Polo dobré, ale soukromé

barum rally zlín | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Volkswagen Polo S2000 můžeme na tratích rally vídat již dva roky. Všichni si od něj hodně slibovali, ale zároveň často zapomínají, že se jedná o vlastně soukromě vyvíjený vůz. Jaké byly jeho první dva roky?

Doposavad se do IRC přihlásilo šest výrobců, přestože VW nasadilo na první rally pouze Nicka Westa, který bojoval o body v 2WD Cupu. Chyběl zde ovšem tým Rene Georges Rally Sport (RGRS), který už skoro dva roky nasazuje Polo Super 2000 v Evropě. „V prvním roce jsme měli vzestupy a pády. Začínali jsme s novým autem, novým týmem, novými jezdci. Zkusili jsme hned evropský šampionát,“ říká týmový koordinátor De Keijzer.

„Bylo to velice náročně, protože jsme měli pořád hodně práce s autem. Přesto jsme zaznamenali světlé okamžiky s Freddy Loixem v Belgii a Albertem Heviou ve Španělsku. Když se to tak vezme, tak to vlastně nebyl úplně špatný rok,“ přiznává De Keijzer.

Pro privátní belgický tým, který se nemůže spoléhat na podporu evropské továrny, ale musí spoléhat na vývoj Volkswagenu Jižní Afrika, začal minulý rok tragédii. „Náš inženýr Hans Goudezeune zemřel při jednom z testů. Dlouho jsme zvažovali, jestli se máme vrátit. Bernda Casiera jsme nasazovali jak v Belgii, tak v IRC. Jeho výsledky a výsledky Andrease Waldherra s Krisem Rosenbergerem v Rakousku byly dobré. Na konci sezóny jsme dostali opravdu dobrý pocit,“ prozrazuje člen týmu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy