny podniky IRC, podle Karla Pokorného z mediální komunikace Škoda motorsport se plánuje účast na pěti až šesti podnicích. Jak dále uvedl pro Eurosport, na Fabii S 2000 se intenzivně testovalo celý minulý rok a tak doufá, že si Škoda znovu uvědomí, že patří do světového motorsportu. Mimochodem, při registraci se naše automobilka stala teprve šestou, jejíž stroje baví diváky v sérii IRC.
Dnešní etapu přitom škodovky zásluhou Juho Hanninena vyhrály. Po třech erzetách tak Fin vede před druhým Stephanem Sarrazinem. Jan Kopecký zhruba sedm set metrů po startu ztratil posilovač řízení, a tak se musel se svým strojem pořádně prát. Přesto třetí erzetu skončil na 6. místě, dvě příčky za Hanninenem. Během ní přitom oba použili různou směs pneumatik - zatímco Hanninenova Fabie jela na pneumatikách na sníh, jeho týmový kolega jel na speciálním obutí připraveném BF Goodrichem, které má na pneumatice mal cvočky zajišťující lepší grip na ledě a sněhu.