Semeráda čeká led a sníh ve Švédsku

Semerád, Martin | foto: Sagner, Petr

Posádku Semerád – Ceplecha čeká úvodní soutěž seriálu mistrovství světa Švédská Rally.

Juniorský závodník Martin Semerád v loňském roce absolvoval osm soutěží mistrovství světa z části ve své režii, ale více díky úspěchu v mezinárodním projektu Pirelli Stars Driver. Nabídnutá šance poznávat nejnáročnější světové soutěže vyústila v úspěch, kterým bylo třetí místo v mistrovství světa produkčních vozů PWRC loni na Britské Rally.

Cílem týmu kolem Martina Semeráda bylo zajistit mu další pokračování na nejvyšší úrovni v mistrovství světa, a ve zužitkování poznatků a zkušeností, které ve své premiérové sezóně devatenáctiletý mladík z Prahy získal. Před rodinným týmem, který vede otec a sám také aktivní závodník Josef Semerád, byl nelehký úkol zajistit finanční prostředky na pokrytí sezóny v mistrovství světa. "Poslední týdny před startem sezóny byly dost hektické, ale nakonec jsme tady a jsme přihlášení do mistrovství světa produkčních vozů," říká Josef Semerád.

Martin Semerád se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou si v loňském roce odbyli světovou premiéru na Norské Rally, která se o své místo v kalendáři mistrovství dělí právě se Švédskou Rally. Tyto dvě soutěže takzvaně rotují, a přesto, že obě jsou charakteristické sněhovým povrchem a použitím pneumatik s hroty, sami soutěžní jezdci tvrdí, že se od sebe dost odlišují. "Loňské Norsko byl náš první svět, a tak pro nás byla spousta věcí nových. Zajížděli jsme tehdy na sněhu i docela dobré časy, ale mnoho času jsme ztratili v závějích, kde jsme po chybách zůstali uvězněni. Tak jak jsem porovnával charakter obou soutěží, tak můžu říci, že Norsko je techničtější a jede se po užších cestách. Ve Švédsku nás čeká daleko rychlejší soutěž, kde bude důležité držet správný rytmus a neztrácet v rychlých pasážích. Na jízdu na sněhu se už moc těším a spolu se šotolinou patří k mým oblíbeným povrchům," prozrazuje před startem Švédské Rally Martin Semerád.

Švédská Rally s centrem ve městě Karlstad patří i přes zmíněný sněhový a ledový povrch k nejrychlejším soutěžím mistrovství světa. Je to dáno použitím speciálních pneumatik s hroty, které se nepoužívají v žádné jiné soutěži mistrovství světa. "Jízda na hřebech je dost specifická, a proto jsem rád, že jsme měli možnost v pondělí na oficiálním testu PWRC odjet zhruba 60 testovacích kilometrů. Uvidíme, jak nám to půjde v samotné soutěži, ale přijeli jsme sem závodit, takže si nemůžeme dovolit nějaké vyčkávání pokud chceme uspět," říká Martin Semerád.

Téměř 350 kilometrů rychlostních zkoušek pokrytých sněhem a ledem čeká ve Švédsku na posádku Semerád – Ceplecha Czech National Teamu. Start soutěže obstará divácká superspeciálka na dostihovém závodišti v Karlstadu již ve čtvrtek večer. Do cíle soutěže dorazí první posádka v neděli krátce po poledni. O dalším působení Martina Semeráda při Švédské Rally vás budeme informovat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy