78. Rallye Monte Carlo: Vítězná premiéra Hirvonena a Fiesty S2000

Hirvonen, Mikko | foto: www.ircseries.com

Aktualizace po Cíl: První start v IRC dokázal proměnit vícemistr světa ve vítězství, které s pžehledem uhájil v závěrečných rychlostních zkouškách. Druhý dokončil soutěž Hänninen a třetí Vouiloz.

FOTO RALLYE MONTE CARLO 2010 ZDE

Aktuality:

22. 1. 20:25 - Jezdci na speciálech Škoda zvolili špatné pneumatiky.

22.  1. 20:10 - Wittman ju. skončil. Po kontaktu se sněhovou bariérou musel ukončit učinkování v soutěži rakušan Franz Wittman

22. 1. 11:00 - Posádky mají před sebou dlouhý přejezd do Monaca a poté na ně čekají čtyři závěrečné RZ pod se světelnými rampami s dvěma průjezdy legendárního průsmyku Col de Turini. Start 12 RZ je v 19:15h.

22. 1. 10:40 - Jarek Orsák se poprvé podíval do elitní desítky . V právě odjeté 11 RZ zajel devátý čas a byl nadmíru spokojen. "Tato zkouška byla velmi dobrá, hodně sněhu a ledu,".

22. 1. 9:55 - Gardemaister zastavil na RZ 11 pro technickou závadu. Kopecký spokojen. Podle jeho slov bylo na RZ 11 mnoho sněhu a užíval si to.

21.1. 16:30 - Gardemeister udělal ve velké rychlosti hodiny na 2 km RZ 9. Než vyjel ze závěje zpět na trať, ztratil téměř minutu a přední nárazník.

21.1. 11:00 - Po RZ 5 nepokračuje Jan Černý, ze zatím neznámých důvodů.

20.1. 17:55 - aktuálně se z trati RZ 4 hlásí Jakub Koudela. Jezdcům komplikuje závodění poměrně hustá mlha. Kopecký měl nedobrý pocit z auta po výměně defektu na trati RZ1. Podle Jakuba mají problémy s obutím poměrně všechni. Nádherně jede Jan Černý. Další info bude asi ze servisu.

20. 1. 12:33 - Jan Kopecký musel už během první rychlostní zkoušky Rally Monte Carlo řešit problém. Český jedec po defektu vyměnil na trati kolo, což ho stálo něco přes 3 minuty.

19. 1. 20:35 - Prvními odpadlíky jsou Robert Kubica (Renault Clio R3) a Richard Banks (Subaru Impreza Sti).

19. 1. 20:10 - "Bylo to velmi obtížné, čistil jsem trať a vůbec jsem neviděl kde je asfalt  a kde led. Ale náš čas byl OK" řekl Toni Gardemeister.

"Snažili jsme se abychom neudělali žádnou chybu, bylo to ok. Bude to ještě strašně dlouhé" prohlásil Nicolas Vouiloz.

"OK. Je to velmi dlouhá a těžká soutěž, stát se může cokoliv" řekl Jan Kopecký.

"Podmínky byly složité, ale měli jsme dobré pneu, vše ok" komentoval svou jízdu Juho Hänninen.

19. 1. 17:05 - Po dlouhých peripetiích nakonec nová "zbraň" M-Sportu, Ford Fiesta S2000 prošla technickou přejímkou a odbude si tak premiéru na ostré soutěži. Pro fanouška jen dobře, jelikož za volantem uvidí vícemistra světa Miko Hirvonena a francouzského mladíka Juliena Maurina.

19. 1. 16:00 - M-Sport, který vyvíjí Ford Fiesta S2000, hodlá nasadit do soutěže dvě Fiesty S2000. Jejich start, podle neoficiálních informací přímo z místa dění však není vůbec jistý. Technici Fordu stále řeší problémy, které způsobují to, že oba speciály neodpovídají homologaci a tím pádem se nemůžou postavit na start soutěže. Jedná se údajně o nespecifikované problémy s motorem. Zda se premiéra uskuteční, vás budeme v co nejbližší době informovat.

RZ 15 Lantosque - Luceram:

Závěrečná rychlostní zkouška již nic nezměnila na celkovém pořadí soutěže. Hirvonen uhájil své vítězství a dovezl Ford Fiesta S2000 k premiérovému triumfu. Poslední zkoušku vyhrál Sarrazin, který se udržel v celkovém pořadí mezi „smečkou“ speciálů Škoda Fabia S2000 na čtvrtém místě.  Druhý čas v závěrečné RZ zajel Jan Kopecký a celkově dojel na pátém místě, což je pro českého pilota dobrým vysvědčením vzhledem k dvěma defektům, které ho v soutěži potkaly. Stupně vítězů za Hirvonenem obsadili také vozy z mladoboleslavské produkce. Druhý dojel Juho Hänninen a třetí při premiérovém startu s fabií Vouiloz.

V celku úspěšnou premiéru si na Monte odbyl Jarek Orsák, který dovezl soukromou Fabií S2000 na devátém místě celkově a přispěl k tomu, že všechny odstartuvší české speciály dokončily soutěž v první desítce celkového pořadí, šestý byl Guy Wilks. Pěkné čtrnácté místo celkově obsadil další český premiant na legendární soutěži Vojtěch Štajf se Subaru Impreza Sti. Martin Rada, již protřelý účastník této soutěže dojel na 31. místě absolutně a čtvrtý ve třídě.

                                            Lantosque - Luceram 19,13 km

Pořadí po RZ

Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
4:32:58,5  ---
    2.    Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +1:51,4
    3.   Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000
  +3:19,1
    4.
  Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000

+7:25,5
    5.   Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S2000

 +8:48,7
    6.  Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000

 +9:24,5
    7.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
  Peugeot 207 S2000
  +9:45,4
    8.   Vigion J. S. -  Prevot S.
  Peugeot 207 S200
  +13:33,5
    9.    Orsák J. -  Vajík K.
  Škoda Fabia S2000

+21:16,6
   10.   Jereb A. S. -  Kacin M.
  Peugeot 207 S200

+25:26,1

 

RZ 14 Piera Cava - La Bollene Vesubie:

Čtrnáctá rychlostní zkouška rozluštila tajenku, jestli Ogier zopakuje loňské vítězství. Nestalo se, na přejezdu k této RZ selhal alternátor francouzského speciálu a Ogier musel ze soutěže odstoupit. Druhý průjezd Col de Turini, se stal kořistí Juho Hänninena před Hirvonenem. Třetí dojel Sarrazin a na dalších místech se seřadili tři Fabie S2000 v pořadí Vouiloz, Kopecký a Orsák, pro něhož byl šestý čas nejlepším umístěním v soutěži.

RZ 13 Lantosque - Luceram:

Sarrazin vyhrál třináctou rychlostní zkoušku před Hirvonenem a Ogierem. Čtvrtý skončil překvapivě Bruno Magalhaes, který vytěžil z toho, že jezdci na škodovkách zvolili špatné pneumatiky. Pořadí na čele zůstává nezměněno.  V první desítce jen Jan Kopecký poskočil po výpadku Wittmana a zaváhání Wilkse  na šesté místo. Orsák se stále drží na desátém místě.

                                             Lantosque - Luceram 19,13 km

Pořadí po RZ

Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
4:04:12,3  ---
    2.    Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000
  +46,1
    3.   Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +1:25,3
    4.
  Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000

+2:47,9
    5.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000

 +7:32,3
    6.   Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S2000

 +8:33,9
    7.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000
  +8:35,8
    8.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
  Peugeot 207 S2000
  +8:41,1
    9.   Vigion J. S. -  Prevot S.
  Peugeot 207 S2000

+12:34,9
   10.   Orsák J. -  Vajík K.
  Škoda Fabia S2000

+19:06,6

 

RZ 12 Piera Cava - La Bollene Vesubie:

První rychlostní zkoušku se světly vyhrál suverénně Ogier, Který se posunul již na druhé místo před Hänninena, který dokončil RZ na místě třetím. Následovali Hirvonen, Vouiloz, Sarrazin a Kopecký, který se posunul již na místo sedmé. Jarek Orsák zajel desátý čas a figuruje na jedenáctém místě.

RZ11 Montauban S - Ouveze - Eygalayes:

Teploty hluboko pod bodem mrazu, které dnes panují na trati soutěže, jakoby  nevadili Sebastienu Ogierovi, který s přehledem vyhrál dnešní úvodní vložku. Na druhém a třetím místě se umístili dva piloti jedoucí s Fabiemi S2000, Guy Wilks a Juho Hänninen. Vedoucí muž celkového pořadí, Mikko Hirvonen, s přehledem udržel čtvrtým časem vedení. Jan Kopecký zajel pátý čas a přeskočil Magalhaese. Výborně zajel Jarek Orsák, který devátým časem a v důsledku výpadku Toniho Gardemeistera (technický závada) poskočil na místo jedenácté. Na problémy s autem si stěžoval i Stephane Sarrazin. Vojtěch Štajf si také polepšil, posunul se na celkové patnácté místo.

                              Montauban S - Ouveze - Eygalayes 30,42 km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
3:36:24,8  ---
    2.    Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +44,1
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000
  +48,0
    4.
  Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000

+1:56,5
    5.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000

 +7:03,4
    6.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000

 +7:17,9
    7.  Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000
  +7:25,0
    8.   Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S2000
  +7:30,6
    9.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
  Peugeot 207 S2000

+7:53,3
   10.   Vigion J. S. -  Prevot S.
  Peugeot 207 S2000

+11:02,9

 

RZ10 Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 2:

Ani po dnešní etapě se na čele nic nezměnilo. To o 47,7s uhájil Mikko Hirvonen. Druhý je i nadále Hänninen s tovární Fabií S2000, na třetí místo se však posunul Sébastien Ogier, přeskočil tak dalšího jezdce s Fabií, kterým je Nicolas Voilloz. Jan Kopecký v této zkoušce zajel šestý čas a celkově se drží na deváté pozici. Jeho ztráta je však bezmála sedm a půl minuty. Další Čech, Jaroslav Orsák, je s jeho Fabií na průběžném dvanáctém místě.

 

Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 2  21,92 km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
3:12:44,0  ---
    2.    Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +47,7
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000
  +1:10,3
    4.
  Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000

+1:34,3
    5.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000

 +6:06,0
    6.   Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000

 +6:53,8
    7.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000
  +7:07,3
    8.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
 Peugeot 207 S2000
  +7:12,8
    9.   Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S2000

+7:24,4
   10.   Gardemeister T. -  Tuominen T.
  Fiat Grande Punto Abarth S2000

+9:13,0

 

RZ9 St Bonnet - St Julien Molhesabate - St Bonnet 2:

Tuto zkoušku vyhrál Ogier. Na čele se během této RZ nic nezměnilo. Tuhé boje však nadále probíhaly o bronz. Ogier se díky svělému času posunul před Voilloze. Rakušan Wittmann zajel čtvrtý čas a posunul se tak na průběžnou šestou příčku před Portugalce Magalhaese. Jan Kopecký se posunul před Toniho Gardemeistera na devátou příčku. Gardemeister totiž zaznamenal výlet mimo trať, při kterém ztratil skoro dvě minuty a došlo k menšímu poškození přední části jeho Punta S2000.

 

RZ8 Labatie d'Andaure - St Pierre sur Doux 2:

Osmá rychlostní zkouška se stala kořistí českého vozu Škoda Fabia v rukou Juho Hänninena. Třetí byl jeho kolega Vouilloz, který potřebuje zajíždět dobré časy, protože během dnešní etapy bojuje o třetí místo s mladíkem Ogierem. Ten se před svého krajana dostal na RZ6, hned na následující RZ mu to Nicolas vrátil a šel zpět na bednu. Druhou příčku obsadil Mikko Hirvonen, který už svůj náskok navýšil na více než minutu. Stéphane Sarrazin zaznamenal po této rychlostní zkoušce posun ze sedmého na páté místo, když přeskočil Wittmanna a Magalhaese (všichni tři Peugeot 207 S2000)

Labatie d'Andaure - St Pierre sur Doux 2  25,30 km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
2:41:14,7  ---
    2.    Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +1:07,6
    3.   Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000
  +1:38,7
    4.
  Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000

+1:45,5
    5.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000

 +5:51,1
    6.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
 Peugeot 207 S2000

 +5:55,9
    7.  Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000
  +5:59,6
    8.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000
  +6:33,1
    9.   Gardemeister T. -  Tuominen T.
  Fiat Grande Punto Abarth S2000

+7:09,1
   10.   Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S2000

+7:16,5

 

RZ7 Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 1:

Tuto zkoušku opět ovládl finský jezdec s Fiestou S2000, Mikko Hirvonen. Na druhém a třetím místě se s minimálními odstupy mezi sebou seřadili Vouilloz a Hänninen, oba však na Hirvonena ztratili přes 23 a 24s. Vouilloz se však tímto výkonem dostal na třetí pozici před Ogiera. Jan Kopecký vinou defektu (dalšího) ztratil 1:45 a propadl se na desáté místo. Přeskočili ho Sarrazin, Wilks a Gardemeister.

 

RZ6 St Bonnet - St Julien Molhesabate - St Bonnet 1:

Dnešní druhý test vyhrál loňský vítěz Sebastien Ogier s Peugeotem 207 S2000. Na záda mu šlapala dvojice továrních Škodovek, rychlejší byl Jan Kopecký před Juhou Hänninenem. Fantastické čtvrté místo získal Bouffier s produkčním Subaru týmu Tommiho Mäkkinena. Zkouška se naopak nepovedla Vouillozovi se třetí tovární Fabií S2000, když zajel až sedmý nejrychlejší čas a celkově klesl na čtvrtou příčku za Ogiera. Defekt pneumatiky postihl vedoucího Hirvonena, který se rozhodl dojet až do cíle s poškozeným vozem. Nakonec ztratil přes 40s.

St Bonnet - St Julien Molhesabate - St Bonnet 1 25,67 km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
2:09:54,0  ---
    2.    Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +44,2
    3.   Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000
  +1:07,7
    4.
  Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000

+1:14,4
    5.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
 Peugeot 207 S2000

 +3:58,1
    6.   Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000

 +4:32,2
    7.  Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S2000
  +4:59,2
    8.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000
  +5:08,7
    9.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000

+5:20,2
   10.   Gardemeister T. -  Tuominen T.
  Fiat Grande Punto Abarth S2000

+6:02,4

 

RZ5 Labatie d'Andaure - St Pierre sur Doux 1:

Hattrick získala na dnešní první rychlostní zkoušce znaka Škoda. Trojice továrních pilotů v pořadí Vouilloz, Hänninen a Kopecký opanovala první průjezd 25km dlouhého testu. Nejbližším pronásledovatelem byl domácí Ogier, který se snaží podobně jako Kopecký dohat včerejší ztrátu způsobenou defektem pneumatiky. Ten už ale ztratil přes 10s. Až 34. místo získal Fin Toni Gardemeister s Abarthem Punto S2000, který ztratil přes dvě a tři čtvrtě minuty! Krásnou 11. pozici obsadil Orsák. Svůj Peugeot 207 S2000 na trati neudržel Meeke, pro kterého tak soutěž skončila v korytě potoka...

RZ4 St Pierreville - Antraigues 2:

Sebastien Ogier si zpravil chuť po defektu, který ho postihl o zkoušku dříve, vítězným časem na posledním testu dnešního dne. Ogier tak získal obě dnešní prvenství na mamutí (45km dlouhé) RZ. Druhý čas zaznamenal Meeke, který se posunul výsledkovou listinou ze třetí na druhou příčku. Jeho ztráta na vedoucího Hirvonena je přes 40s. Do TOP10 se vešly hned 4 Škodovky, nejrychlejší byl Jan Kopecký (4.), následován Vouillozem (5.) a Hänninenem (6.), Wilks byl 10. O jednu příčku se propadl Gardemeister, který si stěžoval na výběr pneumatik. Smůla jménem defekt postihla tentokrát domácího miláčka Sarrazina, který musel měnit kolo na trati a klesl ze druhého na deváté místo. Ztratil tím 3 minuty.


St Pierreville - Antraigues 2  45,17 km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
1:34:01,8  ---
    2.    Meeke K. - Nagle Paul
  Peugeot 207 S2000
  +41,9
    3.   Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
  +1:04,4
    4.
  Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000

+1:20,3
    5.   Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000

 +1:51,1
    6.   Magalhaes B. - Magalhaes C.
 Peugeot 207 S2000

 +2:28,1
    7.  Gardemeister T. -  Tuominen T.
  Fiat Grande Punto Abarth S2000
  +2:43,2
    8.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000
  +3:15,8
    9.   Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000

+3:44,1
   10.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000

+4:27,1

 

RZ3 Burzet - Lachamp Raphael 2:


Další vítězství na konto nového vozu Ford Fiesta S2000 připsal Mikko Hirvonen, výsledky však byly velmi těsné a o vítězi rozhodly vteřiny. To znamená další navýšení náskoku na čele soutěže, který se teď už pohybuje kolem půl minuty. Druhé místo získal úřadující šampión Meeke, který ztratil pouze dvě vteřiny. Brit se celkově posunul na třetí místo.

Za těmito dvěma jezdci se umístila hned trojice speciálů Fabia S2000, nejrychlejší z továrních jezdců byl Jan Kopecký, následoval ho Hänninen, a pátou příčku obsadil Vouilloz. Velkou ztrátu nabral loňský vítěz Rally Monte Carlo, Sebastien Ogier, který měl podobně jako ráno Kopecký defekt pneumatiky. Francouzský mladík ale dojel i s tímto handicapem až do cíle, výsledkem je však ztráta 2 minut.

 

Burzet - Lachamp Raphael 2  27,27 km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000  
1:02:55,2  ---
    2.    Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000
  +35,4
    3.   Meeke K. - Nagle Paul
  Peugeot 207 S2000
  +45,2
    =   Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000

+45,2
    5.   Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000

 +1:09,3
    6.   Gardemeister T. -  Tuominen T.
  Fiat Grande Punto Abarth S2000

 +1:37,5
    7.  Magalhaes B. - Magalhaes C.
 Peugeot 207 S2000
  +1:50,5
    8.   Ogier S. - Ingrassia J.
  
Peugeot 207 S2000
  +2:11,8
    9.   Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000

+2:27,2
   10.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000

+3:17,4

 

RZ2 St Pierreville - Antraigues 1:

Nejdelší test soutěže, 45 km dlouhou RZ2, vyhrál loňský vítěz Sebastien Ogier jedoucí s Peugeotem 207 S2000. Rychlost nového vozu opět potvrdil Hirvonen, který zajel druhý nejrychlejší čas. Vypadá to, že se na čele začíná schylovat k souboji dvou jezdců z MS. Sekundovat jim dokázal pouze Sarrazin s další 207 S2000. Poté už je ve výsledcích druhé  zkoušky ztráta téměř půl minuty. Na čtvrtém a pátém místě jsou tovární Škodovky v pořadí Hänninen, Vouilloz. Další téměř 2 minuty ztratil vinou špatného obutí Jan Kopecký. Na trati RZ2 havaroval Julien Maurin s druhou Fiestou S2000.

RZ1 Burzet - Lachamp Raphael 1:


Na první RZ roku 2010 úřadoval vicemistr světa, Mikko Hirvonen, který dokázal pro Fiestu S2000 získat první vítězství na trati rychlostní zkoušky. Pouhé 0,4s ztratil Juho Hänninen s tovární Fabii S2000, velkou smůlu měl jeho týmový kolega, Jan Kopecký, který ztratil přes 3:45 minuty vinou defektu pneumatiky. Třetí jezdec týmu Škoda, Nicolas Vouilloz, zajel sedmý nejrychlejší čas. Skvělého 12. času dosáhl Orsák se soukromou Fabii S2000.

Výsledky po prologu Lente - Col de Gaudissard:

Prolog úvodního podniku IRC se stal kořistí Toni Gardemaistera, který v poslední době své starty může počítat na prstech jedné ruky, ale pokaždé zajede velice dobře. Na druhém místě skončil trumf mladoboleslavské značky, domácí "biker" Nicolas Vouiloz, těsně následován Janem Kopeckým. Čtvrtý dokončil prolog obhájce titulu Kris Meeke, před světovými soutěžemi přotřelým vícemistrem světa Mikko Hirvonenem, který tak dovedl při premiéře Fiesty, i přes potíže, které nový speciál provázely, na pěkném pátém místě. Šestý vstoupil do soutěže Hänninen a jediným jezdcem, který nedisponuje technikou S2000 byl Bryan Bouffier se Subaru Impreza na místě devátém.

Kromě posádky Kopecký/Starý, se v úvodu výborně převedli další dva čeští zástupci. Jarek Orsák/Karel Vajík (Škoda Fabia S2000) při svém premiérovém startu zajeli třináctý čas obklopeni hvězdami typu Ogiera, Magalhaeshe či Jereba. A velký výsledek předvedl i mladík Jan Černý s  Pavlem Kohoutem, kteří triumfovali v poháru Renault Clio R3 Trophy. Posádka Vojtěch Štajf /Marcela Dolečkova zajela 25 čas a Martin Rada s Jaroslavem Jugasem 42.

                                 

                                        LENTE - COL DE GAUDISSART  8,83km

Pořadí po RZ Posádka
vůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.    Gardemeister T. -  Tuominen T.
  Fiat Grande Punto Abarth S2000  
6:54,2  ---
    2.    Vouilloz N. - Veillas Benjamin
  Škoda Fabia S2000 
  +1,2
    3.   Kopecký J. - Starý P.
  Škoda Fabia S20000
  +3,3
    4.   Meeke K. - Nagle Paul
  Peugeot 207 S2000
+7,5
    5.   Hirvonen M - Lehtinen J.
  Ford Fiesta S2000
 +12,6
    6.   Hänninen J. - Markula M.
  Škoda Fabia S2000
 +14,8
    7.  Wittmann F. - Wicha K.
  Peugeot 207 S2000
  +15,1
    8.   Wilks G. - Pugh P.
 
Škoda Fabia S2000
  +18,9
    9.   Bouffier B. - Panseri X.
  Subaru Impreza Sti
+18,9
   10.   Sarrazin S. - Rennuci J.
  Peugeot 207 S2000
+20:7

 

Jen pár hodin zbývá do startu 78. ročníku legendární automobilové soutěže, Rallye Monte Carlo, která je již druhým rokem zařazena do seriálu Intercontinental Rally Challenge.

Dnes, přesně v 18:38 hodin odstartuje do superspeciálky se startovním číslem jedna posádka Kris Meeke/Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) a britskou dvojici bude následovat dalších 62 přihlášených posádek, včetně pěti našich želízek v ohni.

V současné době panují ve Valence podmínky více, či méně stejné jako v ČR. Teploty se pohybují v rozmezí 0° - 5°C. Při večerním startu úvodní vložky soutěže budou však s největší pravděpodobností klesat pod bod mrazu.

Průběh soutěže můžete sledovat v online zpravodajství s námi.

Časový harmonogram

Seznam přihlášených

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy