Co přinese neznámé Bulharsko?

rally ireland | foto: Ford Motor Company

Letní přestávka v kolotoči WRC je téměř u konce a na týmy čeká další díl šampionátu. Světová premiéra Rally Bulgaria jako dílu mistrovství světa. Co posádkám přinese?

Při následující rally v Bulharsku se téměř kompletní světová špička představí na soutěži pro většinu zcela neznámé. Od prvního ročníku v roce 1970 až do roku 2001 se soutěž jezdila u černomořského letoviska Zlaté písky. Od roku 2002 se soutěž přesunula do centra zimních sportů Borovez, asi 60 km od hlavního města Sofia.

Tovární jezdec Fordu Jari-Matti Latvala neponechal nic náhodě a na tomto místě se objevil i se svým inženýrem Timem Jacksonem již loni. "Zkoušky jsou tu velmi, velmi rychlé," popisuje své dojmy. "Na některých místech je asfalt úplně rozlámaný, celkově značně zvlněný. Není pro jezdce lehké přesně odhadnout podmínky na trati dokázat včas zpomalit z maximální rychlosti. Povrch vozovky se nejvíc podobá asi Irsku a tomu na Korsice, samozřejmě s kombinací rychlosti za Španělska."

 

Poprvé od Irska 2009 budou mít týmy možnost využít tzv. "špiónů". Tedy posádek, které tratě rychlostních zkoušek projedou před závodníky a potom poskytnou týmům cenné informace o aktuálních podmínkách na trati. To považuje Latvala za velmi důležité. "Při asfaltových soutěžích hraje počasí významnou roli. Obzvláště zde, v horské oblasti, je téměř nepředvídatelné. Přeháňka se zde může objevit velice rychle, na druhé straně zase tratě rychle osychají. Zatímco v centru soutěže může pršet, na tratích RZ bude třeba sucho. Potom mají informace našich "špiónů" cenu zlata. Poprvé v této sezóně to bude těžká volba pneumatik," vysvětluje dále.

Nelehkou práci bude mít také jednotný dodavatel pneumatik Pirelli. Týmům do Bulharska doveze dvoje gumy: nejvíce používané "slicky" z tvrdší směsy a pneumatiky z měkčí směsy pro vlhké podmínky. Jen dodejme, že "dořezávání" pneumatik není dovoleno.

 


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy