Do rally se zavádí elektronická žlutá vlajka

Andersson, Per Gunar - Andersson, Jonas | foto: Suzuki WRT

Značka Magneti Marelli vyvinula nový elektronický systém, který bude dávat posádkám varování o možném nebezpečí na trati elektronickou formou přímo do vozu. Jedná se o tzv. žlutou vlajku.

Už od roku 2010 budou jezdci v MS lépe a především rychleji varováni na nebezpečí na trati. Na scénu přichází firmou Magneti Marelli vyvinutý nový elektronický systém varování. Díky tomu se posádkám do vozu dostanou odpovídající informace o situaci na trati mnohem rychleji. Rozhodně je to efektivnější systém než ten, který fungoval až doposud, kdy u trati stáli traťoví maršálové a mávali žlutými vlajkami.

Elektronické žluté vlajky budou přes zimu instalovány do kokpitů vozů. Díky nim bude moci vedení soutěže posádky rychleji informovat o nebezpečí na trati. V kokpitu se v tu chvíli rozbliká žluté světlo. Spolujezdec poté musí zmáčknout knoflík, kterým potvrdí vedení závodu příjem této informace. Až poté zhasne žluté světlo v kokpitu.

Celý systém bude fungovat přes GPS, touto cestou pak bude pokračovat i další komunikace mezi vedením závodu a posádkou. „WRC je ideální platformou pro vylepšení tohoto systému. Systém pomůže jak posádkám na trati, tak i divákům,“ prohlásil Roberto Dalla, manažer Magneti Marelli.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy