Auta
Éra vozů specifikace WRC (World Rally Car) v současné podobě se již definitivně blíží ke svému konci. Letos budou tyto vozy naposledy představovat „top ligu“ rallyového závodění. Již na začátku příští sezóny se mistrovství světa dostane do jakési přechodové fáze, ve které se budou soutěží účastnit současné vozy WRC po boku nově zavedených vozů specifikace Super2000+. V roce 2011 však již vozy WRC ze světové scény vymizí úplně a budou nahrazeny vozy Super2000+. Tyto nové vozy Super2000+ budou koncepčně vycházet ze stávajících vozů Super2000, ale již na první pohled od nich budou odlišeny karosářským kitem, který bude obsahovat velké přední i zadní křídlo podobného typu, jako nosí vozy WRC. Pod kapotou budou mít schovaný další kit, jehož obsahem bude menší turbodmychadlo, díky němuž naberou vozy znatelně na výkonu motoru. Tyto vozy by tak měli představovat jakýsi mezistupeň mezi cenově úspornější kategorií Super2000 a divácky značně atraktivní, leč velmi drahou kategorií WRC.
Nové vozy budou vycházet ze speciálů S2000. Uvidíme v mistrovství světa i Škodu s upraveným vozem S2000+?
Motory
Všechny týmy budou muset FIA oznámit, ve kterých soutěžích použijí stejné motory. Světová rada totiž určila, že jeden motor bude muset být nasazen minimálně při dvou podnicích. Týmy, které se zúčastní deseti nebo dvanácti soutěží, budou muset nahlásit čtyři takováto spárování. Pro týmy, které uvidíme jen na devíti nebo osmi podnicích, jsou předepsány pouze tři.
Převodovka a náhradní díly
Před začátkem sezóny musí všechny týmy podat FIA také seznam, ve kterém bude popsáno v jakých soutěžích týmy použijí stejné převodovky a náhradní díly. Světová rada totiž odsouhlasila, že vždy na dvou soutěžích musí tým použít stejné součástky. Pro tento pár soutěží budou moci být na každém voze použity pouze dvě převodovky a dva náhradní diferenciály, které budou předem nahlášeny. Každý vůz však bude moci jednou za sezónu využít jakéhosi „žolíka“ v případě, že všechny tyto komponenty použije již na první soutěži tohoto páru. Potom si budou moci přihlásit další dvě převodovky a dva diferenciály.
Servis
Vlna snah pro snížení nákladů světového šampionátu přinese také změny v uspořádání servisů. Kvůli úspoře tak na autě budou moci současně pracovat pouze čtyři mechanici. Loni jich mohlo pracovat v jednu chvíli šest.
Snahy ušetřit kde se dá se projeví i v počtu mechaniků v servisu
Pneumatiky
Výhradní dodavatel pneumatik Pirelli bude opět nabízet tři osvěčené produkty. Budou jimi pneumatiky PZero (pro asfalt), Scorpion (na šotolinu) a SottoZero (na sníh). Tyto pneumatiky se používaly již minulý rok.
Pneumatiky pro jednotlivé podniky budou předem určeny. Na příklad pro úvodní podnik v Irsku si týmy budou moci vybrat mezi klasickými pneumatikami a pneumatikami na sníh, ovšem bez hrotů. Ve Španělku budou týmy volit mezi tvrdší a měkčí směsí pneumatik PZero. Na Kyperské soutěži, která se pojede jako „kombinovaný podnik“, tedy s rychlostními testy na asfaltu i šotolině, si budou moci posádky vybrat mezi šotolinovými a asfaltovými pneumatikami. Je však také možné, že někteří účastníci odjedou všechny vložky na tvrdší směsi pneumatik Scorpion.
Také počet povolených pneumatik na jeden podnik bude omezen. To se bude obvíjet podle četnosi a možností servisu, ale také podle konkrétního jezdce. Jezdci s prioritou 1 a 2 dostanou šest pneumatik pro výměnu (větně dvojice náhradních) a dalších šest pro shakedown. Neprioritní jezdci a jezdci PWRC s vozy o pohonu všech kol dostanou čtyři pneumatiky pro jeden servis a pět na shakedown. Účastnící JWRC dostanou 24 pneumatik pro jeden podnik včetně shakedownu.
Výraznějších změn se dostalo i pro používání pneumatik
Špióni
Na soutěžích se také budou moci objevit takzvaní špióni. To budou posádky, které odjedou jednotlivé RZty těsně před startem a potom podají svým posádkám podrobné informace ohledně aktuálního stavu trati.
Podrobnější výčet technických předpisů pro nadcházející sezónu si můžete prohlédnout na oficiálních stránkách FIA. Odkaz nejdete zde.