Od sezony 2011 budou zavedeny motory o obsahu 1,6 litru s turbem, které se stanou vrcholnou kategorií WRC. Původně se o této změně uvažovalo až od roku 2013. Další novinkou je volnost pořadatelů soutěží mistrovství světa, kteří si budou moci stanovit to, jak bude soutěž dlouhá. Soutěž bude moci trvat dva, tři nebo čtyři dny pod podmínkou, že bude končit v sobotu či v neděli. Návratem do historie se dá přirovnat změna, při které se budou moci jednotlivé etapy soutěže odehrávat jak na šotolině, tak na asfaltu (v letošním roce se tímto způsobem jela Kyperská rally). Na smíšeném povrchu se budou moci odehrávat i jednotlivé rychlostní zkoušky.
Od příštího roku bude také zaveden pohár pro vozy kategorie S2000. Do nového poháru Super 2000 Cup se budou muset zájemci zaregistrovat, absolvovat minimálně sedm soutěží a jedna bude muset být mimo Evropu.
Na příští sezonu byl také schválen kalendář MS v rally, který bude čítat třináct podniků. Začínat se bude „sněhovým“ Švédskem a končit opět na britských šotolinách. Nejistá je zatím Bulharská soutěž, která dostane potvrzení o zařazení do kalendáře MS až po zprávě pozorovatele z letošního ročníku.
Kalendář FIA World Rally Championship 2010
1. Švédsko 12. – 14. února
2. Mexico 5. – 7. března
3. Jordánsko 2. – 4. dubna
4. Turecko 16. – 18. dubna
5. Nový Zéland 7. -. 9. května
6. Portugalsko 28. – 30. května
7. Bulharsko * 9. – 11. července
8. Finsko 30. července – 1. srpna
9. Německo 20. – 22. srpna
10. Japonsko 10. – 12. září
11. Francie 1. - 3. října
12. Španělsko 22. – 24. října
13. Wales 12. – 14. listopadu
* přidělení soutěže MS až po zprávě pozorovatele z letošního ročníku.