Monte Carlo opět v IRC a s novinkami

Hanninen, Juho | foto: Škoda Auto

Legendární Rally Monte Carlo zůstává i pro příští rok v kelendáři Intercontinental Rally Challenge a bude tento seriál zahajovat. I když byla pro pořadatele možnost vrátit se do MS, ti se rozhodli zůstat v IRC.

"Rally Monte Carlo zůstává v IRC, protože jsme zjistili, že v této sérii jsme našli vše, co je potřeba k návratu ke kořenům tohoto sportu," řekl René Isoart, šéf ACM, pořadatele soutěže. Jeden z ředitelů promotéra seriálu, televizní stanice Eurosport, Geraldine Filiol řekl: "Jsme velmi pyšní na to, že můžeme opět v IRC přivítat Rally Monte Carlo a můžeme pokračovat v naší plodné spolupráci z letošního roku. Stejně jako v roce letošním plánujeme rozsáhlé zpravodajství s mnoha živými přenosy,". 78. ročník Rally Monte Carlo by měl být vysílán živě až do 70 zemí na Eurosportu, Eurosportu 2 a Eurosportu Asia – Pacific.

                  Jan Kopecký - Petr Starý Škoda Fabia S2000 - Rally Monte Carlo 2009

O proti letošnímu ročníku nastanou výrazné změny v harmonogramu soutěže. Soutěž bude mít své centrum ve městě Valence, z kterého soutěžní posádky vyjedou již v sobotu  a v neděli k seznamovacím jízdám. V pondělí bude na programu administrativní přejímka a v úterý odpoledne proběhne slavnostní start na Champ de Mars ve Valence.

Velkou změnou bude úterní devítikilometrová rychlostní zkouška, do které posádky odstartují ihned po slavnostním startu. Tato zkouška rozhodne netradičně o startovním pořadí do první středeční etapy. V té posádky absolvují dva průjezdy rychlostních zkoušek Burzet - Lachamp Raphael a St. Pierreville – Antraigues. V druhé čtvrteční etapě čekají na posádky rychlostní zkoušky Labatie d‘ Andaure – St. Pierre sur Doux, Lamastre – Alboussiere a slavná Saint Bonnet – Saint Bonnet, která se pojede dvakrát se zastávkou v servisu ve Valence.

       

                   Atraktivní vozy kategorie GT budou moci v dalším ročníku stát na startu

Příjemná změna zejména pro diváky bude ta, že se na start budou moci postavit kromě vozů skupiny A, S2000, N4, i vozy atraktivní kategorie GT. Další změnou, kterou si budou pochvalovat jednotlivé týmy je fakt, že nebudou omezeny ve volbě dodavatele pneumatik a benzínu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy